بازاریابی شرکت به شرکت یا B2B
{بازاریابی شرکت به شرکت،بخش اول}
کاوشی بر راهبرد بازاریابی B2B
مفهوم بازاریابی شرکت به شرکت چیست؟
آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که شرکت Fortune 500چگونه برای افزون بر 1000 کارمند خود کامپیوتر های جدید تهیه و تدارک می بیند؟ آنها هرگز برای سفارشی با این حجم، به سادگی مدیر دفتر خود را برای یک خرید مناسب راهی نمی کنند؛ با این حال این چنین معاملاتی برای موفقیت شرکت futureدر کسب و کار خود، حیاتی هستند.
بازاریابی شرکت به شرکت (یا بازاریابی B2B، که معمولا با این عنوان شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می شود. (همچنین می توانید به مبحث Industrial Marketing رجوع کنید) تکنیک های بازاریابی B2B متکی بر همان اصول اساسی همچون بازاریابی مشتری است؛ اما در یک مسیر منحصر به فرد اجرا می شود. خریداران B2B تصمیمات خود را به تنهایی بر روی قیمت و سود بالقوه اتخاد می کنند، حال آنکه مصرف کنندگان محصولات را نه فقط بر پایه ی قیمت بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت و دیگر محرک های احساسی انتخاب می نمایند.
یافتن مسیرهای جدید برای ترویج روابط از طریق رسانه های اجتماعی، در حال حاضر یک موضوع داغ در بازاریابی B2B در جهان است. بنیان رسانه های اجتماعی دو مسیر محاوره ای بین کسب و کارها گشوده است. بررسی های انجام یافته توسط چادویک مارتین بیلی و امودریت، نشان داد که کسب و کارها به احتمال زیاد تمایل به خرید از شرکت هایی دارند که آنها را از طریق رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.
شرکت های B2B ماهر در استفاده از تکنولوژی، همواره جستجو برای مسیرهای نوآورانه به منظور بکارگیری رسانه های اجتماعی در جهت منافع خود را دنبال کرده اند. شرکت سیسکو (Cisco Systems)، یک فروشنده ی پیشرو در زمینه ی سیستم های شبکه ی ارتباطی، کمپین معرفی برای یک دستگاه رهیاب یا روتر، منحصرا در تبلیغات رسانه های اجتماعی به راه انداخت. این اقدام به عنوان یکی از پنج اتفاق برتر در تاریخ این شرکت طبقه بندی شد و جدا از هزینه های معمول راه اندازی، بیش از یکصد هزار دلار هزینه برای شرکت تراشید.
راهنمای بازاریابی B-to-B
در این مقاله می خوانید ...
· چه کسی بازاریابی B2Bرا به خدمت می گیرد؟
· چه نوع مشتری هایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد می کنند؟
· چگونه یک طرح بازاریابی B2B شکل گرفته و به کار گرفته می شود؟
· چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی B2B کار می کند؟
· چگونه آموزشگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا در شرکت هایی که این نوع از راهبرد بازاریابی را به کار می گیرند، موفقیت کسب کنید؟
مطالب مرتبط...
· یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی
++ادامه دارد...++
{بازاریابی شرکت به شرکت،بخش اول}
کاوشی بر راهبرد بازاریابی B2B
مفهوم بازاریابی شرکت به شرکت چیست؟
آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که شرکت Fortune 500چگونه برای افزون بر 1000 کارمند خود کامپیوتر های جدید تهیه و تدارک می بیند؟ آنها هرگز برای سفارشی با این حجم، به سادگی مدیر دفتر خود را برای یک خرید مناسب راهی نمی کنند؛ با این حال این چنین معاملاتی برای موفقیت شرکت futureدر کسب و کار خود، حیاتی هستند.
بازاریابی شرکت به شرکت (یا بازاریابی B2B، که معمولا با این عنوان شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می شود. (همچنین می توانید به مبحث Industrial Marketing رجوع کنید) تکنیک های بازاریابی B2B متکی بر همان اصول اساسی همچون بازاریابی مشتری است؛ اما در یک مسیر منحصر به فرد اجرا می شود. خریداران B2B تصمیمات خود را به تنهایی بر روی قیمت و سود بالقوه اتخاد می کنند، حال آنکه مصرف کنندگان محصولات را نه فقط بر پایه ی قیمت بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت و دیگر محرک های احساسی انتخاب می نمایند.
یافتن مسیرهای جدید برای ترویج روابط از طریق رسانه های اجتماعی، در حال حاضر یک موضوع داغ در بازاریابی B2B در جهان است. بنیان رسانه های اجتماعی دو مسیر محاوره ای بین کسب و کارها گشوده است. بررسی های انجام یافته توسط چادویک مارتین بیلی و امودریت، نشان داد که کسب و کارها به احتمال زیاد تمایل به خرید از شرکت هایی دارند که آنها را از طریق رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.
شرکت های B2B ماهر در استفاده از تکنولوژی، همواره جستجو برای مسیرهای نوآورانه به منظور بکارگیری رسانه های اجتماعی در جهت منافع خود را دنبال کرده اند. شرکت سیسکو (Cisco Systems)، یک فروشنده ی پیشرو در زمینه ی سیستم های شبکه ی ارتباطی، کمپین معرفی برای یک دستگاه رهیاب یا روتر، منحصرا در تبلیغات رسانه های اجتماعی به راه انداخت. این اقدام به عنوان یکی از پنج اتفاق برتر در تاریخ این شرکت طبقه بندی شد و جدا از هزینه های معمول راه اندازی، بیش از یکصد هزار دلار هزینه برای شرکت تراشید.
راهنمای بازاریابی B-to-B
در این مقاله می خوانید ...
· چه کسی بازاریابی B2Bرا به خدمت می گیرد؟
· چه نوع مشتری هایی به طور موثر با بازاریابی B2B در بازار داد و ستد می کنند؟
· چگونه یک طرح بازاریابی B2B شکل گرفته و به کار گرفته می شود؟
· چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی B2B کار می کند؟
· چگونه آموزشگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا در شرکت هایی که این نوع از راهبرد بازاریابی را به کار می گیرند، موفقیت کسب کنید؟
مطالب مرتبط...
· یافتن آموزشگاه های ارائه دهنده ی برنامه های بازاریابی
++ادامه دارد...++