شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 60 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
‌‌b2b با موفقیت شرکت‌های مشتریان درآمدزایی و رشد رابطه‌

رابطه‌ موفقیت شرکت‌های ‌‌B2B با رشد و درآمدزایی مشتریان
#1
شرکت‌هایی که خدمات و محصولات خود را نه به مصرف‌کنندگان نهایی، بلکه به کسب‌وکارهای دیگر ارائه می‌کنند، باید منافع خود را با منافع مشتریان هماهنگ و همسو کنند.

[تصویر:  do.php?img=4494]

همه‌ی صاحبان کسب‌وکار در آرزوی موفقیت شرکت‌هایشان هستند. البته موفقیت، بسته به اینکه درباره‌ی چه کسی یا چه شرکتی حرف می‌زنیم، تعاریف مختلفی دارد؛ اما رایج‌ترین علائم موفقیت در نرخ بالای رشد، سودآوری و عملیات استراتژیک دیده می‌شود.
اگر شما به مشتریانتان کمک کنید به اهداف اصلی خود دست پیدا کنند، فهرست مفصل‌تری از مشتریان راضی و خشنودی خواهید داشت که در بلندمدت نیز به شما وفادار می‌مانند. همان‌طور که می‌بینید، درک این اصول سخت نیست؛ پس چرا بیشتر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان B2B، هنوز راه خود را پیدا نکرده‌اند؟
مسئله اینجا است که بسیاری از رهبران، پیام‌های نادرستی به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه‌ی خود ارسال می‌کنند. استفن کینگ، متخصص کسب‌وکار، می‌گوید تیم‌های رهبری B2B با پاسخ به چهار سؤال، می‌توانند از رویکرد توسعه‌ی کسب‌وکار خود آگاه شوند.

خدمات خود را چگونه توصیف می‌کنید؟
همان‌طور که استفن کینگ اشاره می‌کند، امروزه بسیاری از گزاره‌های ارزش، مبتنی بر شرح خدمات تنظیم می‌شوند. نکته‌ی مهم این است که شما به‌گونه‌ای ارزش‌آفرینی خود را توصیف کنید که مشتریان مزایای خود را در آن ببینند؛ درحالی‌که اغلب کسب‌وکارهای B2B فقط روی نتایج و خروجی‌ها متمرکزند. به‌عنوان‌ مثال اگر با مشتریانتان درباره‌ی «جامع‌ترین خدمات حسابداری دفتری» صحبت کنید، آن‌ها اهمیتی برای توضیحاتتان قائل نمی‌شوند. ولی هنگامی‌که توضیح می‌دهید به کمک خدمات حسابداری شما، می‌توانند چند کارمند آزاد داشته باشند و آن‌ها را به بخش‌های ضروری‌تر منتقل کنند، می‌بینید که به موضوع علاقه‌مند می‌شوند.
یک روش ساده برای بیان مزایای محصول این است که ابتدا خواص و ویژگی‌های محصولتان را نام ببرید و در ادامه بگویید :«یعنی شما می‌توانید...» و جای خالی را با مزایای مورد نظر پر کنید.

نرخ بازگشت سرمایه تا چه حد رضایت‌بخش است؟
زمانی که نتایج یا خروجی‌های ارزشمند محصولتان توجه مشتری بالقوه را جلب کرد، چگونه می‌خواهید با او قرارداد ببندید؟ در این مرحله باید توضیح بدهید که مزایای مالی خرید محصول شما برای مشتری چیست. به‌عنوان‌ مثال اگر خدمات شما باعث می‌شود شرکت مقابل، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند، باید تا جایی که ممکن است، نرخ سود را به آن‌ها اعلام و صحت ادعای خود را ثابت کنید. اگر آن‌ها به کمک خدمات شما درآمدزایی بیشتری خواهند داشت، بازهم با شواهد کافی این موضوع را شرح دهید.
البته نکته‌ی مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که ارزشی که محصولات یا خدمات شما برای مشتری به وجود می‌آورد، باید بیش از هزینه‌ای باشد که او برای خرید این محصولات به شما می‌پردازد. مثلاً اگر هزینه‌ای که یک مشتری بابت خدمات حسابداری شما می‌پردازد، بیش از فایده‌ای باشد که این خدمات برای شرکت او دارند، چرا باید چنین معامله‌ای را بپذیرد؟
قیمت‌گذاری محصولات B2B باید با دقت و توجه زیادی صورت بگیرد. درواقع معادله‌ی قیمت‌گذاری باید به سود هر دو طرف باشد؛ در غیر این صورت معامله پایدار نخواهد بود.

آیا از نوآوری‌های خاصی برخوردارید یا فقط روند صنعت را دنبال می‌کنید؟
بسیاری از رهبران کسب‌وکار زمانی که وارد یک بازار می‌شوند، فقط خدماتی را تولید و عرضه می‌کنند که پیش‌ازاین هم ارائه می‌شد. وقتی به‌ سرعت تغییرات بازارهای امروزی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دنباله‌روی از روندهای قدیمی، برای پایداری یک کسب‌وکار کافی نیست. اگر مثال خدمات حسابداری را ادامه دهیم، می‌توانیم بگوییم امروزه شرکت‌هایی که برای خدمات حسابداری هزینه می‌کنند، در پی دریافت مزایایی بیش از محاسبه‌ی بیمه و مالیات هستند.
نوآوری یعنی روندی که سنت را متوقف می‌کند؛ یا تحولی که به مزیت رقابتی شما تبدیل می‌شود و مشتریانتان را هم منتفع می‌کند.

