شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 60 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
ندهید را بازاریابی محتوا انجام اشتباه

بازاریابی محتوا را اشتباه انجام ندهید
#1
بازاریابی محتوا مانند هر روش بازاریابی دیگری، به‌منظور فروش محصول یا خدمات شکل می‌گیرد. با توسعه‌ی بسترهای ارتباطی، تبلیغات مستقیم مانند گذشته توجه مخاطب را به خود جلب نمی‌کنند و مخاطب امروزی به سادگی گذشته به پیام‌های تبلیغاتی اعتماد ندارد. از این‌‎رو، صاحبان کسب و کار تصمیم گرفتند برای ارائه‌ی محصولات خود از محتوا استفاده کنند. محتوای مورد استفاده معمولا در قالب متن یا صوت و ویدیو  است و توجه مخاطب را جلب می‌کند.

بازاریابی محتوا از روش‌های شناخته‌شده‌ی بازاریابی است که اگر به شیوه‌ی درست انجام شود، مؤثر خواهد بود.

مدت زمان زیادی است که بازاریابی محتوا به‌عنوان استراتژی اصلی برای ساختن جامعه‌ای از مشتریان شکل شناخته می‌شود. طبیعی است که با گذشت زمان این استراتژی هم مثل دیگر استراتژی‌های بزرگ زیر سؤال قرار برود. از این‌رو افرادی که دیگر تلاش جدیدی در خصوص آن نمی‌کنند، نتیجه‌ای هم از آن نمی‌گیرند و  سعی در کنار گذاشتن آن دارند؛ درحالی‌که هنوز هم هیچ روشی برای تعامل با افراد بهتر از داستان گفتن وجود ندارد. بهترین روش در عرصه‌ی بازاریابی، ایجاد ارتباط عاطفی و برقراری حس اعتماد است.
نمونه‌ی موفق و بارز این سبک از بازاریابی، آمازون است که در بخش‌های زیادی توانسته وفاداری مشتری را جلب کند. اسکات گالووی در کتاب خود به نام «DNA مخفی آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل»، به شکل قانع‌کننده‌ای چگونگی رشد این ۴ شرکت را توضیح داده است.
گالووی به این نکته اشاره می‌کند که این شرکت‌ها توانسته‌اند با نیازهای عاطفی ما به شکل باورنکردنی ارتباط موفقی برقرار کنند. وی در کتابش بیش از همه بر آمازون تمرکز می‌کند؛ چرا که نقش برجسته‌تری نسبت به سه شرکت دیگر دارد.

ساده بگیرید و ثابت قدم باشید
جو پولیزی به‌عنوان بنیان‌گذار مؤسسه‌ی بازاریابی، در خصوص سبک کار آمازون می‌گوید: آن‌ها به‌سادگی و به‌طور مداوم روی نیازهای مشتریان خود متمرکز هستند. به این ترتیب که مشتری خود را شناسایی می‌کنند و کمبودهای وی را تشخیص می‌دهند و در این خصوص مدام راهکارهای جدید در نظر می‌گیرند.

به همین دلیل است که آمازون توانست از یک کتاب‌فروشی آنلاین به یک بازیکن روبه‌رشد در تمام عرصه‌ها مانند دارو، مواد غذایی، مبلمان، فناوری و دیگر موارد تبدیل شود. از این‌رو هر چه آمازون بیشتر به مشتریان و نیازهای آن‌ها تأکید کند، فهرست محصولات قابل فروشش طولانی‌تر خواهد شد. آمازونی‌ها در این زمینه بسیار درخشان عمل کرده‌اند و هر کسب و کار دیگری هم می‌تواند با استفاده از این دیدگاه نتایج مؤثری دریافت کند.

خودتان صورت مسئله را مطرح کنید
پولیزی درباره‌ی آمازون می‌گوید: آمازونی‌ها مدام عملکرد خود را مورد پرسش قرار می‌دهند. تنها ماموریت آمازونی‌ها این است که زندگی را برای مشتریان خود ساده‌تر کنند و با تولید محتوا برای مشتریان خود فرصت‌های بهتری ایجاد کنند.

زمانی که مشتری به محصول شما اعتماد می‌کند می‌توانید خدمات و محصولات خود را افزایش دهید. بهینه‌سازی و شخصی‌سازی محتوا بسیار حیاتی است. در حال حاضر مشتریان می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز آمادگی خرید داشته باشند؛ اما بسیاری از بخش‌های بازاریابی، این تغییر را لحاظ نکرده‌اند. آن‌ها هنوز هم رویکردهای درستی برای حل مشکلات مشتریان خود در نظر نمی‌گیرند.

عدم هماهنگی و تمرکز، یکی دیگر از مواردی است که تلاش‌های صورت‌گرفته در بازاریابی محتوا را بی‌اثر می‌کند. بازاریابی محتوا یک مبارزه‌ی تبلیغاتی نیست بلکه یک اصل است. بازاریابی محتوا وقتی جواب می‌دهد که محتوا به‌صورت مداوم ارائه شود و حرارت خود را از دست ندهد. بنابراین هیچ گاه دست از تلاش برندارید!

۹۹ درصد از بازاریابی‌های محتوا اشتباه صورت می‌گیرد
پولیزی به‌عنوان یک متخصص فعال در عرصه‌ی بازاریابی محتوا، معتقد است که هنوز هم این روش یک راهکار مناسب برای ایجاد وفاداری در مشتری به‌حساب می‌آید. وی می‌گوید: ۹۹ درصد از کسب و کارهای مربوط به بازاریابی محتوا راه را اشتباه می‌روند. خیلی از صاحبان این گونه کسب و کارها محتوای زیادی ایجاد می‌کنند و به دنبال آن نتایج بدی مشاهده خواهند کرد. در واقع آن‌ها باید به محتوای تولیدی خود نگاه کنند و از خود بپرسند که در صورت توقف این روند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد، اطمینان از ارسال پیام مناسب به مخاطب است. در غير اين صورت، وقت و انرژی خود را هدر می‌دهیم! چنانچه با مشتریان خود ارتباط شفاف و پیوسته‌ای داشته باشیم، می‌توانیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم و پذیرای بازخوردهای آن‌ها برای ایجاد راه حل‌ها و خدمات جدید باشیم. به این صورت، بازاریابی محتوا به درستی انجام خواهد شد.

مخاطب‌محور باشید
بیشتر از هر کاری، سعی در هدف قرار دادن مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه‌ داشته باشید و بر این موضوع تمرکز کنید که چگونه می‌توانید ارزشی فراتر از محصولات و خدمات خود به آن‌ها ارائه دهید. با انجام این کار، اعتماد و وفاداری را در آن‌ها ایجاد خواهید کرد و به دنبال آن کسب درآمد خواهید داشت. بنابراین فارغ از نوع کسب و کار خود، به خروجی‌های بازاریابی خود توجه کنید و محتوای کم‌تر با کیفیت بیشتر را در نظر بگیرید. با بررسی و کشف مداوم نیازها و کمبودهای مشتریان خود، می‌توانید روند بازاریابی محتوای خود را زنده و پویا نگه دارید.
پاسخ
 سپاس شده توسط سحر ، saberi ، hoboot


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تولید محتوا برای کسب کار نیاز است؟ iraddmino 0 486 ۰۱/۳/۲۳، ۰۲:۲۹ عصر
آخرین ارسال: iraddmino
  تولید محتوا یا اشتراک‌ گذاری محتوا؟ farnaz 1 1,701 ۰۰/۸/۴، ۱۰:۵۸ صبح
آخرین ارسال: rezast
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 1,585 ۹۶/۱۲/۲۱، ۰۲:۲۵ صبح
آخرین ارسال: سحر
  چرا رابطه‌ بیش از حد دوستانه با کارمندان اشتباه است؟ farnaz 0 1,250 ۹۶/۷/۱۴، ۰۹:۱۹ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  رفتارهای اشتباه مدیریتی، سلامت روح و جسم کارمندان را به خطر می‌ان soraya 0 1,406 ۹۶/۵/۳۰، ۰۴:۴۱ صبح
آخرین ارسال: soraya
  چند اشتباه مدیران که باعث از بین رفتن انگیزه کارمندان می شود elshan 0 2,095 ۹۶/۳/۱۳، ۰۲:۱۳ صبح
آخرین ارسال: elshan
  مواردی که بیشتر کارآفرینان به اشتباه بر آن‌ها تمرکز می‌کنند farnaz 0 1,827 ۹۶/۲/۳۰، ۰۳:۴۱ صبح
آخرین ارسال: farnaz
  چرا داشتن استراتژی در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟ mesterweb 0 1,665 ۹۵/۸/۱۸، ۰۶:۴۷ عصر
آخرین ارسال: mesterweb
  نقش داده در بازاریابی محتوا saberi 0 1,454 ۹۵/۳/۶، ۱۱:۳۹ عصر
آخرین ارسال: saberi
  اینفوگرافیک ۱۰ اشتباه در Google AdWords mesterweb 0 1,569 ۹۵/۱/۶، ۰۵:۴۳ صبح
آخرین ارسال: mesterweb

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان