۹۶/۷/۳، ۱۲:۲۷ عصر
صفحه فرود: با اولین بازدید سایت اثری به یاد ماندنی در ذهن کاربر بگذارید
صفحه فرود چهره سایتتونو به جهانیان نشون میده و باید بیشتر از هر قسمت دیگه ای بتونه کاربرها رو جذب کنه و اونها رو روی سایت نگهداره و به سمت صفحه اصلی سایت ببره.
[/url]
[url=http://sitedar.com/]بهینه سازی سایت دارکوب-http://sitedar.com/
اولین چیزی که بازدیدکننده سایت میبینه صفحه فروده. صفحه فرود حکم ورودی مغازه رو داره. نباید بهم ریخته و شلوغ باشه بلکه باید جذاب باشه و مشتری ها رو به درون مغازه دعوت کنه. طراحی صفحه فرود باید کاربر رو ترغیب کنه، چرا که اگر غیر از این باشه کاربر به صفحه نتایج سرچ برمیگرده و سایت دیگری رو انتخاب میکنه. برای این منظور شما فقط 8 ثانیه فرصت دارید.
اجزای صفحه فرود
هدر
قبل از هر چیز باید با نمایش لوگوی شرکت، اسمشو معرفی کنید تا شرکتتون شناخته بشه. خیلی مهمه که برندتون شناخته شده بشه. بعد از اون، سرفصل اصلی باید معرف محصولات و یا خدماتی باشه که روی سایت عرضه میکنید. کاربر باید فورا بفهمه روی این سایت چه چیزهایی میتونه پیدا کنه، در غیر اینصورت از سایت خارج میشه.
متن
متن صفحه فرود باید به خوبی به بخشهای با عناوین فرعی مرتب شده باشه تا کاربر براحتی اونچه رو که میخواد پیدا کنه. زیاد وارد جزئیات نشید و از نظر گرافیکی تعادل رو رعایت کنید – چه از نظر تصاویر و چه آیکون هایی که برای کمک به کاربرها بکار میبرید. استفاده از نشونه های بصری هم صفحه فرود رو جذاب میکنند و هم مسیریابیش رو تسهیل.
درخواست برای اقدام
بسته به طراحی سایت، درخواست برای اقدام میتونه پر کردن فرم برای عضویت در یکی از خدمات سایت باشه، یا میتونه فشار دادن دکمه ای باشه که کاربر رو به صفحات دیگر سایت (مثلا صفحه خرید محصول) هدایت میکنه، در هر دو حالت باید دقت کنید که این اقدام رو برای کاربر روشن کنید، تا کاربر متوجه بشه شما ازش میخواهید چی کار کنه و در ضمن انجام اون کار براش راحت باشه. برچسب دکمه ها باید واضح باشند (مثلا فقط ننویسید اینجا کلیک کنید!) تا کاربر بدونه این دکمه قراره اونو به کجا هدایت کنه. برای دکمه فرم عضویت میتونید بنویسید "رایگان عضو شوید" یا برای دکمه مسیریابی میتونید از برچسب "مدلهای موجود را مشاهده کنید" استفاده کنید.
عناصر اعتمادسازی
مشتریها باید بتونن به سایت اعتماد کنند. اجازه بدید همه کارها رو باشه و کاربر بتونه اتفاقات پشت صحنه رو ردیابی کنه. مثلا میتونید از مشتریهای سابقتون رضایت نامه بگیرید، لوگوی شرکتهایی رو که از خدماتتون استفاده کردهاند نمایش بدید (در اینجا هر چی اسامی شناخته شده بیشتر باشند بهتره).
صفحات فرود جایگزین
گاهی اوقات صفحات فرود از قالبی که در بالا گفتیم تبعیت نمیکنند. مثلا یه عکس یا تصویر ساده دارند و یه درخواست برای اقدام ساده به صورت دکمه فرود. اینجور صفحات متن زیادی ندارند و در نتیجه دیگه نشون نمیدن چه کسایی از خدماتشون استفاده کردند یا راضی بودند، به جاش همون تصویر حسی مناسبی به کاربر منتقل میکنه، جذابه و کارایی محصولات یا خدمات سایت رو به کاربر نشون میده.
ارزیابی صفحات فرود
هیچ وقت نباید بعد از طراحی صفحه فرود و انتشارش، رهاش کنید. طراح و وبمستر باید بعد از طراحی صفحه فرود معیارهایی مثل نرخ تبدیل به مشتری و زمان موندن کابرها روی صفحه رو چک کنند و تغییرات مورد نیاز رو جهت افزایش اثرگذاری صفحه اعمال کنند. این تغییرات میتونه شامل واضح تر کردن درخواست برای اقدام، یا کم و زیاد کردن مقدار متن باشه یا حتی شاید مجبور بشید کلا طراحی رو تغییر بدید و یه صفحه فرود واکنشگرا طراحی کنید.صفحه فرود چهره سایتتونو به جهانیان نشون میده و باید بیشتر از هر قسمت دیگه ای بتونه کاربرها رو جذب کنه و اونها رو روی سایت نگهداره و به سمت صفحه اصلی سایت ببره.
[/url]
[url=http://sitedar.com/]بهینه سازی سایت دارکوب-http://sitedar.com/