۹۶/۱۱/۱۵، ۰۶:۲۱ عصر
در روزگاری زندگی می کنیم که مفهوم جهانی شدن را بیش از گذشته حس می کنیم. برنج تایلندی می خوریم، از ظروف ایتالیایی استفاده می کنیم، لباس ترک می پوشیم، با تلفن فنلاندی صحبت می کنیم، کفش چینی به پا می کنیم و اتومبیل کره ای سوار می شویم. در این میانه برای این که ما هم به عنوان کشوری به نام ایران نقشی به جز فقط مصرف کردن داشته باشیم باید در زمینه تولید محصول، بازاریابی و برندسازی کاری کنیم. در بعضی مواقع گام تولید را خوب بر می داریم، اما چون بازاریابی و برندسازی را درست انجام نمی دهیم و برایش هزینه نمی کنیم، یا شکست می خوریم یا محتاج دیگران می شویم.
در این مقاله سعی بر این داریم که پنج روش مفید برای ساخت برند در زمان کوتاه را برایتان شرح دهیم که بدون شک می توان گفت جزو موفق ترین روش هایی است که در ساخت برند های مختلف و گوناگون تست و آزمایش شده است.
در آغاز به تعریف و معنای واقعی برند بپردازیم تا بتوانیم لذت بیشتری از برند و برندینگ در این مقاله داشته باشیم.
برند، همه کارهایی را که انجام میدهید را در بر میگیرد، و به عنوان یک کسب و کار نیز تلقی میشود. در یک مرحله ملموس، نام کسب و کارتان، رنگ هایی را که استفاده میکنید و محتواهایی که انتشار می دهید، برندتان را رمزگذاری کرده و آنرا بصورت بصری و مفهمومی ارائه می دهد.
ساخت یک برند مستحکم، نیازمند زمان است. بهتر است بر روی روشهای کوچکی که می توانند برند شما را مستحکمتر کنند و آن را با بقیه برند ها به اشتراک بگذارند، چشم پوشی نکنید. ما در این مقاله سعی کردیم پنج روشی که وقت زیادی رو از شما نمیگیرند و میتوانند به ساخت برندتان کمک کنند، ارائه دهیم.
1- اطلاعات بصری خود را هم تراز کنید.
عناصر بصری برندتان ، یک تقویت بسیار قوی در چیزی که شما سعی بدست آوردنش را دارید، محسوب میشود. مشتریان لوگوی شما را تشخیص میدهند و هواداران رنگهای برندتان را میشناسند.
آیا از لوگوتون تو جاهایی که باید استفاده بشه، استفاده میکنید؟
آیا لوگوی شما بخشی از پروفایلهای رسانههای اجتماعی شما هست؟ در ایمیلتان چطور؟! از آن استفاده میکنید؟ توییتر و فیسبوکتان طرح رنگ شرکتتان رو بازتاب میکنند؟ اگه جواب نه است، در این صورت فرصتها رو از دست میدهید. همین بغل نگه دارید و کمی به این فکر کنید که میتوانید با اضافه کردن لوگوتجاری خود به ایمیل و یا با عوض کردن رنگ Background توییترتان، باعث تبلیغ برندتان شوید.
2- جواب طرفداران، دنبال کنندهها و دوستانتان رو بدهید.
برند در دسترس، برندی هست که مردم دلشان میخواهد با آن کسب و کار کنند. جواب دادن به سوالات، نظرات و بازدیدهای مشتریان می تواند روش خوبی باشد . کمی وقت بگذارید و به آخرین پیامی که تو یکی از صفجات اجتماعی رسانهایتان هست، جواب بدهید. مشتریها تو سایتها بررسی میکنند و بوسیله سایتهای اصلی با ارتباطات جدید با base در ارتباط هستند.
این روند باعث ارتقا رابطه با بعضی از مشتریان خاص میشود، در حالی که میتوانید خودتان رو به عنوان یک دارندهی کسب و کار وظیفه شناس و پاسخگو نیز معرفی کنید.
3– از یک ابزارِ نظارت اجتماعی برای گوش دادن به روند اجتماعی استفاده کنید.
ابزاری مانند Hootsuite و Tweetdeck به شما اجازهی دنبال کردن گفتگو هایی در رابطه با برند و Hashtag در یک مکان را میدهند. به حرفها و گفتگوهایی که در رابطه با برند شما است گوش دهید. آهنگ گفتگو را بشناسید و با کلمات کلیدی، ارزش ضربان آهنگ را بدست آورید.
در گفتگو ها نظارهگر باشید، مطلب رو درک کنید و قشنگ روی آن فکر کنید، بعد اگر حرفی برای اضافه کردن دارید، بصورت استراتژیکی بپرید وسطِ گفتگو و خودی نشان دهید!
