شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .
باشگاه کاربران روماک
بازاریابی ویروسی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- باشگاه کاربران روماک (https://forum.romaak.ir)
+-- انجمن: انجمن مدیریت و بازاریابی (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=74)
+--- انجمن: مدیریت و کسب و کار (https://forum.romaak.ir/forumdisplay.php?fid=29)
+--- موضوع: بازاریابی ویروسی (/showthread.php?tid=715)

صفحه‌ها: 1 2


بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۹/۲۸

{بخش اول}
بازاریابی ویروسی
کاوشی بر راهبرد بازاریابی ویروسی
باور داشته باشید یا نه، یکی از موفق ترین کمپین های بازاریابی ویروسی در تاریخ، یک سال پیش از ظهور یوتیوب، توییتر، فیسبوک و حتی بسیاری از مفاهیم مدرن اینترنتی موجود بوده است. در سال 1999، دانیل مایریک و ادواردو سانچز همهمه ای را با سر و صدای زیاد برای فیلم افسانه ای خود، The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) و با استفاده از تکنیک های نوآورانه به راه انداختند که امکان ایجاد فرهنگ به نسبت جدیدی را در اینترنت میسر کرد. این فیلم نمونه ی اولیه ی سبک "شبه مستند" است که مانند ویدئوهای فیلم برداری شده ی آماتور توسط مردم واقعی ساخته شده. مایریک و سانچز همراه با کمپانی Artisan Entertainment ، ظاهر واقع بینانه ای از Blair Witch (جادوگر بلر) را مورد استفاده قرار دادند تا کمپین و چالشی پیرامون القای واقعی بودن فیلم به راه بیاندازند. کمپین بازاریابی The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) از وب سایتی بهره جست که طراحی شده بود تا مردم را متقاعد کند که سناریوی ترسناک و رمزآلود فیلم یک مورد حقیقی از اشخاص مفقود شده است. مایریک و سانچز نیز از بخش پیام های آنلاین سایت بازدید به عمل آوردند تا شایعات در مورد رمز و راز فیلم را گسترش دهند. این کمپین آن قدر موفق بود که هنوز هم بسیاری از مردم اعتقاد دارند که فیلم رویدادهای واقعی را به تصویر کشیده که در آن زمان برای نخستین بار در تئاترها منتشر شده بود. با بودجه ای کمتر از یک میلیون دلار، The Blair Witch Project (پروژه ی جادوگر بلر) نزدیک به 250 میلیون دلار فروش داشت. همهمه ی ناشی از خلاقیت مبتنی بر کمپین بازاریابی اینترنتی، چیزی را که فقط یک فیلم ترسناک مثل فیلم های دیگر بود، به یک پدیده ی ملی تبدیل کرد. (همچنین می توانید به مبحث Buzz Marketing رجوع کنید)
راهنمای بازاریابی ویروسی در این مقاله می خوانید ...
• مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
• چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت می گیرد؟
• پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
• فرصت های شغلی در بازاریابی ویروسی
• یادگیری بازاریابی ویروسی مطالب مرتبط...
• یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی
^^ادامه دارد...^^
Telegram.me/learn_marketing



RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۹/۲۹

{بازاریابی ویروسی،بخش دوم}
مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
بازاریابی ویروسی یک راهبرد کسب و کار است که با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، یک محصول را ترویج میدهد. نام آن اشاره به چگونگی انتشار اطلاعات در مورد یک محصول توسط مشتریها به افراد دیگر در شبکه های اجتماعی شان، بسیار شبیه به نحوه ی انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، دارد.
اساس بازاریابی ویروسی انتشار اطلاعات به وسیله ی کلمات و به صورت شفاهی (به مبحثWord-of-Mouth marketing رجوع کنید) است اما تکنولوژی مدرن شامل بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر اینترنت، به خوبی اجازه ی اثر ویروسی را میدهد.
بازاریابی ویروسی به طور معمول مخاطبان خود را با ارائه ی موارد باارزش و رایگان تامین میکند که میتواند چیزی ساده تر از یک آهنگ سرگرم کننده و یا یک بازی باشد. محتوای ویروسی هر چه که باشد، باید افراد را ترغیب به اشتراک گذاشتن آن با دیگران کرد که تا جای ممکن بسیاری از افراد محتوای پیام را دریافت کنند.
راه های بازاریابی ویروسی
اثر ویروسی میتواند به واسطه ی بسیاری از شبکه های مختلف پخش شود، نظیر:
• شفاهی
• پست الکترونیکی
• سایت های شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکداین، و غیره)
• سایت های به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب، ویمئو و غیره)
• بازارهای شبکه ای
*ادامه دارد...*
Telegram.me/learn_marketing


RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۹/۳۰

{بخش سوم}
چه کسی این نوع بازاریابی را به خدمت میگیرد؟
بازاریابی ویروسی قادر است به تنهایی به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقل و یا به عنوان بخشی از یک کمپین بزرگتر که از شیوههای مختلف بازاریابی بهره میجوید، مفید واقع شود. این امر میتواند به ویژه برای بنگاههای کوچک اقتصادی یا شرکتها جذاب و مورد توجه باشد زیرا که بازاریابی ویروسی میتواند یک جایگزین ارزانتر برای شیوههای سنتی بازاریابی باشد.
به عنوان مثال، یک شرکت تازه تاسیس نوشیدنیهای انرژیزا میتواند ویدئوی اینترنتی بسازد که به طور برجستهای شخصی را نشان میدهد که قبل از انجام پرشی به ظاهر غیرممکن با دوچرخه، نوشابه ی انرژیزا مصرف میکند. اگر ویدئوی ساخته شده به نظر واقعی جلوه کند، این توانایی را دارد افرادی را که به تماشای این ویدئو نشستهاند ترغیب به اشتراک گذاری آن با دیگران کند. بعد از اینکه شمار بینندگان این ویدئو به تعداد کافی رسید، شرکت میتواند هدف واقعی خود را نشان دهد و بینندگان ویدئو را بدون استفاده از روشهای تبلیغی سنتی متقاعد کند تا به دنبال اطلاعات بیشتری از این نوشیدنی باشند.
بازاریابی ویروسی اغلب به همراه دیگر روشهای بازاریابی به کار میرود، از جمله در مواردی نظیر پروژهی جادوگر بلر. جنبههای ویروسی کمپین تبلیغاتی فیلم همهمهی بلندی در مورد داستان، قبل از انتشار آگهیهای بازرگانی، تریلر، پوستر و دیگر اشکال سنتی بازاریابی، بوجود آورد. این امر باعث شد افراد قبل از اکران رسمی آن برای عموم، مدام در مورد فیلم صحبت کنند.
برای ویروسی شدن، محتوا نیازی به پنهان شدن ندارد. کمپینها و مبارزات سیاسی اغلب ویدئوهایی از کلیپهای صوتی یک نامزد مخالف میسازند که در حال به زبان آوردن سخنی است که امکان دارد برای مردم توهین آمیز باشد. سیاستمداران امیدوارند که با اشاره به این سخنان خشم برانگیز، ویدئوی مذکور به صورت ویروسی پخش شود و موجب پرورش یک نگرش منفی نسبت به نامزد مخالف در بین افراد جامعه شود.
رواج تعاملات شرکت کینگ برگر
شرکت کینگ برگر برای ترویج ساندویچ مرغ سوخاری جدید خود، وب سایتی را راه اندازی کرد که به کاربران خود اجازه می داد تا کامنتهایی را در مورد “subservient chicken” (مرغ متملق)، مردی در لباس مرغ، بیان کنند. در دورهای که اکثر کاربران سایت در عرض 8 ثانیه سایت را ترک میکردند، قسمت اعظمی از 15 میلیون بازدید کننده کینگ برگر در هفتهی اول در حدود 6 دقیقه یا بیشتر از وقت خود را صرف تعامل با محتوای کامنتها میکردند.
++ادامه دارد همچنان...++


