۹۶/۷/۲۴، ۰۲:۲۵ عصر
دوره آموزش تعمیر جاروبرقی و آموزش تعمیر جاروشارژی بصورت تخصصی زیر نظر تعمیرکار لوازم خانگی تدریس مشود. آموزش تعمیرات جاروبرقی بهمراه تعمیر دیگر لوازم خانگی برای افراد تعمیرکار مهم است. در کلاس اموزش تعمیر جاروبرقی بخش مکانیک، تعمیرات موتور، تعمیر برد جارو برقی مورد آنالیز و بررسی قرار میگیرد.
توضیحات دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و جارو شارژی (آموزش برد جاروبرقی)
در دوره آموزش تعمیرات جارو برقی، آموزش تعمیر جاروبرقی بوش، آموزش تعمیر جاروبرقی سامسونگ، آموزش تعمیر جاروبرقی ال جی، تعمیر جاروبرقی پاناسونیک، تعمیر جاروبرقی پارس خزر، اموزش تعمیر جاروبرقی فیلیپس، اموزش تعمیر جاروبرقی دوو، تعمیر موتور جاروبرقی و تعمیر سیم جمع کن کلیه برندها از جمله مثالهای اصلی در کلاس است.
آموزش تعمیر برد جاروبرقی
آموزش ساختمان و اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی
شناخت و آموزش تعمیر موتور جاروبرقی مهمترين قسمت الكتريكی از مهمترین بخش های جارو محسوب میشود.
آشنایی مدار های الكتريكی و الكترونيكی در جارو برقی ها که ساده ترين نوع مدار الكتريكی جارو برقی كليد (معمولا" دو حالته ) روشن و خاموش و همچنين لامپ (در بعضي موارد ) است. كليد ها از نوع فشاري بوده و سر راه فاز يا نول اصلي مدار قرار مي گيرند.
لامپ خبر در اكثر جارو ها با اتصال كابل جارو به پريز برق روشن شده و بيانگر آمادگي دستگاه جهت آغاز به كار است.
اجزای جارو برقی
جارو های مذكور در واقع مجهز به ترانس ايزوله هستند. ترانس ايزوله يك رله مغناطيسي است كه از سيم پيچ با اهم بالا به منظور ايجاد ميدان مغناطيسي جهت جذب اهرم كليد استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزی و كليد متصل به اهرم تشكيل شده است.
عبور جريان در رله ميدان مغناطيسي لازم جهت جذب اهرم را فراهم مي آورد.
كليد ترانس ايزوله، تيغه هاي قوي جهت عبور فاز اصلي مدار را داراست از اينرو با بسته شدن كليد، فاز به موتور رسيده واز آنجا كه نول قبلا" به موتور داده شده بود شروع به كار مي كند.
علاوه بر قطعات مذكور در بعضي از جارو ها مانند الكترولوكس از كليد های فشاری مخصوص (ميكروسوئيچ) استفاده شده كه اگر قطعات بدنه (در پوش پشت موتور) و يا بدنه مخصوص موتور يا بدنه مربوط به جمع آوری زباله درست بسته نشوند، اين كليد ها در حالت باز بوده و مدار داخلي قطع است (ادامه توضیحات در کلاس تعمیر جاروبرقی)
در بعضي مدل هاي ديگر سر راه موتور از فيوز حرارتي (اورلود ) استفاده شده كه با پر شدن كيسه زباله و به تبع آن افزايش جريان موتور، اين قطعه تحريك شده و موتور را خاموش مي كند.
همچنين در بعضي از جارو ها يك مدار الكترونيكی تنظيم كننده دستي ولتاژ كار موتور (ديمر) نيز در نظر گرفته شده كه بتوسط گردش ولوم اين مدار میتوان موتور را در توان های مختلف بكار گرفت.
آموزش اجزاء مکانیکی جاروبرقی
آشنایی با بدنه دستگاه شكل ظاهری قطعات مكانيكي جارو ها بر عكس قسمت الكتريكي از تنوع بسيار زيادي برخوردار است.
به طوري كه هر سازنده بر حسب طراحي خاص خود، ساختمان خارجي دستگاه را مي سازد. در ضمن هدف سازندگان اين نوع وسيله اين است كه تا حد امكان توليدشان از نظر ظاهري با محصولات كارخانه هاي مشابه متفاوت باشد، در نتيجه نمي توان يك استاندارد واحد براي قسمت مكانيكي اين وسيله اتخاذ كرده وبه عنوان مسئله تعمير و نگهداري مطرح ساخت.
بنابراين يك نمونه را که در کلاس تعمیر جاروبرقی توضیح داده خواهد شد انتخاب كرده و به عنوان الگو مورد بررسی قرار مي دهيم. بدنه دستگاه جارو برقي معمولا" از دو قسمت اساسي تشكيل مي شود :
يك قسمت در بر گيرنده موتور، كليد، سيم جمع كن، لامپ خبر و احتمالا" مدار الكتريكي كنترل دور موتور و قسمت ديگر جايگاه قرار گيری كيسه زباله است.
آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن : سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست. قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی، شاخک های انتقال برق به داخل جارو. استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی، از نظر پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش میدهد. برای آنکه ارتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را دریافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.
آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
شناخت و تعمیر فیلتر: با روشن شدن موتور جارو برقی، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند. هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد.آموزش تعمیر موتور جاروبرقی
این بخش شامل عیب یابی برد جاروبرقی های مختلف است. مسیریابی جهت رسیدن به عیب و شناخت قطعات معیوب روی مدار جاروبرقی از موارد اصلی در این قسمت است. ولتاژ گیری مدار جارو برق و اموزش تعمیر برد جارو شارژی نیز در کلاس شرح داده میشود.
دوره آموزش تعمیرات جاروبرقی و آموزش تعمیر جارو شارژی
اگر با الکترونیک اشنایی ندارید کلاس الکترونیک را قبل از دوره جهت تعمیرات برد جاروبرقی بگذرانید.
آموزش بطور کاربردی و زیر نظر تعمیرکار جاروبرقی تدریس میشود.
شرکت در تمامی رشته های آموزش تعمیر لوازم خانگی شامل تخفیف میباشد.
اموزش تعمیر جارو برقی و اموزش تعمیر جاروشارژی در یک کلاس تشریح میشود.
تا یک ماه بعد از دوره تعمیر جاروبرقی از خدمات پشتیبانی نیز بهره مند میشوید.
توضیحات دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و جارو شارژی (آموزش برد جاروبرقی)
در دوره آموزش تعمیرات جارو برقی، آموزش تعمیر جاروبرقی بوش، آموزش تعمیر جاروبرقی سامسونگ، آموزش تعمیر جاروبرقی ال جی، تعمیر جاروبرقی پاناسونیک، تعمیر جاروبرقی پارس خزر، اموزش تعمیر جاروبرقی فیلیپس، اموزش تعمیر جاروبرقی دوو، تعمیر موتور جاروبرقی و تعمیر سیم جمع کن کلیه برندها از جمله مثالهای اصلی در کلاس است.
آموزش تعمیر برد جاروبرقی
آموزش ساختمان و اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی
شناخت و آموزش تعمیر موتور جاروبرقی مهمترين قسمت الكتريكی از مهمترین بخش های جارو محسوب میشود.
آشنایی مدار های الكتريكی و الكترونيكی در جارو برقی ها که ساده ترين نوع مدار الكتريكی جارو برقی كليد (معمولا" دو حالته ) روشن و خاموش و همچنين لامپ (در بعضي موارد ) است. كليد ها از نوع فشاري بوده و سر راه فاز يا نول اصلي مدار قرار مي گيرند.
لامپ خبر در اكثر جارو ها با اتصال كابل جارو به پريز برق روشن شده و بيانگر آمادگي دستگاه جهت آغاز به كار است.
اجزای جارو برقی
جارو های مذكور در واقع مجهز به ترانس ايزوله هستند. ترانس ايزوله يك رله مغناطيسي است كه از سيم پيچ با اهم بالا به منظور ايجاد ميدان مغناطيسي جهت جذب اهرم كليد استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزی و كليد متصل به اهرم تشكيل شده است.
عبور جريان در رله ميدان مغناطيسي لازم جهت جذب اهرم را فراهم مي آورد.
كليد ترانس ايزوله، تيغه هاي قوي جهت عبور فاز اصلي مدار را داراست از اينرو با بسته شدن كليد، فاز به موتور رسيده واز آنجا كه نول قبلا" به موتور داده شده بود شروع به كار مي كند.
علاوه بر قطعات مذكور در بعضي از جارو ها مانند الكترولوكس از كليد های فشاری مخصوص (ميكروسوئيچ) استفاده شده كه اگر قطعات بدنه (در پوش پشت موتور) و يا بدنه مخصوص موتور يا بدنه مربوط به جمع آوری زباله درست بسته نشوند، اين كليد ها در حالت باز بوده و مدار داخلي قطع است (ادامه توضیحات در کلاس تعمیر جاروبرقی)
در بعضي مدل هاي ديگر سر راه موتور از فيوز حرارتي (اورلود ) استفاده شده كه با پر شدن كيسه زباله و به تبع آن افزايش جريان موتور، اين قطعه تحريك شده و موتور را خاموش مي كند.
همچنين در بعضي از جارو ها يك مدار الكترونيكی تنظيم كننده دستي ولتاژ كار موتور (ديمر) نيز در نظر گرفته شده كه بتوسط گردش ولوم اين مدار میتوان موتور را در توان های مختلف بكار گرفت.
آموزش اجزاء مکانیکی جاروبرقی
آشنایی با بدنه دستگاه شكل ظاهری قطعات مكانيكي جارو ها بر عكس قسمت الكتريكي از تنوع بسيار زيادي برخوردار است.
به طوري كه هر سازنده بر حسب طراحي خاص خود، ساختمان خارجي دستگاه را مي سازد. در ضمن هدف سازندگان اين نوع وسيله اين است كه تا حد امكان توليدشان از نظر ظاهري با محصولات كارخانه هاي مشابه متفاوت باشد، در نتيجه نمي توان يك استاندارد واحد براي قسمت مكانيكي اين وسيله اتخاذ كرده وبه عنوان مسئله تعمير و نگهداري مطرح ساخت.
بنابراين يك نمونه را که در کلاس تعمیر جاروبرقی توضیح داده خواهد شد انتخاب كرده و به عنوان الگو مورد بررسی قرار مي دهيم. بدنه دستگاه جارو برقي معمولا" از دو قسمت اساسي تشكيل مي شود :
يك قسمت در بر گيرنده موتور، كليد، سيم جمع كن، لامپ خبر و احتمالا" مدار الكتريكي كنترل دور موتور و قسمت ديگر جايگاه قرار گيری كيسه زباله است.
آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن : سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست. قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی، شاخک های انتقال برق به داخل جارو. استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی، از نظر پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش میدهد. برای آنکه ارتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را دریافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.
آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
شناخت و تعمیر فیلتر: با روشن شدن موتور جارو برقی، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند. هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد.آموزش تعمیر موتور جاروبرقی
این بخش شامل عیب یابی برد جاروبرقی های مختلف است. مسیریابی جهت رسیدن به عیب و شناخت قطعات معیوب روی مدار جاروبرقی از موارد اصلی در این قسمت است. ولتاژ گیری مدار جارو برق و اموزش تعمیر برد جارو شارژی نیز در کلاس شرح داده میشود.
دوره آموزش تعمیرات جاروبرقی و آموزش تعمیر جارو شارژی
اگر با الکترونیک اشنایی ندارید کلاس الکترونیک را قبل از دوره جهت تعمیرات برد جاروبرقی بگذرانید.
آموزش بطور کاربردی و زیر نظر تعمیرکار جاروبرقی تدریس میشود.
شرکت در تمامی رشته های آموزش تعمیر لوازم خانگی شامل تخفیف میباشد.
اموزش تعمیر جارو برقی و اموزش تعمیر جاروشارژی در یک کلاس تشریح میشود.
تا یک ماه بعد از دوره تعمیر جاروبرقی از خدمات پشتیبانی نیز بهره مند میشوید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.