شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 25 رأی - میانگین امتیازات: 2.84
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
کولر تعمیرات آموزش اسپیلت گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی (اسپیلت)
#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شامل ایرادات نصب اسپلیت،‌ روش گاز کردن کمپرسور و اموزش تعمیر برد اینورتر کولر گازی میباشد. آموزش تعمیر کولر گازی زیر نظر تعمیرکار کولرگازی و نصاب اسپیلت برگزار میگردد. بیشتر تاکید در کلاس آموزش تعمیر کولرگازی عیب یابی برد کولرگازی است. آموزش تعمیر کولر گازی ال جی، آموزش تعمیر کولرگازی سامسونگ، اموزش تعمیر کولر گازی توشیبا، آموزش تعمیر اسپیلت اجنرال از مثالهای اصلی در کلاس میباشد.

بطور معمول دوره اموزش تعمیر کولر گازی بصورت ۳ نفره برگزار میگردد. همانطور که اعلام شد، اموزش زیر نظر تعمیرکار کولر گازی اجرا میشود. اموزش بصورت کاربردی و روی یک مدل کولرگازی Air Condition برای تمرین میباشد. البته ساختار مکانیکی و عملکرد تمامی کولرگازی های یکسان میباشد. اموزش تعمیر کولر گازی شامل عیب یاب مکانیک پنل داخلی و تعمیر برد اینورتر کولر گازی است.

دوره آموزش تعمیر اسپیلت

در آموزش تعمیر کولر گازی لازم است اگر میخواهید نتیجه خوبی بدست آورید هم بخش مکانیکی و هم مدار اسپلیت را یاد بگیرید. در حقیقت برد اینورتر کولر گازی با مکانیک در ارتباط است و یک تعمیرکار کولر گازی با دانش تخصصی درباره هر یک میتواند پاسخگوی بیشتری به مشتریان باشد.

آموزش تعمیر اسپیلت مکانیک Spilet

آموزش تعمیر کمپرسور

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.

 آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود ، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.
کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.
آموزش تعمیر کولر گازی تخصصی 

آموزش تعمیرات کمپرسور اسکرول: نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر های گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند . مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد که حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد مینماید. از مهمترین مزایای این کمپرسورها راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن است.
آموزش تعمیر کندانسور (تقطیر کننده)آموزش تعمیر کولرکازی پنجره ای

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش خارجی دستگاه آت دور (outdoor) قرار گرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد (در حالت سرمایش)، یا دفع سرمای آن (در حالت گرمایش) و انتقال به محیط بیرون می باشد.

آشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده)

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  با طراحی خاص می باشد که در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) میباشد. به عبارتی هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه  اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده میشود.

آموزش طریقه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش آموزش تعمیر دستگاه تهویهکندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد.

گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند R410A در حال جایگزین شدن می باشد.
آموزش نصب لوله مسی در اموزش نصب کولرگازی Air Condition

اضافه و کم کردن لوله مسی برای مسافت کولرگازی از قسمت کندانسور تا پنل داخلی

آموزش تعمیر دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار گرفتن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از بالا به پایین تغییر میدهد.

استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی است که تیغه آن متصل به دمپر است و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.
آموزش تعمیر  پروانه فن و بلوور
تعریف و عیب یابی پروانه فن و تعمیرات فن و طریقه تعویض آن با فن سالم
آموزش تعمیر برد کولر گازی با برد اینورتر
شناخت الکتروموتور فن به همراه پروانه
اگر در اثر کارکرد و یا نوسان برق این قسمت اسیب ببیند باید تعویض گردد.آموزش گازکردن کولرگازی
آموزش الکترونیک و قطعه شناسی مدار اینورتر
برد کولرگازی وظیفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف اسپلیت را به عهده دارد. قطعات DIP و SMD روی این مدار شرح داده میشود. عملکرد و تست و اندازه گیری قطعات روی مدار کولر گازی از بخش های اصلی در اموزش تعمیر کولرگازی است.
شناخت قطعات دیپ و SMD روی مدار اینورتر کولرگازی، بررسی ارتباط قطعات روی مدار اینورتر، آموزش عیب یابی و مسیریابی برد اینورتر کولر گازی از موارد اصلی این کلاس است.
آموزش برنامه ریزی آی سی ها (پروگرام کردن)
هت بررسی مدار کولرگازی و برنامه ریزی مجدد آی سی ها با پروگرامر TNM2000 این قسمت شرح داده میشود.
آموزش تعمیر کولر گازی
آموزش نقشه خوانی مدار اینورتر کولر گازی
در این قسمت ارتباط قطعات روی مدار به یکدیگر توضیح داده میشود. اموزش بصورت کاربردی و روی مدارات مختلف کولرگازی توضیح داده میشود.آموزش تعمیر کمپرسور کولرگازی
آموزش عیب یابی فیوز حرارتی اتوماتیک (Overload)
وسیله حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و سایر موارد الکتریکی محافظت میکند.
شناخت سنسور دما و رفع عیوب آن
برای کنترل برودت و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرار میگیرد که معمولاً در روی اواپراتور نصب میگردد و فرمان قطع و وصل کمپرسور از این طریق صادر میشود.
آموزش تعمیر خازن های دستگاه و روش عیب یابی آنها
هدف از بکار گیری خازن عمدتاً افزایش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است و معمولاً یک خازن نیز برای راه اندازی موتور فن مورد استفاده قرار میگیرد.
در کلاس آموزش تعمیر کولر گازی یک مدل اسپلیت اینورتر دار جهت تمرین کارآموزان موجود است. همچنین تعدادی نیز برد برای ولتاژ گیری و عیب یابی مهیا شده است. آموزش تعمیر کولر گازی ال جی، آموزش تعمیر کولرگازی سامسونگ، آموزش تعمیر کولر گازی اجنرال، آموزش تعمیر اسپلیت، آموزش تعمیر کولرگازی پنجره ای، آموزش تعمیر کولرگازی پروتابل، آموزش تعمیر چیلر، آموزش تعمیر تصفیه هوا، آموزش تعمیر اسپلیت سقفی و آموزش تعمیر کولر گازی میدیا از مثالهای داخل کلاس میباشد. همچنین کارآموزان میتوانند آموزش نصب کولر گازی را قبل از شروع تعمیر آن بگذرانند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 از نظر کیفیت و کارایی بهتر از اجنرال هست یا نه؟
پاسخ
#3
شاید برایتان پیش آمده باشد که سیستم تهویه مطبوع مرکزی یا اسپلیت شما خراب شده است و گرمای غیرقابل تحملی از آن خارج می شود در این مواقع معمولا مدت زمان خیلی زیادی باید صبر کنید تا یک تکنسین به محل شما آمده و با گرفتن مقداری پول آن را تعمیر کند.
اگر مهارت کار با برق و قطعات الکترونیکی را داشته باشید و حاضرید مقداری نیز برای خرید قطعات خرج کنید. تعمیر سیستم اسپلیت AC چند ساعت بیشتر طول نخواهد کشید و چند هزار تومان هم پس انداز خواهید کرد.
ما در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صحبت کرده ایم تا با بهترین ترفند ها برای تعمیر و نگهداری سیستم های اسپلیت آشنا شوید. این موارد به شما کمک می کند تا خودتان از عهده مشکلاتی که برای این تکنولوژی پیش می آید از قبیل کم بودن میزان خنک کردن و یا به طور کلی خنک نکردن آن برآیید.
آنچه شما نیاز دارید! یک مولتی متر ارزان ،آنالایزر ولتاژ و مجموعه ای از پیچ گوشتی های سربکس در سایزهای مختلف است.
اگر هزینه ماهیانه قبض برق شما بیش از آن چیزی است که انتظارش را داشته اید این موضوع می تواند شما را ترغیب کند تا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خود را تعمیر کنید. دلایل بسیاری وجود دارد که سیستم تهویه هوا می تواند انرژی زیادی مصرف کند.
  • موتور بد کار می کند(معمولا موتور های خراب بیش از حد گرم می شوند).
  • مشکلات مربوط به دهانه های کمپرسور( کمپرسور نیاز به تعویض دارد)
  • ممکن است سوپاپ معکوس خراب باشد.
  • میزان شارژ گاز مبرد کم یا زیاد است.
  • کثیف بودن فیلتر و یا سیم پیچ تبخیر داخلی
  • کثیف بودن کویل کندانسور
دلایل متداول برای خرابی اسپلیت AC
فرض بر این است که قبل از انجام هر یک از مراحل زیر ، بررسی کرده اید که فیلترهای هوا تمیز هستند ، باتری های ترموستات نیازی به تعویض ندارند و تنظیمات دستگاه صحیح است (حالت خنک کنندگی اتومات بر روی 75 یا به اندازه کافی کم برای روشن شدن).
  • چه ترموستات تنظیم باشد و یا خیر یونیت کار نمی کند.
  • یونیت روشن می شود(از بالا) اما هوا از دریچه بیرون نمی آید.
  • ناگهان دستگاه هوای گرم منتقل می کند
  • به نظر می رسد که هوا گرم و گرمتر می شود، آب از طریق پنجره و یا جایی که قبلا هرگز در آن جریان نداشته است جاری می شود.
  • مبلغ قبض برق بسیار بالاست
  • یونیت خراب شده است ، اما خاموش کردن آن به مدت 1 ساعت و مجددا روشن کردن آن باعث می شود که دوباره کار کند.
خرابی اصلی اسپلیت AC
رفع عواملی  که ممکن است جریان هوا را مسدود کنند
سیستم اسپلیت تهویه هوا ممکن است غالبا کثیف باشد و با گرد و غبار مسدود شود. گرد و غبار میتواند با مسدود کردن سیستم، جریان هوا را تغییر دهد. فیلترهای کثیف می توانند جریان هوا را به طور جدی محدود کنند و همراه با آن، بازده تهویه هوا را کاهش دهند. بعضی اوقات کافی است فقط فیلترها و اجزای آن را تمیز کنید تا AC دوباره به حالت عادی برگردد.
برگ ها و سایر ذرات در فضای باز نیز منابع مشترکی برای انسداد یونیت خارجی(کندانسور) شما هستند . هنگام نصب، اسپلیت باید حداقل 0.5 متر از گیاهان دور شود. اگر اسپلیت AC از مدتها قبل نصب شده باشد، درختان و برگها می توانند روی کندانسور تجاوز کنند و فضای دسترسی به هوا را کاهش دهند.
راهکار
برگ ها، شاخه ها و حتی حشرات می توانند از درختان اطراف وارد کندانسور شوند. همه این موارد برای حفظ و نگهداری در بهترین حالت اسپیلت باید از محیط حذف شود.
نشتی اسپلیت
گاهی اوقات به دلیل وجود دریچه های تهویه و انسداد فیلتر، روشن شدن سیستم اسپلیت شما میتواند آغازگر ورود نشتی به داخل خانه شما شود. ممکن است مایعاتی را بر روی فرش و مبلمان خود مشاهده کنید که منشا آن را نمی دانید این می تواند ناشی از کثیفی و زباله های جمع شده در زهکش باشد و راه خروج  رطوبت را مسدود می کند.
راهکار
خاک و زباله را باید از یونیت کندانسور و سطح داخلی یونت AC جدا کرد. ناحیه اطراف یونیت AC باید تمیز شود. تا فاصله حداقل 0.5 متر از کندانسور تمام زباله ها و برگ های اطراف گیاهان را پاکسازی کنید.
اگر یونیت AC بیش از 2 سال کار کرده است ، بهترین راه برای جلوگیری از گرفتگی، دنبال کردن مراحل ساده زیر است:
  • AC را قطع کنید.
  • شبکه خازن را با چاقو یا پیچ گوشتی جدا کنید.
  • کاور فیلتر رادیاتور را بر روی سیم پیچ های پنل پیدا کنید.
  • این فیلتر را برداشته و آن را با آب و صابون و کلر درون یک کاسه آب بریزید.
  • آن را کاملاً بشویید تا کپک و سایر ذرات کثیف از آن خارج شود و بگذارید تا خشک شود.
  • سیم پیچ های اواپراتور را وکیوم کرده و مسواک بزنید.
  • سیم را از طریق سوراخ موجود انتقال دهید، از آسیب رسیدن به فضای کاری خودداری کنید.
  • یونیت اسپلیت AC را مجددا به سیم پیچ های اواپراتور برگردانید.
  • اسپلیت AC را دوباره به دریچه وصل کنید.
  • قسمت پایین دستگاه را با یک برس سفت تمیز کنید.
  • یک قاشق سفید کننده اضافه کنید تا از سفیدک زدن جلوگیری شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش تعمیرات مایکروفر comtechtamir3 1 244 ۹۹/۴/۲۰، ۱۲:۱۴ عصر
آخرین ارسال: tamirkarsalam
  تعمیرات دیزل ژنراتور mahniroo 0 58 ۹۹/۲/۲۹، ۰۵:۵۲ عصر
آخرین ارسال: mahniroo
  کانال سازی کولر در تهران کانال سازی کولر 0 113 ۹۷/۱۱/۱۹، ۰۱:۵۰ صبح
آخرین ارسال: کانال سازی کولر
  کولر گازی mohsennv 0 148 ۹۷/۳/۳، ۰۱:۰۳ عصر
آخرین ارسال: mohsennv
  چطور پنل یک کولر گازی (اسپیلیت) را تمیز کنیم mahya68 0 251 ۹۶/۸/۲۰، ۰۲:۴۶ عصر
آخرین ارسال: mahya68
  آموزش تعمیرات تلویزیون LCD , 3D comtechtamir3 0 245 ۹۶/۷/۲۴، ۰۳:۳۴ عصر
آخرین ارسال: comtechtamir3
  آموزش تعمیرات لباسشویی comtechtamir3 0 286 ۹۶/۷/۲۴، ۰۳:۲۸ عصر
آخرین ارسال: comtechtamir3
  آموزش تعمیرات جاروبرقی comtechtamir3 0 254 ۹۶/۷/۲۴، ۰۳:۲۵ عصر
آخرین ارسال: comtechtamir3
  آموزش تعمیرات اسکنر comtechtamir 0 250 ۹۶/۷/۱۹، ۰۳:۳۸ عصر
آخرین ارسال: comtechtamir
  آموزش تعمیرات ریسوگراف comtechtamir 0 255 ۹۶/۷/۱۹، ۰۳:۳۷ عصر
آخرین ارسال: comtechtamir

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان