۹۴/۱۰/۷، ۱۰:۴۴ عصر
{بازاریابی B2B... بخش سوم}
چه نوع مشتریهایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد میکنند؟
بازاریابان B2B عموما روی چهار دسته ی جامع متمرکز میشوند:
شرکتهایی که از محصولات آنها استفاده میکنند، نظیر شرکتهای ساختمانی که ورقه های فولادی را برای استفاده در ساختمانها خریداری میکنند.
دفاتر عامل دولتی، به عنوان بزرگترین هدف و بزرگترین مشتری بازاریابی B2B
نهادها و سازمانهایی نظیر بیمارستانها و مدارس
شرکتهایی که خود این سو و آن سو گشته و کالاها را به مصرف کنندگان دوباره میفروشند، نظیر دلالها و عمده فروشان
یک بازاریاب B2B میتواند به طور موثری محصولات و خدمات شرکت خود را در دست گرفته و بر حسب موقعیت، محصول را به روش القا کننده و برانگیزاننده ای ارائه کرده، نیازهای مشتری را درک و راه حل های مناسب را هم برای حل نیاز مشتری و هم فروش محصول خود ارائه دهد. (همچنین میتوانید به مبحث Persuasion Marketing رجوع کنید)
این برای بازاریابان B2B مهم است که نیازهای مشتری و ارباب رجوع خود را قبل از به اجرا گذاشتن هر نوع تاکتیک فروش یا تبلیغی درک کنند. در بازاریابی مصرف کننده، یک تبلیغ موثر میتواند خارج از حدود کانالهای گسترده سر و صدا ایجاد کرده و درصدی از مصرف کنندگان به سمت خرید محصول رانده شوند. به هر حال، از آنجایی که بازاریابی B2B بسیار تخصصی تر است؛ اگر بازاریابان از نزدیک به نیازهای مشتریهای خود، قبل از در خور کردن خدمات خود در قبال نیازهای آنها توجه نداشته باشند، خطر بیگانه شدن و روی گرداندن کاندیدهای ثابت و موثر در آینده را به جان می خرند.
بازاریابی B2B در عصر تعامل
به عقیده ی بازاریابان اینترنتی، هنگامی که سرمایه گذاری بازاریابی B2B ایالات متحده با 8/0 درصد افزایش به 129 میلیارد دلار برسد، سرمایه گذاری بازاریابی B2B تعاملی (متقابل) با 2/9 درصد افزایش رقم 5/51 میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.
موسسه ی BizReport دریافت که 86 درصد شرکتهای بازاریابی B2B در تلاشهای خود برای بازاریابی، در مقایسه با 82 درصد شرکتهای بازاریابی مصرف کننده، از رسانه های اجتماعی بهره می جویند.
AMR، موسسه ی بین المللی ارزیابی و پیش بینی بازاریابی اینترنتی B2B، بنابر پیش بینی های سال 2013 اعلام کرد که سرمایه گذاری B2B روی رسانه های اجتماعی 21 درصد رشد و سرمایه گذاری روی سایت های نسل پیشرو 17 درصد رشد خواهد داشت.
++اداده دارد...++
چه نوع مشتریهایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد میکنند؟
بازاریابان B2B عموما روی چهار دسته ی جامع متمرکز میشوند:
شرکتهایی که از محصولات آنها استفاده میکنند، نظیر شرکتهای ساختمانی که ورقه های فولادی را برای استفاده در ساختمانها خریداری میکنند.
دفاتر عامل دولتی، به عنوان بزرگترین هدف و بزرگترین مشتری بازاریابی B2B
نهادها و سازمانهایی نظیر بیمارستانها و مدارس
شرکتهایی که خود این سو و آن سو گشته و کالاها را به مصرف کنندگان دوباره میفروشند، نظیر دلالها و عمده فروشان
یک بازاریاب B2B میتواند به طور موثری محصولات و خدمات شرکت خود را در دست گرفته و بر حسب موقعیت، محصول را به روش القا کننده و برانگیزاننده ای ارائه کرده، نیازهای مشتری را درک و راه حل های مناسب را هم برای حل نیاز مشتری و هم فروش محصول خود ارائه دهد. (همچنین میتوانید به مبحث Persuasion Marketing رجوع کنید)
این برای بازاریابان B2B مهم است که نیازهای مشتری و ارباب رجوع خود را قبل از به اجرا گذاشتن هر نوع تاکتیک فروش یا تبلیغی درک کنند. در بازاریابی مصرف کننده، یک تبلیغ موثر میتواند خارج از حدود کانالهای گسترده سر و صدا ایجاد کرده و درصدی از مصرف کنندگان به سمت خرید محصول رانده شوند. به هر حال، از آنجایی که بازاریابی B2B بسیار تخصصی تر است؛ اگر بازاریابان از نزدیک به نیازهای مشتریهای خود، قبل از در خور کردن خدمات خود در قبال نیازهای آنها توجه نداشته باشند، خطر بیگانه شدن و روی گرداندن کاندیدهای ثابت و موثر در آینده را به جان می خرند.
بازاریابی B2B در عصر تعامل
به عقیده ی بازاریابان اینترنتی، هنگامی که سرمایه گذاری بازاریابی B2B ایالات متحده با 8/0 درصد افزایش به 129 میلیارد دلار برسد، سرمایه گذاری بازاریابی B2B تعاملی (متقابل) با 2/9 درصد افزایش رقم 5/51 میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.
موسسه ی BizReport دریافت که 86 درصد شرکتهای بازاریابی B2B در تلاشهای خود برای بازاریابی، در مقایسه با 82 درصد شرکتهای بازاریابی مصرف کننده، از رسانه های اجتماعی بهره می جویند.
AMR، موسسه ی بین المللی ارزیابی و پیش بینی بازاریابی اینترنتی B2B، بنابر پیش بینی های سال 2013 اعلام کرد که سرمایه گذاری B2B روی رسانه های اجتماعی 21 درصد رشد و سرمایه گذاری روی سایت های نسل پیشرو 17 درصد رشد خواهد داشت.
++اداده دارد...++