روش هایی برای متقاعد کردن مشتری و جذب مشتری
هنگامی که به شما می گویند که چیزی بیش از حد گران است نسبت به اظهار نظر درباره قیمت خودداری خمواهید کرد زیرا در ابتدا سوال شما این است که آیا ارزش صریح یا ضمنی یک محصول یا یک سرویس هم تراز با قیمت آن است؟ برای شما بازهم سوالاتی پیش خواهد آمد، اینکه آیا همین خدمات را با قیمت ارزان تر میتوانید بدست آورید؟ اینکه آیا ارئه دهنده و یا فروشنده با شما صادق است ؟ اینکه آیا این معامله برای شما منفعت خواهد داشت ؟؟؟
در نهایت بعید است که تمایلی به خرید داشته باشید زیرا قیمت بالا مانع از خرید شما خواهد شد.
اکثر مردم در برخورد با قیمت بالا به یک بهانه ای از خرید صرف نظر میکنند و اقدام به خرید از جای دگیری خواهند کرد .اما اگر قیمت محصولات و یا خدمات شما واقعا بالا بود و ارزش این همه هزینه را داشت ، در بخورد با افرادی که به شما میگویند چرا انقدر گران ؟؟؟ صبور باشید و جبهه نگیرید زیرا افراد میخواهند شما آن ها را قانع کنید و با ارائه توضیحات مفصل تر نسبت به محصولات یا خدمات خود آن ها را با دلایل بالا بودن هزینه آشنا کرده و در واقع آن ها را برای خرید مجاب نمائید.
سعی کنید در برخورد با این افراد از آن ها سوالات مناسبی بپرسید تا خودتان با جواب های قانع کننده ای آن ها را مجاب نمائید . برای مثال بپرسید آیا میخواهید محصول شما فلان امکان را داشته باشد ؟؟ وقتی با پاسخ مثبت رو به رو شدید به فرد مورد نظر بگویید یکی از دلایل گرانی همین مسئله است زیرا محصول ما دارای فلان امکانات است در همین زمینه ! و به این ترتیب سعی کنید از همه نظر مشتری را متقاعد نمائید.
اگر در برخورد با مشتریان جبهه بگیرید و سعی نکنید آن ها را برای خرید مجاب نمائید آن ها از رقبای شما خرید کرده و در نتیجه میزان فروش شما کاهش و میزان فروش رقبای شما افزایش خواهد یافت به همین دلیل متقاعد کردن مشتریان امری ضروری به شمار میرود که با جبهه گرفتن دربرابر آن ها هرگز محقق نخواهد شد.
حتی ممکن است برخی افراد به شما بگویند من محصولی مشابه محصول شما را از فلان شرکت با قیمت کمتری میتوانم تهیه نمایم ، اگر محصول شما از نظر کیفیت ویژگی های خاص تری دارد در برخورد با این مشتریان با ارائه توضیحاتی نسبت به محصول خود و ویژگی های منحصر به فرد آن سعی کنید مشتری را از وجود تفاوت ها آگاه سازید.
گاهی ممکن است برخی افراد تمام محصول و یا خدمات شما را نیاز نداشته باشند زیرا ممکن است به هردلیلی ( مالی و یا سایر موارد ) نخواهد از صد در صد محصول شما استفاده نماید . در این صورت سعی کنید با مشتری توافق کنید و اگر کالای شما یک میلیون تومان است و مشتری 70 درصد آن را لازم دارد با قیمت 700 هزار تومان با مشتری توافق نمائید.
در مجموع باید بدانید که توافق با مشتری و جلب رضایت آن بسیار مهم است زیرا به افزایش فروش شما کمک شایانی خواهد نمود . سعی کنید تا جایی که میتوانید با مشتریان نرم برخورد کرده و آنها را برای خرید متقاعد نمائید زیرا فقط در این صورت میتوانید به پیشرفت و افزایش درآمد خود کمک نمائید.