شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 42 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
شما وب طراحی دگرگونی رسپانسیو رتینا فرصتی سایت ریسپانسیو پارالاکس برای واکنشگرا

فرصتی برای دگرگونی وب سایت شما
#1
[تصویر:  do.php?img=1857]

شاید وقت آن رسیده باشد که مانند درختان، از قدیمی ها برای هموار کردن راه جدیدها استفاده کنید. چند سال اخیر با پدید آمدن اینترنت همراه، تاکیدی بر بکارگیری، و افزایش استفاده از محتوای چند رسانه ای در وب سایت ها، سال بزرگی برای طراحی وب بوده است. در ذیل، چندین گرایش در حوزه ی طراحی وب را مشاهده می کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این پاییز تنها قصد در بهبود وب سایت خود دارید یا می خواهید آن را کلا دگرگون کنید.

سادگی در طراحی
در طی سال های اخیر، هزینه ی بسیار زیادی به منظور ساخت وب سایت های جذاب صرف شده است. هم اکنون این گرایش به سمت یک طراحی ساده رفته است که تجربه ی کار با آن برای کاربر بهینه و مطلوب باشد. وب سایت های ساده و سبک نه تنها راحت تر قابل استفاده هستند، بلکه سریع تر نیز بارگذاری می شوند و از محتوای چندرسانه ای ادغام شده بهتر پشتیبانی می کنند. پیشرفت های حاصله در HTML5 و CSS3 ارائه ی طرح های جذاب و نیز کاربردی را آسان تر از همیشه نموده اند.

طراحی واکنش گرا
شرکت Mashable سال ۲۰۱۳ را به عنوان سال طراحی های واکنش گرا اعلام نمود و همچنین پیش بینی کرد تمایل به طراحی وب به صورت واکنش گرا تا اواخر سال نیز ادامه خواهد یافت. در طراحی وب به شکل واکنش گرا از امکانات HTML در جهت “انعطاف پذیر” کردن وب سایت ها و قادر ساختن آن ها به تطبیق در دستگاه های مختلف استفاده می گردد. طراحی واکنش گرا به علت ایجاد تغییرات چشمگیری در عادات استفاده از وب محبوبیت یافت. تحلیلگری به نام مری میکر، یکی از شرکای کمپانی سرمایه گذاری KCPB، پیش تر در سال جاری پیش بینی کرده بود که استفاده از اینترنت همراه تا سال ۲۰۱۴ از اینترنت سیستم های خانگی پیشی خواهد گرفت. در این دوره از اینترنت همراه، طراحان وب چابک بیشتر از همیشه از طراحی واکنش گرا بهره می برند.
 
رابط های برنامه مانند
با مشاهده ی محبوبیت فوق العاده افزایش یافته ی اینترنت همراه، تقلید نسخه ی کامپیوتر وب سایت ها از رابط برنامه ها کاملا طبیعی خواهد بود. این امر بین تجربه ی کاربر از استفاده از نسخه های موبایل و کامپیوتر پیوستگی ایجاد می نماید. رابط های نسخه ی کامپیوتری که از برنامه های موبایل تقلید می کنند طبیعتا به خوبی خود را با پروژه های طراحی واکنش گرا تطابق می دهند؛ بنابراین انتظار مشاهده ی چنین روندی را در طی ماه های آتی نیز داشته باشید.
 
شفافیت صفحه
یکی از ترقی های جدید CSS3 توانایی تنظیم میزان شفافیت عناصر صفحه است، که موجب اثر جالبی می شود. این خصوصیت هنگامی کاربردی می شود که بخواهید بدون اینکه مجبور به ترکیب همه ی عناصر در یک عکس شوید، اثر شفافیت اعمال کنید.
طراحان وب به منظور سازگارتر کردن وب سایت ها با هر گونه دستگاهی، به جای استفاده از فلش که چندان انعطاف پذیر نیست، به طور فزاینده ای در حال به کار گیری HTML و Javascript/JQuery  می باشند. با استفاده از جاوا اسکریپت ترفندهای جالبی را می شود اجرا کرد. گرایش های امسال شامل موارد زیر می گردد:
  • پیمایش منطبق (پارالاکس): پیمایش منطبق در سال ۲۰۱۳ نسبتا محبوب شد. این بدان معنی است که موقعیت یک یا چند شیء در صفحه با پیمایش در صفحه ارتباط داشته باشد. پارالاکس معادل یونانی واژه ی “تغییر” است. پوسته ی Balloons برای وردپرس، یا وب سایت کمپانی کیف سازی Bagigia، مثال های خوبی هستند. پیمایش منطبق تصور عمق داشتن را القا می کند، و نیز می توان آن را برای ایجاد تجربه ی پیمایش روان در وب سایت های قصه گو به کار برد.
  • پیمایش بی نهایت: پیمایش بی نهایت بدان معنی است که محتوای صفحه با رسیدن به انتهای آن به صورت اتوماتیک بارگذاری می شوند. لازم نیست که کاربر چیزی را کلیک یا صفحه را مجددا بارگذاری کند. ممکن است مثال هایی از پیمایش بی نهایت را هنگام پیمایش در صفحه ی فیسبوک خود یا برد های پینترست مشاهده کرده باشید.
  • پنل های لغزان: پنل های لغزان صفحات وب روشی برای جابجا شدن صفحات با انیمیشن لغزش است، که تنوع خوبی در مقایسه با نوع معمولی می باشد. از پنل های لغزان به منظور جلب توجه به یک ویژگی خاص در صفحه ی وب نیز استفاده نمود.
 
استفاده از جاوا اسکریپت تنها به این موارد محدود نمی گردد. جاوا اسکریپت مشکلاتی را که فلش درگیر آن است نظیر در دسترس نبودن (به دلیل نصب نبودن فلش پلیر در بعضی مرورگرها ) و SEO (موتورهای جستجو محتوای فایلهای فلش را نمی بینند) دارد، حل می کند و به همین دلیل شیوه ی محبوبی برای طراحی انیمیشن های وب سایت شده است.
 
تایپوگرافی


[تصویر:  do.php?img=1858]

دیگر آن روزها گذشته است که طراحان وب تنها انتخاب های اندکی از فونت ها داشتند. امروزه، طراحان گرافیک و کمپانی هایی مانند ادوبی مجموعه های عظیمی از فونت ارائه می کنند که در هر صفحه ای به خوبی رندر می شوند.از آنجا که رزولوشن صفحه نمایش ها برای نمایش این فونت ها فوق العاده بهبود یافته است، از آن ها انتظار می رود که رساتر و بزرگ تر گردند. می توانید انتظار مشاهده ی استفاده ی خلاقانه تر از فونت ها، شامل ترکیب های متنوع سبک های حروف را نیز داشته باشید.
 
پشتیبانی از رتینا
این روزها صحبت از رزولوشن صفحه نمایش ها بدون اشاره به صفحه های رتینا واقعا غیر ممکن است. اپل نخستین بار این ویژگی را با آیفون ۴ محبوب ساخت، و از آن زمان، در محصولات خود بیشتر از آن استفاده نموده است. هم اکنون، این گرایش به سمت صفحه نمایش های با پیکسل های متراکم در حرکت است. طراحان وب نیز با طراحی تصاویر پاسخگو قادر به استفاده از آن هستند؛ یعنی یک طرح برای صفحه نمایش های عادی، و یک طرح با رزولوشن دو برابر که در صفحه نمایش های رتینا به خوبی نشان داده می شود.
 
وب سایت های تک صفحه ای
این گرایش در سال ۲۰۱۳ به محبوب بودن خود در طراحی وب سایت های ساده مانند صفحات مقصد یا برنامه های موبایل ادامه می دهد. یک وب سایت تک صفحه ای می تواند زمان بارگذاری را کاهش دهد. در نظر داشته باشید که اگر وب سایت شما محتوای زیادی داشته باشد، این فرمت به خوبی پاسخگوی شما نخواهد بود.
 
استفاده از تصاویر بزرگ به عنوان تصویر پس زمینه
این گرایش دیگر مختص نمونه کارهای عکاسی نیست. به علت رزولوشن ارتقا یافته ی کامپیوترها و دیگر دستگاه ها، تصاویر پس زمینه ی بزرگ تبدیل به انتخاب محبوبی در بین طراحان وبی شده است که سعی در تاثیرگذاری بالایی دارند (که تقریبا همه را در بر می گیرد).
 
نوار سربرگ های ثابت


[تصویر:  do.php?img=1859]

سربرگ های ثابت به طور شگفت انگیزی عملی هستند و باعث بهتر شدن تجربه ی کاربری می شوند. یک سربرگ ثابت به گونه ایی است که هر چقدر به سمت پایین پیمایش کنید، باز هم در بالای صفحه باقی خواهد ماند. ایجاد این عنصر در صفحه نیز آسان است. تنها کافی است در CSS خود مقدار fix برای ویژگی position استفاده کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.
 
همان طور که می بینید، گرایش های اصلی طراحی وب در سال ۲۰۱۳، همگی سعی در دستیابی به یک تجربه ی کاربری بهتر، و نه لزوما تاثیرگذارتر دارند. جدا از همه، به نظر می آید سهولت در استفاده و مفید بودن کاربران را بیشتر از دنگ و فنگ و زیبایی ظاهری به یک وب سایت جذب می کنند. سعی در به کار گیری چند مورد از این گرایش ها در وب سایت خود داشته باشید تا بتوانید در پاییز امسال آن را بالا بکشید.

ثبت دامنه و فروش هاست، سامانه پیامک، طراحی سایت، خدمات شبکه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
  | دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

sms: 10004673  - 500021995
پاسخ
 سپاس شده توسط sara67


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان