شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 64 رأی - میانگین امتیازات: 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
off page سئو چیست؟

سئو off-page چیست؟
#1
بهينه سازي خارجي سايت
 موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن مي‎باشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند.

سئو خارجي يا OFF PAGE چيست؟
موتورهاي جستجو بيشترين تلاش خود را در جهت پاسخگويي مطلوب به درخواست کاربران، معطوف نموده اند. در واقع هدف اصلي موتورهاي جستجو نشان دادن نتايج جستجو به بهترين شکل ممکن مي‎باشد بطوري که کاربران پاسخ سوالات خود را در صفحات اول بيابند. از اين رو مجموعه اي از قوانين را تعيين کرده اند. مجموعه اين قوانين با عنوان سئو معرفي مي‎شود. سئو به دو قسمت سئوي داخلي (ON PAGE SEO) و سئوي خارجي (OFF PAGE) تقسيم مي‏شود.
– سئوي داخلي (ON PAGE SEO)
در سئوي داخلي مواردي از قبيل بهينه سازي عناوين و توضيحات، ساختارهاي URL مناسب، ابزار مناسب براي کاربران جهت گشت و گذار در سايتتان مثل BREADCRUMB و USER SITE MAPS، بهينه سازي لينک‎ها‎ي داخلي، کلمات کليدي، توضيحات متا، رعايت فرمت‎ها‎ي نوشتاري بهينه شده محتوا مثل H1 , H2 , BOLD , …، بهينه سازي تصاوير مثل اندازه عکس‎ها‎، اسم‎ها‎ و آلت و تگ‎ها‎، صفحات ??? کاربرپسند، بارگذاري سريع صفحات، محتواي تازه و با کيفيت عالي و … مورد توجه قرار مي‎گيرد.
– سئوي خارجي (OFF PAGE)
سئو OFF PAGE يا سئوي خارجي دربرگيرنده مجموعه تکنيک‎ها‎يي است که موقعيت وب سايت را در نتايج جست و جو ارتقا مي‎دهد. بسياري از متخصصان سئوي OFF PAGE را با ساختن لينک، يکسان مي‎پندارند، در حالي که تنها بخشي از سئوي خارجي محسوب مي‎شود. مفهوم بهينه سازي off page برخلاف سئوي داخلي در درون صفحه اي شامل ايجاد تغييرات خارج از مرزهاي وب سايت است که مهم ترين آنها ايجاد و ساخت مجموعه لينک‎ها‎، پرداختن به شبکه‎ها‎ي اجتماعي و … مي‎باشد.

کاربرد سئوي خارجي يا off page
 بهينه سازي در رتبه بندي صفحات
page rank يا رده بندي صفحات عددي بين ? تا ?? قرار مي‎گيرند که اهميت يک وب سايت را نتايج جستجوي گوگل نشان مي‎دهد. لري پيج يکي از پايه گذاران گوگل، بر اين نظر است که سيستم مذکور، يکي از مهم ترين مواردي است که گوگل توانسته به کمک آن مرتبط ترين نتايج کلمات جست و جو شده را پيدا کند.
ارائه و نمايش بيش تر
داشتن رتبه بهتر به معناي نمايش بيشتر و در نتيجه افزايش تعداد بازديدکنندگان مي‎باشد.

تکنيک‎ها‎ي سئوي خارجي
– ساخت لينک خارجي
ساختار لينک‎ها‎، محبوب ترين تکنيک سئوي خارجي به شمار مي‎رود. در اين روش مي‎توان سايت را به صفحاتي که داراي رتبه‎ها‎ي بالاتري در نتايج جستجو هستند، پيوند زد و همچون تکيه گاه براي ارتقا رتبه سايت خود استفاده نمود. يکي از نکاتي که در تکنيک بايد مورد توجه قرار بگيرد، استفاده از لينک سايت‎ها‎ي معتبر و توانايي تمايز ميان سايت‎ها‎ از نظر رتبه بندي مي‎باشد.

