۹۴/۹/۲۹، ۱۰:۴۰ عصر
{بازاریابی ویروسی،بخش دوم}
مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
بازاریابی ویروسی یک راهبرد کسب و کار است که با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، یک محصول را ترویج میدهد. نام آن اشاره به چگونگی انتشار اطلاعات در مورد یک محصول توسط مشتریها به افراد دیگر در شبکه های اجتماعی شان، بسیار شبیه به نحوه ی انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، دارد.
اساس بازاریابی ویروسی انتشار اطلاعات به وسیله ی کلمات و به صورت شفاهی (به مبحثWord-of-Mouth marketing رجوع کنید) است اما تکنولوژی مدرن شامل بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر اینترنت، به خوبی اجازه ی اثر ویروسی را میدهد.
بازاریابی ویروسی به طور معمول مخاطبان خود را با ارائه ی موارد باارزش و رایگان تامین میکند که میتواند چیزی ساده تر از یک آهنگ سرگرم کننده و یا یک بازی باشد. محتوای ویروسی هر چه که باشد، باید افراد را ترغیب به اشتراک گذاشتن آن با دیگران کرد که تا جای ممکن بسیاری از افراد محتوای پیام را دریافت کنند.
راه های بازاریابی ویروسی
اثر ویروسی میتواند به واسطه ی بسیاری از شبکه های مختلف پخش شود، نظیر:
• شفاهی
• پست الکترونیکی
• سایت های شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکداین، و غیره)
• سایت های به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب، ویمئو و غیره)
• بازارهای شبکه ای
*ادامه دارد...*
Telegram.me/learn_marketing
مفهوم بازاریابی ویروسی چیست؟
بازاریابی ویروسی یک راهبرد کسب و کار است که با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، یک محصول را ترویج میدهد. نام آن اشاره به چگونگی انتشار اطلاعات در مورد یک محصول توسط مشتریها به افراد دیگر در شبکه های اجتماعی شان، بسیار شبیه به نحوه ی انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، دارد.
اساس بازاریابی ویروسی انتشار اطلاعات به وسیله ی کلمات و به صورت شفاهی (به مبحثWord-of-Mouth marketing رجوع کنید) است اما تکنولوژی مدرن شامل بسیاری از سیستم عامل های مبتنی بر اینترنت، به خوبی اجازه ی اثر ویروسی را میدهد.
بازاریابی ویروسی به طور معمول مخاطبان خود را با ارائه ی موارد باارزش و رایگان تامین میکند که میتواند چیزی ساده تر از یک آهنگ سرگرم کننده و یا یک بازی باشد. محتوای ویروسی هر چه که باشد، باید افراد را ترغیب به اشتراک گذاشتن آن با دیگران کرد که تا جای ممکن بسیاری از افراد محتوای پیام را دریافت کنند.
راه های بازاریابی ویروسی
اثر ویروسی میتواند به واسطه ی بسیاری از شبکه های مختلف پخش شود، نظیر:
• شفاهی
• پست الکترونیکی
• سایت های شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکداین، و غیره)
• سایت های به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب، ویمئو و غیره)
• بازارهای شبکه ای
*ادامه دارد...*
Telegram.me/learn_marketing