۹۶/۵/۳۰، ۰۴:۰۱ صبح
چنانچه برای پیدا کردن دقیق محتوای ویدیویی مدنظر خود با مشکل مواجه شدهاید، قابلیت پیشنمایش ویدیو جدید گوگل میتواند به حل مشکل شما کمک کند.
این فقط آگهیهای ویدیویی نیستند که گوگل میخواهد مدت آنها ۶ ثانیه باشد. غول دنیای جستجوگرها بهتازگی امکان جدیدی به نتایج جستجوی خود اضافه کرده است که بر اساس آن، کاربر میتواند ویدیوهایی کوتاه و مفید از محتوای ویدیویی یافتشده توسط گوگل تماشا کند. حال اگر شما در یکی از اپلیکیشنهای موبایل گوگل به جستجوی ویدیوی مورد نظرتان بپردازید، گوگل این امکان را در اختیارتان قرار میدهد تا یک کلیپ ویدیویی ۶ ثانیهای از نتایج جستجوی یافتشده تماشا کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید ویدیو را بهطور کاملتر مشاهده کنید یا خیر. به نظر میرسد تمامی ویدیوهای موجود در اینترنت واجد شرایط این قابلیت جدید هستند؛ اگرچه شاید فعلا کلیپ کوتاه ۶ ثانیهای پیشنمایشِ برخی از محتوای ویدیویی آنلاینی که بهتازگی آپلود شدهاند در دسترس نباشد.
از آنجا که گوگل مالک پلتفرم یوتیوب است، مشخصا قابلیت پیشنمایش ویدیو برای محتوای موجود در این سرویس در دسترس خواهد بود. گوگل به این مورد اشاره کرده است که محتوای ویدیویی سایر سرویسدهندگان خدمات میزبانی ویدیو نیز باید چنین کلیپهای کوتاه پیشنمایشی را در دسترس کاربران قرار دهند. این ویژگی اولین بار روی سیستمعامل اندروید ارائه شد و کاربر میتوانست از طریق کروم و اپلیکیشنهای گوگل به آن دسترسی یابد. قابلیت مورد اشاره ابتدا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی میکند؛ اما گوگل به مرور زمان پشتیبانی از سایر زبانها را به آن اضافه و این ویژگی را برای کاربران سراسر جهان ارائه خواهد کرد. این کمپانی گفته است که قصد دارد قابلیت پیشنمایش ۶ ثانیهای ویدیو را در سایر پلتفرمها نیز گسترش دهد. احتمالا منظور گوگل این است که ویژگی مورد بحث در آیندهای نزدیک در پلتفرم آیاواس نیز در دسترس کاربران قرار بگیرد.
انتظار میرود که اضافه شدن ویژگی یادشده به کاربران کمک کند محتوای مورد نظر خود را با بهرهوری بیشتری پیدا کنند و بدین منظور نیازی به مرور تعداد زیادی محتوای غیر مرتبط نداشته باشند. همچنین باید اشاره کنیم که گوگل صرفا به پخش ۶ ثانیه از ویدیوها بهطور تصادفی اکتفا نمیکند؛ بلکه از قابلیتهای یادگیری ماشینی بهره گرفته است تا پیش از انتخاب ۶ ثانیهی پیشنمایش، کل محتوای ویدیو را تحلیل کند و سپس بخشهایی را که اهمیت بالاتری دارند، در کلیپ کوتاه ۶ ثانیهای آن ویدیو در نظر میگیرد. البته گوگل تاکنون جزئيات زیادی در مورد الگوریتم پشت پردهی این ویژگی جدید منتشر نکرده است؛ اما به نظر میرسد این الگوریتم کار خود را بهخوبی انجام میدهد.
باید اشاره کنیم که امکان پیشنمایش کوتاه ویدیو فقط در هنگام اتصال به شبکههای وایفای کار میکند؛ زیرا بهره بردن از آن نیاز به مصرف دادههای زیادی خواهد داشت و مسلما برای به دست آوردن نتیجهی جستجوی دلخواه خود، تعداد زیادی محتوای ویدیویی تماشا خواهید کرد. البته اگر به شبکههای وایفای دسترسی ندارید، این امکان هم وجود دارد که قابلیت پیشنمایش کوتاه ویدیوهای گوگل را در حالت استفاده از شبکههای موبایل فعال کنید.
برای فعال کردن پیشنمایش ۶ ثانیهای ویدیو به بخش تنظیمات مرورگر گوگل کروم یا اپلیکیشن گوگل مراجعه کنید.
