۰۰/۲/۴، ۰۳:۴۴ صبح
هر سال در پارامترهای مرتبط به سئو تغییرات گستردهای رخ میدهد که برای موفقیت در این زمینه لازم است متخصصان سئو با این پارامترهای جدید آشنا شده و آنها را بر روی سایتها اجرا کنند تا به رتبه خوب در نتایج جستجو دست پیدا کنند. در این مقاله به معرفی مهمترین پارامترهای سئو 2021 پرداختهایم پس در ادامه با ما همراه باشید.
تمامی متخصصان سئو با هدف افزایش رتبه سایت خود در گوگل بر روی پارامترهای مختلف سئو کار میکنند و بدون دانستن این پارامترها و اجرای آنها نمیتوان توقع به دست آوردن رتبه خوبی برای سایت را داشت. برای موتور جستجوی گوگل برخی از نکات از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل توجه به آن نکات و پارامترها میتواند در پیشرفت سایت تاثیر بهسزایی داشته باشد. در سال 2021 نیز به مانند تمامی سالها پارامترهای جدیدی به سئو اضافه شده است و متخصصان سئو نیاز به شناختن و اجرای آنها دارند تا رتبه سایتی که بر روی آن کار میکنند در گوگل افزایش یابد. گفتنی است توجه به پارامترهای سئو 2021 به این معنا نیست که پارامترهای مهم در سالهای قبل دیگر دارای اهمیت نیستند بلکه در کنار کار بر روی آن پارامترها نیاز است به پارامترهای سئو 2021 نیز توجه خاصی شود تا بهترین نتیجه برای سایت حاصل شود.
توجه به الگوریتم core web vitals
الگوریتم core web vitals یکی از جدیدترین الگوریتمهای معرفی شده توسط گوگل است. افرادی که در زمینه سئو سایت کار میکنند با این الگوریتم در نیمه دوم 2020 برای اولین بار آشنا شدند. به دلیل جدید بودن این الگوریتم، توجه بیشتر گوگل به آن در سال 2021 دور از انتظار نخواهد بود. الگوریتم core web vitals به طور کل 3 پارامتر را مورد بررسی قرار میدهد که در ادامه با این پارامترها بیشتر آشنا میشوید.
پارامتر FID: پارامتر FID مدت زمانی را نشان میدهد که طول میکشد تا کاربر با سایت تعامل کند. به بیان دیگر از زمانی که کاربر بر روی لینک سایت کلیک کرده تا زمانی که کاربر به خوبی و بدون مشکل بتواند به تمامی امکانات سایت دسترسی داشته باشد و با آنها کار کند، به عنوان پارامتر FID معرفی میشود. از نظر گوگل زمان استاندارد برای این پارامتر کمتر از 100 میلیثانیه است.
پارامتر LCP: پاارمتر LCP مدت زمانی است که بارگزاری یک سایت از نگاه یک کاربر واقعی طول میکشد. به بیان دیگر زمانی که کاربر روی لینک سایت کلیک میکند تا زمانی که صفحه به طور کامل قابل مشاهده شود، توسط پارامتر LCP معرفی میشود. از نظر گوگل زمان استاندارد این پارامتر کمتر از 2.5 ثانیه خواهد بود.
پارامتر CLC: توسط پارامتر CLC میزان ثبات بصری صفحه وب در هنگام بارگزاری معرفی میشود. زمانی که صفحه بارگزاری میشود، نباید تغییر مکانی زیادی در المانها و یا بخشهای مختلف سایت به وجود بیاید تا کاربر بتواند در هر لحظه بر روی هر بخشی از سایت که میخواهد کلیک کند.
برای اندازهگیری الگوریتم core web vitals ابزارهای خوبی وجود دارد که متخصصان سئو با استفاده از آنها میتوانند پارامترهای مرتبط به این الگوریتم را بررسی کرده و در صورت پایین بودن میزان این پارامترها از حد استاندارد بر روی بهینهسازی آنها کار کنند.
توجه به جستجوی محلی
جستجوی محلی یکی از بهترین قابلیتهایی است که گوگل برای کسب و کارهای محلی در نظر گرفته است. با استفاده از این بخش از گوگل کسب و کارهای محلی میتوانند کاربرانی که در نزدیکی محل فعالیت آنها قرار دارند را جذب کرده و با معرفی کالاها و یا خدماتشان آنها را تبدیل به مشتری کنند.
