۹۴/۸/۴، ۰۹:۳۲ عصر
مشکل اصلی هر برنامه نویس ایرانی، درگاه پرداخت ایرانی!
سالهاست که با انواع و اقسام درگاه های پرداخت ایرانی کار کرده ام و در وصف آنها فقط میتوانم بگویم افتضاح است!
هر چند که اوضاع تا حالا کمی بهتر شده ولی هنوز هم آن قطعی های بی دلیل و مسخره را به یاد دارم، آن پشتیبانی های افتضاح و کارمندانی که هیچ چیزی را به گردن نمیگیرند و فقط میگویند “در حال بررسی هستیم”. دوست عزیز وقتی شما از هیچ چیز خبر ندارید پس چرا به عنوان پشتیبانی وقت ما را میگیرید؟!
از سالهای پیش و اولین باری که کار با درگاه پرداخت بانک ملت را شروع کردم به یاد دارم که بعد از مشاهده فایل راهنما به خودم گفتم “عه! این دیگه چه وضعشه؟”. چرا مشابه نمونه های خارجی نیست؟ بعد از کلی سر و کله زدن با پشتیبان هاستینگ خود و داستان همیشگی “چرا soap روی این سرور شما فعال نیست؟” و استفاده از راهکارهای جایگزین و دیدن خطا های تاریخی! که بعد از تماس های مکرر متوجه شدم خود به پرداخت هم از آنها سر در نمی آورد بلاخره توانستم اولین ماژول پرداخت را بنویسم، گویا به اندازه یک پروژه فروشگاهی از من انرژی برده بود. هنوز هم بعد از این همه سال من نفهمیدم که که چرا باید یه سری درخواست ها را به بانک ارسال کنم و بعد با کدی که دریافت میکنم وارد قسمت پرداخت شوم!چرا همان اول با یک فرم به سمت درگاه هدایت نشوم؟!
هنوز هم متوجه نشدم چرا برخی از بانک ها امکان مشاهده تراکنش ها را به ما نمیدهند و حتما باید خودمان حواسمان به حساب و کتابمان باشد.
از همه این ها که بگذریم درگاههای ایرانی یکی از بدترین نوع خدماتی را که تا به حال دیده ام ارائه میدهندکه همراه با وب سرویس نامنظم و عدم پشتیبانی کاربر را خسته و ناراضی نگه میدارند، درخواست درگاه و فعالسازی آن روی سایت های جدید هم که خود هفت خوان رستم است و نیازی به توضیح ندارد!
همه این موارد در حالی رخ داده که درگاههای واسط خیلی از این مشکلات را حل کرده اند و با ارائه راهکار مناسب این خدمت ها را بسیار بهتر از بانک ها ارائه میدهند، البته آنها هم مشکلات خاص خود را دارند اما به نظر گزینه بهتری هستند.
چند وقت پیش به پرداخت سیستم پشتیبانی آنلاین مشتریان را راه اندازی کرده است، با خودم گفت خب بلاخره به این نتیجه رسیده که باید پشتیبانی خود را قوی کند اما در کمال تعجب بدترین پشتیبانی آنلاینی که وجود دارد را مشاهده کردم! افراد بی تخصص که فقط ما را به همدیگر پاس میدهند. جدا از چت ضعیف و کارمندان بدون تعهد ما بعد از سه روز به این نتیجه رسیدیم که درگاه ما غیر فعال شده است! خب برادر من یعنی شما بعد از سه روز متوجه شدی درگاه ما غیر فعال هست و نمیتوانستی همان لحظه توی چت یه نگاهی به سیستم بیندازی؟!
قبلا فکر میکردم که این مشکلات فقط از سمت بانک ملت هست تا زمانی که با درگاههای سامان و شهر آشنا شدم و به این نتیجه رسیدم که به پرداخت قسمت خوب قضیه بود، این بنده خداها اصلا با مفهوم درگاه پرداخت آشنایی نداشتند، بعد از کلی فشار و راه اندازی درگاهها، بانک شهر درگاه خود را منحل کرد
در نهایت فقط میتوان به نتیجه رسید که درگاههای پرداخت ایرانی افتضاح هستند و من هنوز هم متوجه نشدم چرا پورت ۴۴۳ درگاه ملت برای ما بسته میشد و یک روز در میان درگاه تعطیل میشد، اما برای سایت هایی مثل ایرانسل و همراه اول مثل بنز کار میکرد!
هنوز متوجه نشدم چرا در اشکالات فنی که پیش می آمد و درگاهها از کار می افتاد سایت های بزرگ بدون مشکل کار می کردند و چرا خون انها از ما رنگین تر است؟!!
هنوز هم وقتی از پشتیبان میپرسم ” این خطای ۴۱۸ چرا رخ میده؟ دلیلش چیه؟” میگوید “نمیدانم!”!!!
شما میدانید؟!
——————————————————————————————
در نهایت به اطلاع شما میرسانم که ما در حال راه اندازی سیستمی جامع هستیم که کاربران بتوانند تمامی پرداخت های خود را مدیریت کنند، اگر در این زمینه پیشنهادی برای ما دارید از شنیدن آن خوشحال میشویم.
هر چند که اوضاع تا حالا کمی بهتر شده ولی هنوز هم آن قطعی های بی دلیل و مسخره را به یاد دارم، آن پشتیبانی های افتضاح و کارمندانی که هیچ چیزی را به گردن نمیگیرند و فقط میگویند “در حال بررسی هستیم”. دوست عزیز وقتی شما از هیچ چیز خبر ندارید پس چرا به عنوان پشتیبانی وقت ما را میگیرید؟!
از سالهای پیش و اولین باری که کار با درگاه پرداخت بانک ملت را شروع کردم به یاد دارم که بعد از مشاهده فایل راهنما به خودم گفتم “عه! این دیگه چه وضعشه؟”. چرا مشابه نمونه های خارجی نیست؟ بعد از کلی سر و کله زدن با پشتیبان هاستینگ خود و داستان همیشگی “چرا soap روی این سرور شما فعال نیست؟” و استفاده از راهکارهای جایگزین و دیدن خطا های تاریخی! که بعد از تماس های مکرر متوجه شدم خود به پرداخت هم از آنها سر در نمی آورد بلاخره توانستم اولین ماژول پرداخت را بنویسم، گویا به اندازه یک پروژه فروشگاهی از من انرژی برده بود. هنوز هم بعد از این همه سال من نفهمیدم که که چرا باید یه سری درخواست ها را به بانک ارسال کنم و بعد با کدی که دریافت میکنم وارد قسمت پرداخت شوم!چرا همان اول با یک فرم به سمت درگاه هدایت نشوم؟!
هنوز هم متوجه نشدم چرا برخی از بانک ها امکان مشاهده تراکنش ها را به ما نمیدهند و حتما باید خودمان حواسمان به حساب و کتابمان باشد.
از همه این ها که بگذریم درگاههای ایرانی یکی از بدترین نوع خدماتی را که تا به حال دیده ام ارائه میدهندکه همراه با وب سرویس نامنظم و عدم پشتیبانی کاربر را خسته و ناراضی نگه میدارند، درخواست درگاه و فعالسازی آن روی سایت های جدید هم که خود هفت خوان رستم است و نیازی به توضیح ندارد!
همه این موارد در حالی رخ داده که درگاههای واسط خیلی از این مشکلات را حل کرده اند و با ارائه راهکار مناسب این خدمت ها را بسیار بهتر از بانک ها ارائه میدهند، البته آنها هم مشکلات خاص خود را دارند اما به نظر گزینه بهتری هستند.
چند وقت پیش به پرداخت سیستم پشتیبانی آنلاین مشتریان را راه اندازی کرده است، با خودم گفت خب بلاخره به این نتیجه رسیده که باید پشتیبانی خود را قوی کند اما در کمال تعجب بدترین پشتیبانی آنلاینی که وجود دارد را مشاهده کردم! افراد بی تخصص که فقط ما را به همدیگر پاس میدهند. جدا از چت ضعیف و کارمندان بدون تعهد ما بعد از سه روز به این نتیجه رسیدیم که درگاه ما غیر فعال شده است! خب برادر من یعنی شما بعد از سه روز متوجه شدی درگاه ما غیر فعال هست و نمیتوانستی همان لحظه توی چت یه نگاهی به سیستم بیندازی؟!
قبلا فکر میکردم که این مشکلات فقط از سمت بانک ملت هست تا زمانی که با درگاههای سامان و شهر آشنا شدم و به این نتیجه رسیدم که به پرداخت قسمت خوب قضیه بود، این بنده خداها اصلا با مفهوم درگاه پرداخت آشنایی نداشتند، بعد از کلی فشار و راه اندازی درگاهها، بانک شهر درگاه خود را منحل کرد
در نهایت فقط میتوان به نتیجه رسید که درگاههای پرداخت ایرانی افتضاح هستند و من هنوز هم متوجه نشدم چرا پورت ۴۴۳ درگاه ملت برای ما بسته میشد و یک روز در میان درگاه تعطیل میشد، اما برای سایت هایی مثل ایرانسل و همراه اول مثل بنز کار میکرد!
هنوز متوجه نشدم چرا در اشکالات فنی که پیش می آمد و درگاهها از کار می افتاد سایت های بزرگ بدون مشکل کار می کردند و چرا خون انها از ما رنگین تر است؟!!
هنوز هم وقتی از پشتیبان میپرسم ” این خطای ۴۱۸ چرا رخ میده؟ دلیلش چیه؟” میگوید “نمیدانم!”!!!
شما میدانید؟!
——————————————————————————————
در نهایت به اطلاع شما میرسانم که ما در حال راه اندازی سیستمی جامع هستیم که کاربران بتوانند تمامی پرداخت های خود را مدیریت کنند، اگر در این زمینه پیشنهادی برای ما دارید از شنیدن آن خوشحال میشویم.