4 – نام تجاریتان را با استراتژی مناسب انتخاب کنید.
ما روزانه کلی وقت میگذاریم تا اطلاعات بسیاری را دربارهی چگونگی پست کردن در رابطه با پستهایی که دوست داریم و پستهایی که برای طنز و یا سرگرمی مجهز شدهاند، بدست آوریم. وقتی نتوانیم اون پستها رو به اشتراک بگذاریم، دو فرصت کلیدی برای توزیع گسترده اطلاعات را از دست دادهایم.
وقتی یکی از پستها و یا محتواهای همکاران خود و یا رقبای خود را به اشتراک میگذارید، حمایت شما را میبینند و به احتمال زیاد آنها هم در آینده شما را حمایت میکنند. همچنین، هر دفعه که یک خواننده یک مطلب بدرد بخور از طرف شما میبیند و یا میشنود، باعث پیشرفت برندتان میشود.
5- ما در دنیای واقعی از تلویزیون ،رادیو،روزنامه و مجلات برای تبلیغات و برند سازی استفاده میکنیم .
اینترنت به تنهایی با همه این رسانه ها در حال رقابت بوده و به زودی همه آنها را به زانو در خواهد آورد، در اینترنت تلویزیون هست ،رادیو هست، روزنامه و مجله هم هست پس برندسازی اینترنتی یعنی فقط از اینترنت برای ساخت برند استفاده کنیم شاید خیلیها فکر میکردند وقتی تلویزیون فراگیر شود ، رادیو فراموش خواهد شد، وقتی ایمیل فراگیر شود، نامه از بین می رود، یا وقتی لب تاپ ، تبلت فراگیر شوند دیگر کسی کتاب چاپی نمیخواند، اشتباه نکنیم ، اینترنت پدیده فوق العاده و گسترده ای است اما قرار نیست سایر رسانه ها را از بین ببرد، هر رسانه جایگاه خاص خودش را دارد، منظور از برندسازی اینترنتی این نیست که برند را با اینترنت بسازیم و دیگر هیچ، اینترنت یک جعبه ابزار بزرگ برای ساخت برند است اما نمی تواند مستقل از سایر ابزارها یک برند بسازد، فراموش نکنیم برند در ذهن ساخته میشود نه در اینترنت!
ساخت برند یکی از قسمت های مهم کسب و کار پر رونق است. وقتی شما کار سختتر که مرتبط با کار آفرینی است را انجام میدهید، باید در نظر بگیرید که براحتی میتوانید در این کار شکست بخورید. از تک تک لحظههای خود برای ارتقای برند خود استفاده کنید، دیگران را تشویق کرده، محتواهای خود را ارتقا دهید و بازار را زیر نظر بگیرید.
برند شما در راهی که با فعالیت هایی که برای سرمایه گذاری انجام میدهید، ارتباط معکوس دارد به سرعت پیشرفت خواهد کرد!
در این مقاله سعی بر این داریم که پنج روش مفید برای ساخت برند در زمان کوتاه را برایتان شرح دهیم که بدون شک می توان گفت جزو موفق ترین روش هایی است که در ساخت برند های مختلف و گوناگون تست و آزمایش شده است.
در آغاز به تعریف و معنای واقعی برند بپردازیم تا بتوانیم لذت بیشتری از برند و برندینگ در این مقاله داشته باشیم.
برند، همه کارهایی را که انجام میدهید را در بر میگیرد، و به عنوان یک کسب و کار نیز تلقی میشود. در یک مرحله ملموس، نام کسب و کارتان، رنگ هایی را که استفاده میکنید و محتواهایی که انتشار می دهید، برندتان را رمزگذاری کرده و آنرا بصورت بصری و مفهمومی ارائه می دهد.
ساخت یک برند مستحکم، نیازمند زمان است. بهتر است بر روی روشهای کوچکی که می توانند برند شما را مستحکمتر کنند و آن را با بقیه برند ها به اشتراک بگذارند، چشم پوشی نکنید. ما در این مقاله سعی کردیم پنج روشی که وقت زیادی رو از شما نمیگیرند و میتوانند به ساخت برندتان کمک کنند، ارائه دهیم.
1- اطلاعات بصری خود را هم تراز کنید.
عناصر بصری برندتان ، یک تقویت بسیار قوی در چیزی که شما سعی بدست آوردنش را دارید، محسوب میشود. مشتریان لوگوی شما را تشخیص میدهند و هواداران رنگهای برندتان را میشناسند.
آیا از لوگوتون تو جاهایی که باید استفاده بشه، استفاده میکنید؟
آیا لوگوی شما بخشی از پروفایلهای رسانههای اجتماعی شما هست؟ در ایمیلتان چطور؟! از آن استفاده میکنید؟ توییتر و فیسبوکتان طرح رنگ شرکتتان رو بازتاب میکنند؟ اگه جواب نه است، در این صورت فرصتها رو از دست میدهید. همین بغل نگه دارید و کمی به این فکر کنید که میتوانید با اضافه کردن لوگوتجاری خود به ایمیل و یا با عوض کردن رنگ Background توییترتان، باعث تبلیغ برندتان شوید.