– استفاده از شبکه‎ها‎ي اجتماعي
شبکه‎ها‎ي اجتماعي يک مولفه مهم براي ارتقا رتبه سايت به شمار مي‎روند. به منظور معرفي سايت و محتواي آن مي‎توان از راه‎اندازي کمپين در شبکه‎ها‎ي اجتماعي استفاده نمود. همچنين فعاليت در کمپين‎ها‎ي ديگر نيز مي‎تواند به معرفي وب سايت کمک کند. بارگذاري قسمتي از مطالب جذاب وب سايت به همراه لينک در افزايش تعداد بازديدکنندگان مؤثر مي‎باشد.
– وبلاگ نويسي
يکي از استراتژي آسان و در عين حال کاربردي، ساخت و راه اندازي وبلاگ مي‎باشد. محتواهايي که در وبلاگ‎ها‎ بارگذاري مي‎شوند، بصورت کاملا اختصاصي هستند و از اين رو مي‎توانند مخاطبان زيادي را به خود جذب نمايند. يکي از نکاتي که در تامين محتواي وبلاگ بايد مد نظر قرار داد، توجه به نياز و خواست‎ها‎ي مخاطبين مي‎باشد. مطالب ناب، جديد و علمي مي‎تواند به جلب نظر مخاطبان کمک کند. استفاده از روش‎ها‎ي مختلف توليد محتوا  مي‎تواند در اين امر کارساز شود.
– ثبت نام در سرويس‎ها‎ي موتورهاي جستجو
يکي ديگر از روش‎ها‎ي سئوي خارجي ثبت نام در موتورهاي جستجو و در سايت‎ها‎ي مختلف مي‎باشد که مي‎تواند براي وب سايت امتيازآور شود. از جمله سايت‎ها‎ي معروف مي‎توان بهGoogle, Yahoo, MSN, Altavista, Alexa, Alltheweb, Lycos, Excite اشاره کرد.
– ثبت نام سايت در دايرکتورها
اگر چه برخي بر اين نظرند که سايت‎ها‎ و فهرست دايرکتوري‎ها‎ قدرت اوليه را ندارند و ارزش خود را از دست داده اند اما ما همچنان بر قدرت آن‎ها‎ اعتراف داريم. ثبت نام وب سايت در دايرکتوري‎ها‎ي قوي از قبيلDMOZ, Yahoo Directory, ZoomInfo, One Mission, Pegasus مي‎تواند نتايج مثبتي را براي بهينه سازي سايت در بر داشته باشد.
– استفاده از Link Baiting
يکي از نکات مهم در تامين محتواي سايت، خودداري از کپي برداري است اما اگر زماني مجبور به کپي برداري شديد، مي‎توانيد لينک منبع را در سايت خود قرار دهيد تا کاربران از آن استفاده کنند و البته اين کار از نظر گوگل حائز اهميت مي باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
| دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
سئو off-page چیست؟ - توسط mohi72 - ۹۶/۹/۱، ۱۲:۱۸ عصر
RE: سئو off-page چیست؟ - توسط parisa1398 - ۹۹/۳/۱۸، ۰۹:۵۶ صبح
RE: سئو off-page چیست؟ - توسط Tina@1378 - ۰۲/۱۱/۷، ۰۳:۱۵ صبح

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  معنای on-page seo و off-page seo چیست؟ fagoli754 0 724 ۰۰/۹/۲۲، ۰۳:۴۱ عصر
آخرین ارسال: fagoli754
  ۳ راهکار بهبود بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) ehsannasr 2 1,570 ۹۹/۸/۲۲، ۱۱:۴۱ صبح
آخرین ارسال: koorepaz
  ویژگی های لندینگ پیج (Landing Page) حرفه ای نگار 0 1,376 ۹۶/۱۱/۱۵، ۰۶:۵۹ عصر
آخرین ارسال: نگار
  آموزش سئو On page به همراه چک لیست saberi 2 2,919 ۹۴/۱۲/۲۶، ۰۹:۱۱ عصر
آخرین ارسال: neda
  آموزش راه های افزایش SEO و Page rank سایت saberi 0 2,280 ۹۴/۶/۱۴، ۰۳:۱۳ صبح
آخرین ارسال: saberi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان