۹۵/۳/۲۵، ۰۱:۱۲ صبح
علّت این کار مایکروسافت واضحه: حضور در بازار بزرگ شبکه های اجتماعی.
درسته که Facebook یک شبکه اجتماعی مهمه.گوگل هم تاکنون چندین بار با ایجاد سیستم هایی چون Orkut و Google Plus سعی در ورود به این بازار کرده.این در حالیه که همه میدونن که گوگل با وجود سرمایه گذاری زیاد در مورد Google Plus خیلی موفق نبود.
مایکروسافت از همین موضوع درس گرفته و بجای سرمایه گذاری برای ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید، یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه های اجتماعی یعنی LinkedIn را تصاحب کرده و بدین وسیله نیازی به سرمایه گذاری برای جذب کاربر نخواهد داشت.
ضمن اینکه برخلاف Google Plus، لینکداین به دلیل کارکرد متفاوت(به عنوان یک شبکه اجتماعی در زمینه مشاغل و حرفه ای) مجبور به رقابت با Facebook قدرتمند(در زمینه شبکه های اجتماعی عمومی) نیست. در واقع این تصمیم نشان دهنده اینه که مدیران مایکروسافت کاملا حساب شده عمل کرده اند. این خرید، همانند خرید Skype یکی از هوشمندانه ترین خریدهای مایکروسافت خواهد بود. احتمالا در آینده شاهد ترکیب Skype Business با LinkedIn خواهیم بود.
درسته که Facebook یک شبکه اجتماعی مهمه.گوگل هم تاکنون چندین بار با ایجاد سیستم هایی چون Orkut و Google Plus سعی در ورود به این بازار کرده.این در حالیه که همه میدونن که گوگل با وجود سرمایه گذاری زیاد در مورد Google Plus خیلی موفق نبود.
مایکروسافت از همین موضوع درس گرفته و بجای سرمایه گذاری برای ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید، یکی از بزرگترین و مهمترین شبکه های اجتماعی یعنی LinkedIn را تصاحب کرده و بدین وسیله نیازی به سرمایه گذاری برای جذب کاربر نخواهد داشت.
ضمن اینکه برخلاف Google Plus، لینکداین به دلیل کارکرد متفاوت(به عنوان یک شبکه اجتماعی در زمینه مشاغل و حرفه ای) مجبور به رقابت با Facebook قدرتمند(در زمینه شبکه های اجتماعی عمومی) نیست. در واقع این تصمیم نشان دهنده اینه که مدیران مایکروسافت کاملا حساب شده عمل کرده اند. این خرید، همانند خرید Skype یکی از هوشمندانه ترین خریدهای مایکروسافت خواهد بود. احتمالا در آینده شاهد ترکیب Skype Business با LinkedIn خواهیم بود.