2- جواب طرفداران، دنبال کنندهها و دوستانتان رو بدهید.
برند در دسترس، برندی هست که مردم دلشان میخواهد با آن کسب و کار کنند. جواب دادن به سوالات، نظرات و بازدیدهای مشتریان می تواند روش خوبی باشد . کمی وقت بگذارید و به آخرین پیامی که تو یکی از صفجات اجتماعی رسانهایتان هست، جواب بدهید. مشتریها تو سایتها بررسی میکنند و بوسیله سایتهای اصلی با ارتباطات جدید با base در ارتباط هستند.
این روند باعث ارتقا رابطه با بعضی از مشتریان خاص میشود، در حالی که میتوانید خودتان رو به عنوان یک دارندهی کسب و کار وظیفه شناس و پاسخگو نیز معرفی کنید.
3– از یک ابزارِ نظارت اجتماعی برای گوش دادن به روند اجتماعی استفاده کنید.
ابزاری مانند Hootsuite و Tweetdeck به شما اجازهی دنبال کردن گفتگو هایی در رابطه با برند و Hashtag در یک مکان را میدهند. به حرفها و گفتگوهایی که در رابطه با برند شما است گوش دهید. آهنگ گفتگو را بشناسید و با کلمات کلیدی، ارزش ضربان آهنگ را بدست آورید.
در گفتگو ها نظارهگر باشید، مطلب رو درک کنید و قشنگ روی آن فکر کنید، بعد اگر حرفی برای اضافه کردن دارید، بصورت استراتژیکی بپرید وسطِ گفتگو و خودی نشان دهید!
4 – نام تجاریتان را با استراتژی مناسب انتخاب کنید.
ما روزانه کلی وقت میگذاریم تا اطلاعات بسیاری را دربارهی چگونگی پست کردن در رابطه با پستهایی که دوست داریم و پستهایی که برای طنز و یا سرگرمی مجهز شدهاند، بدست آوریم. وقتی نتوانیم اون پستها رو به اشتراک بگذاریم، دو فرصت کلیدی برای توزیع گسترده اطلاعات را از دست دادهایم.
وقتی یکی از پستها و یا محتواهای همکاران خود و یا رقبای خود را به اشتراک میگذارید، حمایت شما را میبینند و به احتمال زیاد آنها هم در آینده شما را حمایت میکنند. همچنین، هر دفعه که یک خواننده یک مطلب بدرد بخور از طرف شما میبیند و یا میشنود، باعث پیشرفت برندتان میشود.
5- ما در دنیای واقعی از تلویزیون ،رادیو،روزنامه و مجلات برای تبلیغات و برند سازی استفاده میکنیم .
اینترنت به تنهایی با همه این رسانه ها در حال رقابت بوده و به زودی همه آنها را به زانو در خواهد آورد، در اینترنت تلویزیون هست ،رادیو هست، روزنامه و مجله هم هست پس برندسازی اینترنتی یعنی فقط از اینترنت برای ساخت برند استفاده کنیم شاید خیلیها فکر میکردند وقتی تلویزیون فراگیر شود ، رادیو فراموش خواهد شد، وقتی ایمیل فراگیر شود، نامه از بین می رود، یا وقتی لب تاپ ، تبلت فراگیر شوند دیگر کسی کتاب چاپی نمیخواند، اشتباه نکنیم ، اینترنت پدیده فوق العاده و گسترده ای است اما قرار نیست سایر رسانه ها را از بین ببرد، هر رسانه جایگاه خاص خودش را دارد، منظور از برندسازی اینترنتی این نیست که برند را با اینترنت بسازیم و دیگر هیچ، اینترنت یک جعبه ابزار بزرگ برای ساخت برند است اما نمی تواند مستقل از سایر ابزارها یک برند بسازد، فراموش نکنیم برند در ذهن ساخته میشود نه در اینترنت!
ساخت برند یکی از قسمت های مهم کسب و کار پر رونق است. وقتی شما کار سختتر که مرتبط با کار آفرینی است را انجام میدهید، باید در نظر بگیرید که براحتی میتوانید در این کار شکست بخورید. از تک تک لحظههای خود برای ارتقای برند خود استفاده کنید، دیگران را تشویق کرده، محتواهای خود را ارتقا دهید و بازار را زیر نظر بگیرید.
برند شما در راهی که با فعالیت هایی که برای سرمایه گذاری انجام میدهید، ارتباط معکوس دارد به سرعت پیشرفت خواهد کرد!