توجه به جستجوی محلی در سال 2021 از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شرکت گوگل به این بخش از موتور جستجوی خود اهمیت بسیار بالایی نشان میدهد. اهمیت گوگل از آن جایی نشات میگیرد که بسیاری از افراد به نزدیکی فروشگاه برای خرید موارد مورد نیاز خود علاقمند هستند و به همین دلیل این مورد برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد. به جز این، طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، سایتهایی که جستجوی محلی را به درستی انجام داده باشند، درصد بالایی از فروش را کسب میکنند.
برای استفاده از بخش جستجوی محلی گوگل لازم است برخی کارها را انجام دهید. یکی از این کارها قرار دادن نام شهر، منطقه و کشور خود در تگ متا و بدنه محتوای سایت است. همچنین باید آدرس محل فعالیت خود را در گوگل مای بیزینس و گوگل مپ ثبت نمایید. برای افزایش قدرت جستجوی محلی باید آدرس و اطلاعات تماس خود را در سایت درج کرده و همچنین از نام شهر و یا مکانی که در آن قرار دارید در تگ ALT تصاویر استفاده کنید. در آخر میتوانید از دادههای ساختاریافته جستجوی محلی نیز استفاده کرده تا حضور سایت خود را در بخش جستجوی محلی قویتر کنید.
توجه به نسخه موبایل وبسایتها
نسخه موبایل وبسایتها و یا ریسپانسیو بودن سایت اهمیت بسیار بالایی دارد به طوری که اگر امروزه سایتی بدون نسخه ریسپانسیو ارائه شود، اهمیت خود را در پیش کاربران از دست میدهد. از آن جایی که بسیاری از کاربران امروزی از موبایل برای وبگردی استفاده میکنند، این مورد در سالهای اخیر اهمیت پیدا کرده است. گوگل نیز چندین سال است که به صورت علنی و مدام اعلام میکند که ارائه نسخه موبایل وبسایتها تاثیر بالایی بر روی رتبهبندی خواهد گذاشت و از نظر گوگل نسخه موبایل ارجحیت بیشتری نسبت به نسخه دسکتاپ دارد. همچنین طبق آماری که منتظر شده است، ترافیک دریافتی از سمت موبایل 60 درصد بوده و به همین دلیل میتوان فهمید چرا برای گوگل نسخه موبایل به نسخه دسکتاپ ارجحیت دارد. به دلیل همین اهمیت گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم mobilefirst indexing را طراحی کرده است تا نسخه موبایل وبسایتها را مورد بررسی قرار دهد. در ماه مارچ 2021 گوگل اهمیت نسخه موبایل را یک بار دیگر اعلام کرد و طبق مقاله داده شده اذعان داشت که از این به بعد نسخه موبایلی یک وبسایت معیار اصلی رتبهدهی به آن سایت است نه نسخه دسکتاپ آن سایت. بعد از چنین اعلامیهای دیگر همگان باید به اهمیت نسخه موبایل پی برده باشند، در نتیجه لازم است بر روی ریسپانسیو کردن و همچنین افزایش تجربه کاربری سایت در نسخه موبایل کار بسیاری انجام شود تا مخاطبان تجربه خوبی از کار با سایت مد نظر را داشته باشند.
توجه به هدف کاربران از جستجو در گوگل
توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده برای یک محتوا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به طور مثال زمانی که کاربر به جستجوی عبارت گوشی سامسونگ میپردازد، عمدتا به دنبال آشنایی با گوشیهای این برند است و لازم است مقالات نوشته شده در این زمینه به او معرفی شود، ولی زمانی که کاربر خرید گوشی سامسونگ را سرچ میکند، به دنبال آشنایی با قیمت و خرید آن است، در نتیجه لازم است محتواهای نوشته شده حول و حوش قصد کاربر از هدف باشد تا سایت رتبه خوبی را کسب کند.
به جز هدف کاربران از جستجو، ترندهای جستجوی کاربران نیز دارای اهمیت بسیاری است. توجه به این ترندها میتواند سایت را در رتبه خوبی از نتایج گوگل قرار دهد. البته لازم به ذکر است که سایت مورد نظر باید در زمینه عبارت ترند شده کار کند، در غیر این صورت نوشتن مقالهای غیر مرتبط با کار سایت میتواند بر روی رتبه سایت تاثیر منفی بگذارد.
توجه به محتوای با کیفیت
به طور کل محتواهای نوشته شده باید قابل فهم باشند و در کنار آن عمیق نیز باشند. موتورهای جستجو رو به روز در تعیین کیفیت متن مقاله به هر زبانی بهتر میشوند تا بهترین نتیجه را در اختیار مخاطبان قرار دهند. هر چه محتوا با کیفیتتر باشد و اصولیتر نوشته شده باشد، موتور جستجوی گوگل به آن اهمیت بیشتری میدهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.