آیا منافع شما با منافع مشتریانتان همسو است؟
به دفتر کارتان فکر کنید و میزی که با مشتریان پای معامله می‌نشینید را در نظر بیاورید. اگر شما همان سمت میز بنشینید که مشتریان می‌نشینند و شانه‌به‌شانه‌ی آن‌ها روی بهترین راهکارها متمرکز شوید، دینامیک روابطتان چگونه تغییر می‌کند؟ این تصویر، سمبل فرآیند فروش شما است.

به گفته‌ی استفن کینگ، زمانی که مشکلات مشتری به مشکلات ما تبدیل می‌شوند، روابط ما از عرضه‌کننده – خریدار، به روابط دو شریک تغییر می‌یابد. در حقیقت همین متمرکز شدن روی یک هدف مشترک است که ارزش کسب‌وکار شما را به مشتریان ثابت می‌کند.

تیم اجرایی شرکت شما چگونه به این چهار سؤال پاسخ می‌دهد؟ آیا می‌توانید به مشتریانتان کمک کنید که کسب‌وکارشان را بهتر اداره کنند، رشد سریع‌تر و سودآوری بیشتری داشته باشند؟



برای تشکر از دکمه لایک و اعتباردهی استفاده کنین happy
پاسخ
 سپاس شده توسط sadegh001 ، mitra ، elshan ، mesterweb
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
؟
موفقیت مشتری، یکی از بخش های سازمانی است که به مشتری کمک می ‎کند تا با بخش‎ های فروش، بازاریابی و مدیریت محصول رابطه ‎ای درخور و نزدیک داشته و بتواند از محصول و خدمات سازمان نهایت بهره را برده و ایجاد ارزش نماید. بخش موفقیت مشتری یک سازمان نیز مانند بخش ‎های فروش و بازاریابی، درآمدزا و ارزش آفرین است. بخش موفقیت مشتری با مشارکت فعال، تلاش می‎ کند تا با استفاده از بیش فروشی (upsells)، فروش مکمل (cross-sells) و بازاریابی دهان به دهان (word-of-mouth)، نحوه تعامل با مشتریان را بهبود بخشد و در بهبود تجربه مشتری نیز نقش موثری داشته و نتایج موفقیت آمیز حاصل از تعامل با مشتری را افزایش دهد.

موفقیت مشتری و بخش پشتیبانی با رابطه ‎ای نزدیک و هم تراز، هدف مشابهی را دنبال می‎ کنند و آن چیزی نیست جز رضایت مشتری در عالی‎ترین سطوح!

اما، در حالی که پشتیبانی مشتری در خطوط مقدم از طریق تماس ‎های تلفنی، ایمیل، و شبکه ‎های اجتماعی، به شکلی انفعالی به بررسی و حل و فصل مشکلات و مسائل مشتریان پرداخته و بر اجابت درخواست ‎های آنان تمرکز دارد، بخش موفقیت مشتری، فعالانه بر مشارکت با مشتریان متمرکز شده است تا در طول تعامل با کسب و کار شما بتوانند ارزش بیشتری کسب نموده و بازخوردهای‎شان را به اشتراک بگذارند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به چه دلیل حائز اهمیت است؟!
فروش و بازاریابی در کسب و کارها به طور سنتی، به عنوان اهرم رشد درافزایش درآمد شناخته می‎شوند. اما با این وجود، نادیده گرفتن مشتریان به عنوان عامل موثر در رونق کسب و کار، اشتباهی محض است. شما با تمرکز بر مشتریان و موفقیت آن ‎ها قادر خواهید بود نرخ حفظ مشتری را افزایش داده و طرفدارانی پروپاقرص داشته باشید. به این ترتیب، مشتریان، شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی نموده و به این ترتیب،بازاریابی دهان به دهان (word-of-mouth) کمک خواهد کرد تا مشتریان جدیدی داشته باشید.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  موانع موفقیت چیست؟ reyhanes7770 1 782 ۰۲/۵/۱۴، ۰۲:۱۳ عصر
آخرین ارسال: pouria
  فرار مشتریان بعد از شکست در پرداخت و راه‌های جلوگیری از آن masoudfn 0 833 ۹۹/۱۰/۱۶، ۱۰:۵۳ صبح
آخرین ارسال: masoudfn
  برای موفقیت در کارآفرینی، پل‌های پشت سر خود را خراب کنید نسرین 0 1,235 ۹۷/۲/۲۲، ۰۳:۳۱ صبح
آخرین ارسال: نسرین
  لزوم توجه به شکایت مشتریان elshan 0 980 ۹۷/۲/۲۰، ۰۵:۲۵ صبح
آخرین ارسال: elshan
  رابطه کار تیمی و موفقیت شرکت farnaz 0 1,026 ۹۶/۱۲/۱۹، ۰۶:۳۰ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  هک کردن مغز راهی به‌ سوی موفقیت در سطوح بالا mesterweb 0 1,295 ۹۶/۱۱/۲۹، ۱۱:۴۹ صبح
آخرین ارسال: mesterweb
  چگونه با پرسیدن سوال، مشتریان را بهتر بشناسیم؟ elshan 0 1,065 ۹۶/۱۱/۱۹، ۰۱:۰۵ عصر
آخرین ارسال: elshan
  برای موفقیت در کسب و کار، دنبال مد روز نباشید farnaz 0 1,227 ۹۶/۱۱/۱۷، ۱۰:۲۸ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  جذب دوباره‌ی مشتریان قدیمی در کوتاه‌ترین زمان farnaz 0 1,029 ۹۶/۱۱/۱۵، ۰۵:۴۴ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  چرا حفظ مشتریان فعلی بهتر از جذب مشتریان جدید است؟ نگار 1 1,492 ۹۶/۱۰/۲۵، ۰۲:۳۴ عصر
آخرین ارسال: mesterweb

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان