شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 58 رأی - میانگین امتیازات: 2.76
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
مگس مرغ خوار الگوریتم

الگوریتم مرغ مگس خوار
#1
[تصویر:  Hummingbird-google.jpg]

آپدیت گوگل با موضوع مرغ مگس خوار


آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار اواخر سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی گردید. مهم ترین نکته ای که خبر معرفی این آپدیت را قابل توجه می نمود، معرفی یک الگوریتم جدید نبود، بلکه این مسأله که بدون هیچ اطلاع و خیر قبلی، ۳۰ روز از عمر این آپدیت می گذشت نکته جالب توجهی بود.
مرغ مگس خوار جدید و متفاوت است و این اجتناب ناپذیر است که موجب برانگیختن سؤالات و یا سردرگمی می گردد. فکر می کنم بهترین راهی که برای توضیح آن می توانم داشته باشم این است که بگویم:
گوگل اکنون وقتی به سراغ محتوای شما می رود، بهتر می تواند تم و موضوع سایتتان را درک نماید. حالا دیگر به جای اینکه تنها به چند واژه در یک جستجو بپردازند، به معنایی که در پس یک جستجو وجود دارد، توجه می کنند. این یک حرکت خوب و نادر گوگل به شمار می آید. او با این کار درحقیقت چیزهایی را آشکارسازی می نماید  تا ترافیک بیشتری را به سمت شما روانه کند. ببینید، به محض اینکه گوگل تم سایت شما را درک نماید، ترافیک بالقوه تقریباً نامحدود خواهد بود. حتی جستجوکنندگان نیز از این تغییر بی بهره نخواهند ماند، چرا که هدف این است تا نتایج، اطلاعاتی را که جستجو کننده واقعاً به آنها نیاز دارد ارائه نمایند، نه اینکه صرفاً صفحه ای را به عنوان نتایج جست و جو نمایش دهند که عیناً همان عبارت مورد جستجو را در بر دارد.
نکته: به سؤالاتی که بازدیدکنندگان سایتتان ممکن است داشته باشند بیاندیشید، به مشکلاتی که ممکن است داشته باشند و به راه حل هایی که می توانید به آنها ارائه دهید؛ و از اینکه محتوای سایتتان به وضوح همه اینها را به مخاطب انتقال خواهد داد نیز اطمینان حاصل نمایید.
مرغ مگس خوار بر ۹۰ % از جستجوها در سرتاسر جهان تأثیر گذاشت. اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، پنگوئن تنها بر ۳ % از جستجوها اثر گذاشت. از آنجایی که مرغ مگس خوار برای از میان بردن سایت های اسپم طراحی نشده است، با اینکه تعداد جستجوهایی که تحت تأثیر آن قرار گرفتند بسیار زیاد بود، تناقض و اختلاف نظر حقیقی بعد از آن جزئی و کم بود. برخلاف پاندا و پنگوئن، مرغ مگس خوار فیلتر نیست، بلکه یک الگوریتم است. این الگوریتم خاص بر هوش مصنوعی متمرکز است، و اینکه داده ها و اطلاعات چگونه در دسترس کاربران قرار گرفته و به آنها ارائه می گردد.
آمیت سینگال از تیم گوگل می گوید: «با جستجوهای پیچیده تر، این الگوریتم قادر خواهد بود تا مفاهیم را دربرابر واژه ها، و همچنین ارتباط میان مفاهیم را، بهتر درک نماید.»
به طور خلاصه، مرغ مگس خوار بر پردازش زبان طبیعی تمرکز دارد. اکنون دیگر سئو در ارتباط با استفاده از عباراتی در سایت به امید رتبه بندی بر اساس آن عبارات نیست؛ بلکه درباره تأمین محتوای باکیفیتی است که حول یک تم خاص شکل گرفته و به سؤالات بازدیدکنندگان سایتتان پاسخ داده و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
نکته آخر در ارتباط با مرغ مگس خوار را نیز قبل از اینکه بخواهم بگویم چیزهایی که گفته شد چه معنایی دارند متذکر شوم.
به گفته دنی سالیوان، مرغ مگس خوار بر تحلیل لینک به عنوان یکی از ۲۰۰ «عنصر ترکیبی» که گوگل جهت رتبه بندی سایت ها از آنها استفاده می نماید تکیه دارد. او همچنین اظهار داشته که پاندا و پنگوئن همچنان به عنوان فیلتر به کار خود ادامه خواهند داد به احتمال خیلی زیاد این فیلترها به عنوان اجزای مرغ مگس خوار خواهند بود.