RE: بازاریابی ویروسی - fatima - ۹۴/۹/۳۰

عالی بود خیلی ممنون.
من جدیدا دارم مطالب شما رو دنبال می کنم.
موفق باشین


RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۹/۳۰

{بازاریابی ویروسی،بخش چهارم}
پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
یک تصور غلط و رایج وجود دارد که بازاریابی ویروسی وابسته به توانایی خلق چیزهای بسیار محبوب است. در واقع، یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق بیشتر بر درک این حقیقت استوار است که چگونه می توان با ارائه ی مطالب ارزشمند، با جمعیت های خاص ارتباط برقرار کرد.
بازاریابی ویروسی یک رویکرد متمرکز بر روی مشتری است؛ بنابراین گام اول شناسایی جمعیت هدف برای محصول مورد نظر و کشف بالاترین ارزش های محصولات می باشد که مستلزم تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های جمعیتی توسط بازاریابان است. در طول کمپین تبلیغاتی «پروژه ی جادوگر بلر»، فیلم ساز و عوامل اصلی بازاریابی برای فیلم خود دانش آموزان حاضر در فیلم بودند. آنها به بررسی این نکته پرداختند که چه چیزی در فیلم های ترسناک ساخته شده برای جمعیت نوجوانان و جوانان هدف، جالب توجه و گیرا است؛ همچنین اعضای تیم در ضمینه ی نحوه ی به اشتراک گذاری اطلاعات توسط جمعیت هدف به کاوش پرداختند. آنها از این اطلاعات برای تمرکز روی رازآلود کردن محصول خود استفاده نمودند و تلاش های اولیه ی خود را بر روی اینترنت، جایی که می دانستند بهترین شانس را برای رسیدن به مخاطبان جوان تر دارند، متمرکز کردند. ( همچنین می توانید به مبحث Youth Marketing رجوع کنید)
هنگاهی که یک شرکت می داند جمعیت هدف اش چه چیزی می خواهد و چگونه آنها با هم در ارتباط اند، شروع به ایجاد محتوایی می کند که افراد خواهان به اشتراک گذاشتن آن هستند. تیم The Blair Witch (پروژه ی جادوگر بلر) نسبت به ایجاد وب سایت ها، تابلو های پیام دار و اخبار جعلی که باعث افزایش وحشت و راز آلودی داستان فیلم می شد، اقدام کردند. محتوایی که مردم را تشویق به جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد داستان فیلم و حتی همکاری با دوستان خود در این تحقیق و جستجو می کرد.
بازاریابی ویروسی یک فرآیند پیوسته و تعاملی است. شرکتی که یک کمپین ویروسی را پیاده سازی می کند، بدون تطبیق و رسیدگی نباید اجازه جریان یافتن به آن بدهد. تعامل با تماشاگران واقعی و به روز رسانی منظم وب سایت ها با اطلاعات بیشتر مبتنی بر مباحثه و گفتگوی تماشاگران، کمپین تبلیغی پروژه جادوگر بلر را در تابلوهای پیام اینترنتی فعال باقی نگه داشت. این مورد همانند بسیاری از کمپین های ویروسی به موفقیت دست یافت چرا که همراه با ایجاد دلبستگی و علاقه به محصول تولید شده، رشد کرد.



انتقال در تلفن همراه یک حرکت سریع است
هرچه یک پیام بازاریابی و فروش سریعتر گسترش یابد، بیشتر احتمال دارد که به صورت ویروسی حرکت کند. امروزه به اشتراک گذاری اطلاعات به واسطه ی تکنولوژی تلفن همراه به مراتب سریعتر از دیگر روش های انتقال اطلاعات در جهان است.
سرعت اطلاعات در تلفن همراه

متوسط زمان پاسخ دهی به یک پیام متنی: 90 ثانیه

متوسط زمان برای گزارش مفقودی یا سرقت دستگاه تلفن همراه: 68 دقیقه

درصد جستجوی اطلاعات یک محصول منتج به خرید با تلفن همراه : 70 درصد


+ادامه دارد...+

telegram.me/learn_marketing


RE: بازاریابی ویروسی - saberi - ۹۴/۹/۳۰

درود بر شما دوست عزیز
با سپاس از مباحث مفیدی که قرار می دهید. لطفا در صورتی که در پست هایی که منتشر می کنید قسمتی را برای رجوع معرفی می نمایید حتما برای آن لینک تعیین نمایید (لینک به پست مربوطه)

