4- ارتباط با مشتریان در توییتر
قدم بعدی پس از جذب فالوئر و ارسال تصاویر خوب، ایجاد ارتباط قوی با طرفداران یا مشتریان است. نکته جذاب ماجرا اینجاست که پستهای اینستاگرام حدودا باعث برقراری ۳.۳۱٪ ارتباط با طرفداران میشود؛ در حالی که صرفا ۷ کاربر به ازای هر ۱۰۰۰۰ فالوئر توییتر شما با توییتتان ارتباط برقرار میکنند.
حالا بهتر است در مورد افزایش ارتباط با کاربران چند نکتهای را بنویسم:
– توضیحات موثری بنویسید
درست است که تصویر بخش مهم کار را انجام میدهد، اما نوشتن توضیحات خوب برای تصویر خوب باعث ایجاد رابطه بهتری با کاربران میشود که نباید از دستش داد. از طرفی میشود توجه آنها را بیش از پیش جلب کرد و از آنها برای شرکت در بحثها پیرامون تصویرتان استفاده کرد.
بسیاری از برندها از Call to actionهای ساده استفاده میکنند. به طور مثال میتوانید صراحتا در مورد تصویر نظر اشخاص را بپرسید. اما سعی کنید برای تصاویر توضیحات طولانی ننویسید. کاربران ترجیح میدهند که در چند کلمه منظور شما را بفهمند و از آن رد شوند یا با آن ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام مکانی برای نوشتن متون طولانی نیست؛ میتوانید متون طولانی را به فیسبوک یا وبلاگتان منتقل کنید.
– از مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید
میتوانید با بودجه مناسبی یک مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید. حتما ایدههای زیادی برای پیادهسازی این مسابقات به ذهنتان میرسد. ۷۰٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در مسابقات شرکت کردهاند. البته خاطرتان باشد که اگر کاربران حداقلی برای برگزاری مسابقه را ندارید دست نگه دارید. برگزاری یک مسابقه و شکست خوردن در پروسه برگزاری آن میتواند بیشتر به ضرر شما باشد.
– به نظرات افراد پاسخ دهید
کاربران زمانی که برای شما نظری مینویسد توقع دارند شما به آن کامنت پاسخ دهید. نوشتن پاسخ برای کاربران باعث افزایش سطح اعتماد و رضایت از شما میشود و البته باعث ایجاد روابط بهتری بین شما و طرفدارانتان میشود. این قضیه برای اکانتهای شخصی هم صدق میکند؛ اگر فردی ببیند که شما به کامنت وی پاسخ نمیدهید، دیگر برای شما کامنت نمیگذارد و احتمالش هست که از شما ناراحت شود
آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن تا همواره در آرامش باشی...