همه اینها چه معنایی برای شما می تواند داشته باشد؟
تولید محتوا و بهینه سازی سایت همچنان به اندازه گذشته اهمیت داشته و تأکیدی که بر کیفیت می شود، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. علاوه بر اینها، در ادامه به نکات مهم دیگری نیز اشاره خواهیم کرد:

رفع پاره ای از ابهامات در ارتباط با مرغ مگس خوار
هنگامی که آپدیت مرغ مگس خوار معرفی گردید، آمیت سینگال اظهار داشت که از زمان کافئین به بعد، هرگز الگوریتم گوگل تا این حد عمیق و ژرف آپدیت نشده بود. مسأله اینجاست که کافئین یک تغییر الگوریتم نبود؛ بلکه یک تغییر زیرساخت محسوب می شد.
هدف کافئین بهینه سازی ایندکس کلیه صفحات، اسناد و سایت هایی بود که گوگل به آنها سرک می کشید، تا یک منبع بزرگ تر، غنی تر و تازه تری از نتایج را به کاربران ارائه نماید. هدف از مرغ مگس خوار این است تا قصد و نیت کاربران را در هنگام جستجو بهتر و بیشتر درک نماید، که این باعث خواهد شد تا گوگل مرتبط ترین نتایج را ارائه دهد.

نکته مهم دیگر این است که: قصد مرغ مگس خوار این نیست که تمام فاکتورهای رتبه بندی کلاسیک و قدیمی را به طور کامل از میان ببرد، بلکه درحقیقت چارچوب جدیدی است که آنها (فاکتورهای پیشین) در حیطه آن کار خواهند کرد. اگر سایتی برای یک جستجو هم مرتبط و هم معتبر باشد، همانطور که قبل از مرغ مگس خوار رتبه بندی می شده است، اکنون نیز رتبه بندی خواهد گردید.
باور دیگری که درباره مرغ مگس خوار وجود دارد این است که این آپدیت کاملاً از داده های سازمان یافته ای به عنوان فاکتور اصلی خود بهره می گیرد. با وجود اینکه گوگل اخیراً به درستی بر اهمیت داده های سازمان یافته تأکید کرده است، این مسأله نمی تواند به مانند یک قرص معجزه آسا شما را از هر واقعه و وضعیتی نجات دهد.
این حقیقت را که مرغ مگس خوار و ۱۰۰ % ([هنوز] قید نشده است) تقریباً در یک زمان عرضه شده اند، برای بسیاری کاملاً اتفاقی به نظر می رسد و همه به دنبال منظور و ارتباط آن هستند.
نکته ای که من از آن دریافت کردم این است که: ما باید دست از صرفاً تمرکز بر بهینه سازی کلیدواژه برداشته و تمرکز و توجه به بهینه سازی موضوعی را آغاز نماییم.
یکی از معانی که می تواند داشته باشد این است: درک اینکه نهادها و موجودیت های جستجو چگونه کار می کنند را آغاز کنیم، نه اینکه تنها به فرهنگ نامه های مترادفی از جنس انسان بدل گردیم.
می خواهید با یک تست سریع بدانید که آیا سایت شما با مرغ مگس خوار سازگار است؟ به سؤالات زیر صادقانه پاسخ دهید!
  • هنگام ایجاد/ بهینه سازی سایتتان، با در نظر داشتن مخاطب خاصی در ذهن خود این کار را انجام می دهید؟
  • آیا شما به سؤالاتی که برای بازدیدکنندگان سایت اهمیت دارد پاسخ داده و محتوای باکیفیتی تولید می نمایید؟
  • آیا از برترین تکنیک های سئو بهره می گیرید؟ و یا اینکه آیا کسی به شما کمک می کند که برترین تکنیک ها را بشناسد؟
  • آیا اهداف شما از ساخت لینک به جای شرط بندی با موتورهای جستجو، در راستای دستیابی به ترافیک و در معرض بازدید قرار گرفتن مخاطب مربوطه است؟
  • آیا جهت به دست آوردن ستایش و تقدیر آنلاین و ایجاد برندآگاهی، به شکل مؤثری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بهره می گیرید؟ آیا از این شبکه ها و رسانه های اجتماعی جهت جذب مخاطب و بازدیدکننده و نیز برانگیختن ترافیک [به سمت سایت خود] استفاده می نمایید؟
و کلام پایانی این است که مرغ مگس خوار از ما نمی خواهد که چرخ سئو را مجدداً اختراع کنیم. او تنها از ما می خواهد که مخاطب خود و قصد و نیت او را در نظر داشته باشیم و بالأخره از سئوی بی کیفیت و بد دست برداریم.
نکته: به صورت زیر، با استفاده از اپراتورهای allintitle: و نیز site: چند جستجو در گوگل انجام دهید تا محتوای سایت خود را که تاکنون مطابق با تکنیک سؤال/ جواب بوده (و یا نبوده) را پیدا کنید:

allintitle:how site:url.com
allintitle:”how do” site: url.com
allintitle:”how can” site: url.com
 
نکات مهم دیگری برای بهینه سازی موتور جست و جو پس از مرغ مگس خوار
یک وب سایت سالم دائماً در حال گسترش است. به بیان دیگر، برای سئوی پس از مرغ مگس خوار نیاز است که سایت ها در اطلاعات و سودمندی ارتقاء یابند تا بتوانند تم (موضوعیت) و جایگاه خود را به عنوان یک منبع اثبات برسانند.
نکته جالبی که در تجزیه و تحلیل ها باید بدان توجه نمود این است که شما چند صفحه ورود دارید. سایتی که به خوبی بهینه سازی شده باشد، نه بر روی تعداد کمی از صفحات، که بر روی صفحات بسیاری جذب ترافیک خواهد کرد. این نشان می دهد که صفحات بسیاری مطابق با رهنمودهای گوگل می باشند.
ثبت دامنه و فروش هاست، سامانه پیامک، طراحی سایت، خدمات شبکه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
  | دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

sms: 10004673  - 500021995
پاسخ
 سپاس شده توسط ms.khassi
#2
خیلی عالی بود
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  الگوریتم فلوریدا چیست؟ marjannn 0 702 ۹۹/۷/۳، ۱۱:۴۶ صبح
آخرین ارسال: marjannn
  الگوریتم پنگوئن ۲ گوگل و رهایی از جریمه آن saberi 2 2,450 ۹۹/۶/۲، ۱۰:۰۸ صبح
آخرین ارسال: parisa1398
  بهترین راه تقلب در الگوریتم گوگل ali_ghomi 1 1,908 ۹۹/۴/۱۱، ۱۰:۴۷ صبح
آخرین ارسال: parisa1398
  آموزش سئو و بهینه سازی | الگوریتم گوگل tehranwordpress 1 1,030 ۹۸/۱۲/۱۱، ۱۱:۳۷ عصر
آخرین ارسال: emilyfarahi
  چند توصیه از طرف گوگل جهت سئو و ادامه الگوریتم پاندا saberi 1 2,542 ۹۴/۷/۲۸، ۱۱:۰۹ عصر
آخرین ارسال: مینا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان