شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 40 رأی - میانگین امتیازات: 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی
#7
{بخش چهارم}
پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
یک تصور غلط و رایج وجود دارد که بازاریابی ویروسی وابسته به توانایی خلق چیزهای بسیار محبوب است. در واقع، یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق بیشتر بر درک این حقیقت استوار است که چگونه می توان با ارائه ی مطالب ارزشمند، با جمعیت های خاص ارتباط برقرار کرد.
بازاریابی ویروسی یک رویکرد متمرکز بر روی مشتری است؛ بنابراین گام اول شناسایی جمعیت هدف برای محصول مورد نظر و کشف بالاترین ارزش های محصولات می باشد که مستلزم تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های جمعیتی توسط بازاریابان است. در طول کمپین تبلیغاتی «پروژه ی جادوگر بلر»، فیلم ساز و عوامل اصلی بازاریابی برای فیلم خود دانش آموزان حاضر در فیلم بودند. آنها به بررسی این نکته پرداختند که چه چیزی در فیلم های ترسناک ساخته شده برای جمعیت نوجوانان و جوانان هدف، جالب توجه و گیرا است؛ همچنین اعضای تیم در ضمینه ی نحوه ی به اشتراک گذاری اطلاعات توسط جمعیت هدف به کاوش پرداختند. آنها از این اطلاعات برای تمرکز روی رازآلود کردن محصول خود استفاده نمودند و تلاش های اولیه ی خود را بر روی اینترنت، جایی که می دانستند بهترین شانس را برای رسیدن به مخاطبان جوان تر دارند، متمرکز کردند. ( همچنین می توانید به مبحث Youth Marketing رجوع کنید)
هنگاهی که یک شرکت می داند جمعیت هدف اش چه چیزی می خواهد و چگونه آنها با هم در ارتباط اند، شروع به ایجاد محتوایی می کند که افراد خواهان به اشتراک گذاشتن آن هستند. تیم The Blair Witch (پروژه ی جادوگر بلر) نسبت به ایجاد وب سایت ها، تابلو های پیام دار و اخبار جعلی که باعث افزایش وحشت و راز آلودی داستان فیلم می شد، اقدام کردند. محتوایی که مردم را تشویق به جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد داستان فیلم و حتی همکاری با دوستان خود در این تحقیق و جستجو می کرد.
بازاریابی ویروسی یک فرآیند پیوسته و تعاملی است. شرکتی که یک کمپین ویروسی را پیاده سازی می کند، بدون تطبیق و رسیدگی نباید اجازه جریان یافتن به آن بدهد. تعامل با تماشاگران واقعی و به روز رسانی منظم وب سایت ها با اطلاعات بیشتر مبتنی بر مباحثه و گفتگوی تماشاگران، کمپین تبلیغی پروژه جادوگر بلر را در تابلوهای پیام اینترنتی فعال باقی نگه داشت. این مورد همانند بسیاری از کمپین های ویروسی به موفقیت دست یافت چرا که همراه با ایجاد دلبستگی و علاقه به محصول تولید شده، رشد کرد.



انتقال در تلفن همراه یک حرکت سریع است
هرچه یک پیام بازاریابی و فروش سریعتر گسترش یابد، بیشتر احتمال دارد که به صورت ویروسی حرکت کند. امروزه به اشتراک گذاری اطلاعات به واسطه ی تکنولوژی تلفن همراه به مراتب سریعتر از دیگر روش های انتقال اطلاعات در جهان است.
سرعت اطلاعات در تلفن همراه

متوسط زمان پاسخ دهی به یک پیام متنی: 90 ثانیه

متوسط زمان برای گزارش مفقودی یا سرقت دستگاه تلفن همراه: 68 دقیقه

درصد جستجوی اطلاعات یک محصول منتج به خرید با تلفن همراه : 70 درصد

+ادامه دارد...+

telegram.me/learn_marketing
پاسخ
 سپاس شده توسط نگار ، saberi ، nader12


پیام‌های داخل این موضوع
بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۹/۲۸، ۱۰:۲۵ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۹/۲۹، ۱۰:۴۰ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۹/۳۰، ۱۰:۰۹ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط fatima - ۹۴/۹/۳۰، ۱۰:۱۹ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۹/۳۰، ۱۰:۲۷ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط saberi - ۹۴/۹/۳۰، ۱۰:۳۴ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۱۰/۱، ۰۹:۵۷ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۱۰/۲، ۱۰:۲۷ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۱۰/۳، ۱۰:۵۲ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط nader12 - ۹۴/۱۰/۴، ۰۱:۱۶ صبح
RE: بازاریابی ویروسی - توسط learn_marketing - ۹۴/۱۰/۴، ۱۰:۵۰ عصر
RE: بازاریابی ویروسی - توسط saberi - ۹۴/۱۰/۴، ۱۰:۵۲ عصر

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 1,360 ۹۶/۱۲/۲۱، ۰۲:۲۵ صبح
آخرین ارسال: سحر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان