۹۹/۹/۱۲، ۱۱:۱۴ عصر
از آنجا که سررسید یک محصول شدیداً مناسبتی است بدیهی است که همه مشتریان انتظار تحویل به موقع آن و توضیع آن در زمان مناسب را دارند. ولی اغلب مشتریان در سفارش دادن سررسید به علل مختلف تعلل میکنند و به اصطلاح در دقیقه ۹۰ سفارش خود را میگذارند و یا بعد از سفارش گذاشتن در تکمیل اطلاعات و تأییدیه های لازم برای تولید سررسید به نحوی تعلل میکنند که نتیجه تأخیر در تولید و در نهایت تأخیر در تحویل سررسید را باعث میشود. باید توجه داشت که علت تحویل دیرهنگام سررسید علاوه بر بی تعهدی و سهل انگاری احتمالی تولیدکننده میتواند به علت تأخیر در سفارش و یا تأخیر در ارائه و تأیید اطلاعات از سوی مشتری نیز باشد.
https://www.rathgraphic.com/
علاوه بر اینها سفارش دهندگانی که زودتر برای سفارش سررسید اقدام میکنند و کار را به دو سه ماه شلوغ تولیدکنندگان سررسید موکول نمیکنند انتخابهای بیشتری در پیش رو دارند، قراردادهایی با قیمتهای مناسبتر میبندند، در آرامش بیشتری هر آنچه را که نیاز دارند در سررسیدشان بهدست میآورند و از همه مهمتر زودتر از بقیه سفارششان را تحویل میگیرند و لذا میتوانند زودتر از بقیه به توزیع سررسیدها بپردازند و این تقدم اثربخشی تبلیغاتی محصول را دوچندان مینماید.
برای هر سازمانی بسته به تیراژ سفارش سررسیدش بهترین زمان برای سفارش متفاوت است برای سفارشهای خیلی بزرگ که نیاز به تهیه مواد اولیه خاص، طراحیهای خاص و طی پروسههای طولانی برای اخذ تأییدیه میباشد زمان مناسب برای سفارش سررسید مهر ماه هر سال میباشد. این تقدم شش ماهه امکان طی فرایندهای لازم برای چنین تأمین کنندگانی را فراهم میسازد.
برای سفارشات متوسط زمان مناسب برای سفارش گذاشتن اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه است در این زمان اکثر تولیدکنندگان تولیداتشان را در معرض دید گذاشتهاند و مدیران چنین مجموعههایی فرصت دیدن نمونههای مختلف و انتخاب کارهای مورد نظر خودشان را خواهند داشت و از طرفی تولید کننده هم فرصت کافی برای تولید و تحویل کالای مورد نظر را در دست دارد. برای سفارشات کوچک زمان مناسب اوایل بهمن ماه است و چون در این زمان حداکثر انتخابهای ممکن را خواهند داشت.https://www.rathgraphic.com/