موفق باشید


RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۱۰/۱

{بخش چهارم}
پیاده سازی تکنیک های بازاریابی ویروسی
یک تصور غلط و رایج وجود دارد که بازاریابی ویروسی وابسته به توانایی خلق چیزهای بسیار محبوب است. در واقع، یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق بیشتر بر درک این حقیقت استوار است که چگونه می توان با ارائه ی مطالب ارزشمند، با جمعیت های خاص ارتباط برقرار کرد.
بازاریابی ویروسی یک رویکرد متمرکز بر روی مشتری است؛ بنابراین گام اول شناسایی جمعیت هدف برای محصول مورد نظر و کشف بالاترین ارزش های محصولات می باشد که مستلزم تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های جمعیتی توسط بازاریابان است. در طول کمپین تبلیغاتی «پروژه ی جادوگر بلر»، فیلم ساز و عوامل اصلی بازاریابی برای فیلم خود دانش آموزان حاضر در فیلم بودند. آنها به بررسی این نکته پرداختند که چه چیزی در فیلم های ترسناک ساخته شده برای جمعیت نوجوانان و جوانان هدف، جالب توجه و گیرا است؛ همچنین اعضای تیم در ضمینه ی نحوه ی به اشتراک گذاری اطلاعات توسط جمعیت هدف به کاوش پرداختند. آنها از این اطلاعات برای تمرکز روی رازآلود کردن محصول خود استفاده نمودند و تلاش های اولیه ی خود را بر روی اینترنت، جایی که می دانستند بهترین شانس را برای رسیدن به مخاطبان جوان تر دارند، متمرکز کردند. ( همچنین می توانید به مبحث Youth Marketing رجوع کنید)
هنگاهی که یک شرکت می داند جمعیت هدف اش چه چیزی می خواهد و چگونه آنها با هم در ارتباط اند، شروع به ایجاد محتوایی می کند که افراد خواهان به اشتراک گذاشتن آن هستند. تیم The Blair Witch (پروژه ی جادوگر بلر) نسبت به ایجاد وب سایت ها، تابلو های پیام دار و اخبار جعلی که باعث افزایش وحشت و راز آلودی داستان فیلم می شد، اقدام کردند. محتوایی که مردم را تشویق به جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد داستان فیلم و حتی همکاری با دوستان خود در این تحقیق و جستجو می کرد.
بازاریابی ویروسی یک فرآیند پیوسته و تعاملی است. شرکتی که یک کمپین ویروسی را پیاده سازی می کند، بدون تطبیق و رسیدگی نباید اجازه جریان یافتن به آن بدهد. تعامل با تماشاگران واقعی و به روز رسانی منظم وب سایت ها با اطلاعات بیشتر مبتنی بر مباحثه و گفتگوی تماشاگران، کمپین تبلیغی پروژه جادوگر بلر را در تابلوهای پیام اینترنتی فعال باقی نگه داشت. این مورد همانند بسیاری از کمپین های ویروسی به موفقیت دست یافت چرا که همراه با ایجاد دلبستگی و علاقه به محصول تولید شده، رشد کرد.



انتقال در تلفن همراه یک حرکت سریع است
هرچه یک پیام بازاریابی و فروش سریعتر گسترش یابد، بیشتر احتمال دارد که به صورت ویروسی حرکت کند. امروزه به اشتراک گذاری اطلاعات به واسطه ی تکنولوژی تلفن همراه به مراتب سریعتر از دیگر روش های انتقال اطلاعات در جهان است.
سرعت اطلاعات در تلفن همراه

متوسط زمان پاسخ دهی به یک پیام متنی: 90 ثانیه

متوسط زمان برای گزارش مفقودی یا سرقت دستگاه تلفن همراه: 68 دقیقه

درصد جستجوی اطلاعات یک محصول منتج به خرید با تلفن همراه : 70 درصد

+ادامه دارد...+

telegram.me/learn_marketing


RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۱۰/۲

{بازاریابی ویروسی،بخش پنجم}
تحصیلات و تجارب در بازاریابی ویروسی
بازاريابی ويروسی نيازمند برنامه ريزی دقيق و يک تيم با قوه ی ادراک قوی نسبت به رسانه های نوين و امروزی
است. اين بدين معناست که فرصت های شغلی زيادی در اين زمينه وجود دارد، از جمله:
طراح وب
اکثر کمپينهای بازاريابی ويروسی با سيستمهای عامل مبتنی بر اينترنت سر و کار دارند. هر شرکتی که خواهان
موفقيت در زمينه ی بازاريابی ويروسی است نيازمند خدمات يک طراح وب ماهر به منظور ايجاد وب سايت و ساير
ملزومات اينترنتی ميباشد. طراحی وب يک رشته بسيار فنی و تکنيکی درگير با زبانهای برنامه نويسی کامپيوتر و
هوش بالايی از ترکيب بصری است.
تحصيلات / تجارب
يک طراح وب بايد دارای مدرک کارشناسی در رشته ی بازاريابی، علوم کامپيوتر يا رسانه های نوين و يا درجه ی
استادی در طراحی باشد. علاوه بر رزومه کاری متمرکز روی کارهای کامپيوتری، طراحان وب اغلب مجبور به
تهيه ی نمونه های کاری هستند که نشان دهنده ی توانايی آنها برای ايجاد وب سايتها باشد.
متخصص محتوی
يک کمپين ويروسی فقط به خاطر محتوای خيلی خوب خود، از افراد ميخواهد تا پيامی را به اشتراک گذارند.
متخصصان محتوی با ساخت ملزوماتی نظير ويدئوها، بازيها، پستهای وبلاگ و چيزهای ديگر، از مشتريها ميخواهند
تا پيام را با ديگران به اشتراک بگذارند. اين امر نيازمند طيف متنوعی از مهارتها در زمينه ی رسانه های نوين،
خلاقيت و ارتباطات است.
تحصيلات / تجارب
متخصصان محتوی بايد دارای مدرک کارشناسی در رشته های بازاريابی، ارتباطات، روابط عمومی يا کسب و
کار باشند. به همان اندازه تجارب پيشين در مشاغلی با تمرکز بر رسانه های گروهی بسيار مفيد هستند.
++ادامه دارد...++
%در برنامه ی تلگرام چه نسخه ی دسکتاپ و چه نسخه ی گوشی های همراه این آدرس کانال ما است: @learn_marketing %


RE: بازاریابی ویروسی - learn_marketing - ۹۴/۱۰/۳

{بخش ششم، پایان بازاریابی ویروسی}
پژوهشگر بازار
بیشتر اشکال بازاریابی و در میان آنها استراتژی های ویروسی تا حدود زیادی از تحقیقات در زمینه ی گرایش ها و عادات مشتریان سود می برند. یک پژوهشگر بازار اطلاعات موجود مشتری ها را مطالعه کرده و تحقیقات اصلی اش را برای تعیین آنچه که مشتری ها می خواهند و نیز نحوه ی رسیدن به آنها، هدایت و اجرا می کند. این وظایف نیازمند توجه زیاد به جزئیات، دانش کامپیوتری و مهارت های ارتباطی قوی است.
تحصیلات / تجارب
پژوهشگران بازار باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های بازاریابی، کسب و کار، روانشناسی، جامعه شناسی و یا تجزیه و تحلیل داده ها باشند. همچنین داشتن سوابق در زمینه ی مدیریت پایگاه داده یا تجزیه و تحلیل های آماری مفید است.
حقوق بازاریابی ویروسی

طراح وب

شروع از: 47000 دلار
میانگین: 62000 دلار
بالاترین حقوق بگیران: 80000 دلار

متخصص محتوا

شروع از : 41000 دلار
میانگین: 54000 دلار
بالاترین حقوق بگیران: 72000 دلار

محقق بازار

شروع از: 39000 دلار
میانگین: 51000 دلار
بالاترین حقوق بگیران: 65000 دلار
منبع: دفتر آمار نیروی انسانی

یادگیری بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی شاید یکی از محبوب ترین و سریع الرشد ترین استراتژی ها در این زمینه است؛ اما اغلب با اشکال متداول و مرسوم تر بازاریابی به کار گرفته می شود. کسانی که علاقمند به پیگیری کمپین های ویروسی هستند، می توانند گنجاندن مهارت های گوناگون مشتری مدار در یک برنامه آموزش بازاریابی را توسعه دهند.
برنامه های بازاریابی با دوره های بنیادی که روی اصولی مانند بودجه، فرهنگ شرکت، بسط و توسعه ی برند و دیگر مفاهیم مشترک بین تمام استراتژی ها در کسب و کار بازاریابی متمرکز هستند، آغاز می شود. بازاریابی حرفه ای نیازمند استفاده از این مهارت ها صرف نظر از شرکت ها و محصولات تحت کنترل آنها است.
همچنین دانشجویان در برنامه های بازاریابی خواهند آموخت که چگونه از ابزارهایی نظیر واژه پردازها، نرم افزار مدیریت پایگاه داده و بسیاری از اشکال رسانه ای نوین برای کمپین های اینترنتی استفاده کنند. فن آوری کامپیوتر برای هر نوع بازاریابی که امروزه به کار گماشته می شود، از کمپین های ویروسی نوین تا یک پست الکترونیکی کلاسیک و ساده، ضروری است.

دوره های پایانی برنامه، وظیفه ی آزمودن دانشجویان در مورد بکارگیری عملی دانسته های آموخته شده از کتاب ها و مطالعات موردی خوانده شده توسط آنها را دارند. این کار اغلب به شکل شبیه سازی های کسب و کار اتخاذ می شود که دانشجویان را مکلف می کند تا طرح های بازاریابی خود را خلق کرده، تیم های شان را توسعه داده و هدایت و اداره ی تحقیقات بازار را بر عهده گیرند. این آخرین و با ارزش ترین آزمون در آموزش بازاریابی است. دانشجویانی که موفق به گذراندن این مرحله می شوند، آماده برای پیگیری جایگاه خود در دنیای نوین بازاریابی هستند که به سرعت رو به جلو گام بر می دارد.
++پایان بازاریابی ویروسی++


RE: بازاریابی ویروسی - nader12 - ۹۴/۱۰/۴

سلام خسته نباشید
مبحث پرمحتوا و جالبی بود