نظر شما در مورد این قابلیت جدید چیست؟
این فقط آگهیهای ویدیویی نیستند که گوگل میخواهد مدت آنها ۶ ثانیه باشد. غول دنیای جستجوگرها بهتازگی امکان جدیدی به نتایج جستجوی خود اضافه کرده است که بر اساس آن، کاربر میتواند ویدیوهایی کوتاه و مفید از محتوای ویدیویی یافتشده توسط گوگل تماشا کند. حال اگر شما در یکی از اپلیکیشنهای موبایل گوگل به جستجوی ویدیوی مورد نظرتان بپردازید، گوگل این امکان را در اختیارتان قرار میدهد تا یک کلیپ ویدیویی ۶ ثانیهای از نتایج جستجوی یافتشده تماشا کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید ویدیو را بهطور کاملتر مشاهده کنید یا خیر. به نظر میرسد تمامی ویدیوهای موجود در اینترنت واجد شرایط این قابلیت جدید هستند؛ اگرچه شاید فعلا کلیپ کوتاه ۶ ثانیهای پیشنمایشِ برخی از محتوای ویدیویی آنلاینی که بهتازگی آپلود شدهاند در دسترس نباشد.
از آنجا که گوگل مالک پلتفرم یوتیوب است، مشخصا قابلیت پیشنمایش ویدیو برای محتوای موجود در این سرویس در دسترس خواهد بود. گوگل به این مورد اشاره کرده است که محتوای ویدیویی سایر سرویسدهندگان خدمات میزبانی ویدیو نیز باید چنین کلیپهای کوتاه پیشنمایشی را در دسترس کاربران قرار دهند. این ویژگی اولین بار روی سیستمعامل اندروید ارائه شد و کاربر میتوانست از طریق کروم و اپلیکیشنهای گوگل به آن دسترسی یابد. قابلیت مورد اشاره ابتدا فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی میکند؛ اما گوگل به مرور زمان پشتیبانی از سایر زبانها را به آن اضافه و این ویژگی را برای کاربران سراسر جهان ارائه خواهد کرد. این کمپانی گفته است که قصد دارد قابلیت پیشنمایش ۶ ثانیهای ویدیو را در سایر پلتفرمها نیز گسترش دهد. احتمالا منظور گوگل این است که ویژگی مورد بحث در آیندهای نزدیک در پلتفرم آیاواس نیز در دسترس کاربران قرار بگیرد.
انتظار میرود که اضافه شدن ویژگی یادشده به کاربران کمک کند محتوای مورد نظر خود را با بهرهوری بیشتری پیدا کنند و بدین منظور نیازی به مرور تعداد زیادی محتوای غیر مرتبط نداشته باشند. همچنین باید اشاره کنیم که گوگل صرفا به پخش ۶ ثانیه از ویدیوها بهطور تصادفی اکتفا نمیکند؛ بلکه از قابلیتهای یادگیری ماشینی بهره گرفته است تا پیش از انتخاب ۶ ثانیهی پیشنمایش، کل محتوای ویدیو را تحلیل کند و سپس بخشهایی را که اهمیت بالاتری دارند، در کلیپ کوتاه ۶ ثانیهای آن ویدیو در نظر میگیرد. البته گوگل تاکنون جزئيات زیادی در مورد الگوریتم پشت پردهی این ویژگی جدید منتشر نکرده است؛ اما به نظر میرسد این الگوریتم کار خود را بهخوبی انجام میدهد.
باید اشاره کنیم که امکان پیشنمایش کوتاه ویدیو فقط در هنگام اتصال به شبکههای وایفای کار میکند؛ زیرا بهره بردن از آن نیاز به مصرف دادههای زیادی خواهد داشت و مسلما برای به دست آوردن نتیجهی جستجوی دلخواه خود، تعداد زیادی محتوای ویدیویی تماشا خواهید کرد. البته اگر به شبکههای وایفای دسترسی ندارید، این امکان هم وجود دارد که قابلیت پیشنمایش کوتاه ویدیوهای گوگل را در حالت استفاده از شبکههای موبایل فعال کنید.
برای فعال کردن پیشنمایش ۶ ثانیهای ویدیو به بخش تنظیمات مرورگر گوگل کروم یا اپلیکیشن گوگل مراجعه کنید.
نظر شما در مورد این قابلیت جدید چیست؟