شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 58 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
جستجوی گوگل موتور های الگوریتم

الگوریتم های موتور جستجوی گوگل
#1
[تصویر:  do.php?img=2267]




الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در 23 فوریه 2011 و با یاد یکی از بنیان گذاران آن ناونیت پاندا، راه اندازی شد. وظیفه این الگوریتم بررسی کیفیت محتوای سایت هاست، پاندا محتوای با کیفیت پایین، تکراری، کپی و محتوای ناقص را شناسایی میکند، درنتیجه اینگونه سایت ها را به رتبه های پایین تر جستجو، منتقل می کند.
با توجه به شعار همیشگی گوگل: "محتوا پادشاه است" باید توجه بسیار ویژه ای به محتوای سایت مخصوصا محتوای متنی سایت کرد. نوشتن مقاله هایی با کیفیت پایین، مقالاتی که خواننده پس از خواندن آن به نتیجه دلخواه خود نرسد و به معنای دیگر محتوا قوی نباشد، نه تنها به سئوی سایت کمکی نمیکند بلکه به آن ضربه می زند.
الگوریتم پاندا معمولا هر ماه آپدیت می شود و در هر آپدیت معیارهای جدید برای بررسی سایت ها اعلام میکند.



[تصویر:  do.php?img=2268]



الگوریتم پنگوئن

تمرکز این الگوریتم روی لینک های غیر طبیعی است. همانطور که می دانید برای موتورهای جستجو هر لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما می شود به معنای تایید و رای مثبتی برای سایت شماست خصوصا اینکه سایت مبدا یک سایت مهم و پربازدید باشد، البته اگر سایت مبدا یک سایت مهم و پربازدید نباشد نیز در کنار هم قرار گرفتن تعدادی از این گونه لینک ها، باز به معنای امتیاز و رای مثبت به سایت شماست که بسیار تاثیر گذار در سئوی سایت است. با توجه به اینکه سوء استفاده های زیادی از این مسئله شده است، الگوریتم پنگوئن جهت بررسی و تشخیص لینک های مفید و طبیعی و مرتبط از لینک های غیرطبیعی و غیر مرتبط راه اندازی شد. فاکتورهای دقیق پنگوئن و کارکرد آن دقیقا مشخص نیست اما بنابر اعلام خود گوگل تاثیر این الگوریتم فقط روی یک کلمه در سایت نیست و تمام سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. ذکر این نکته لازم است که لینک های ورودی به سایت شما باید از سایت های مرتبط با رشته کاری سایت شما باشد. لینک از سایت های نامرتبط به معنای لینک غیر طبیعی است.


[تصویر:  do.php?img=2269]



الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار کاملا متفاوت از پاندا و پنگوئن است، کار الگوریتم مرغ مگس خوار تجزیه و تحلیل کلماتی است که کاربر برای جستجو وارد نموده است. این الگوریتم سعی بر درک بهتر منظور کاربر از جستجوی یک عبارت دارد. به این معنا که مرغ مگس خوار به مدیران سایت ها اعلام میکند که باید در محتوای سایت خود کاربر را به هدف جستجویش نزدیکتر نمایند. ممکن است مدیر این عبارت را در ذهن خود از جستجوی کاربر در نظر داشته باشد " تنظیم درجه کوره حرارتی شماره 254"، در حالیکه آنچه کاربر در ذهن خود دارد و جستجو میکند این عبارت باشد "چگونه درجه کوره 254 را تنظیم کنیم"، در نتیجه مدیر سایت باید نزدیکترین عبارات به منظور کاربر را در محتوای خود تولید کند.


[تصویر:  do.php?img=2270]



الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یکی از مهم ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می باشد. این الگوریتم اطلاعات وب سایت ها را در قفس های داده به همراه تعدادی کبوتر قرار می دهد که به بررسی محتوای این سایت ها و مقایسه اطلاعات با کلمه کلیدی جستجو شده می پردازد. زمانی که مطلب مناسبی با کلمه کلیدی پیدا کنند یک بار به آن نوک می زنند، صفحاتی که تعداد نوک خورده شده به آن ها بیشتر باشد در جستجوی گوگل بالاتر نشان داده می شوند.
در حقیقت الگوریتم کبوتر گوگل به بررسی نتایج محلی تر اهمیت می دهد و از نظر این الگوریتم سایت هایی که محتوای خود را با دسته بندی محلی انتشار می دهند از امتیاز بیشتری برخوردارند.


[تصویر:  do.php?img=2271]


الگوریتم گورخر
الگوریتم گورخر در راستای سنجیدن کیفیت فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شد و پس از اجرای این الگوریتم فروشگاه هایی که دارای کیفیت پایین و یا تقلبی بودند را از لیست رتبه بندی حذف کرد. با توجه به رشد روز افزون خرید های اینترنتی و افزایش قارچ گونه سایت های فروشگاهی و همچنین استفاده بسیاری از آنها از تبلیغات اینترنتی، گوگل را به فکر سروسامان دادن به این وضعیت انداخت، در نتیجه تعدادی فاکتور را جهت اعمال امتیاز مثبت به سایت های فروشگاهی اعلام نمود مانند داشتن گواهینامه "سل" برای فروشگاه اینترنتی، یا داشتن حداقل 500 تراکنش خرید در ماه.
مواردی قابل توجه الگوریتم گور خر عبارتند از :
  • استفاده از تخفیف در سایت برای تشویق کردن کاربران جهت خرید محصولات
  • اضافه کردن قسمت مقایسه محصولات با سایت های دیگر
  • فروشگاه های واکنشگرا یا ریسپانسیو
  • کاهش مراحل خرید و راحتی خریدار
  • وجود داشتن برچسب قیمت روی کالا ها
  • آدرس معتبر و دقیق فروشگاه در سایت وجود داشته باشد
  • وجود بارکد برای تمامی محصولات

 الگوریتم کافئین


الگوریتم کافئین شباهت زیادی با الگوریتم مرغ مگس خوار دارد، کار این الگوریتم سرعت بخشیدن به نتایج جستجو و سروسامان دادن به لیست ایندکس گوگل است. نتایج جستجو با محتوای شبکه های اجتماعی تعامل زیادی دارد و فعالیت در شبکه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی در سئو دارد.

لگوریتم Mobilegeddon


این الگوریتم وب سایت هایی که ریسپانسیو (Responsive) نیستند را به تدریج از نتایج جست و جو حذف می کند.

الگوریتم Payday Loan
 الگوریتم Payday Loan  سایت هایی که از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده می کنند و عملاً نوعی کار اسپم را انجام می دهند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می کند.

الگوریتم Page Layout
الگوریتم Page Layout وب سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده مانند تبلیغات پاپ آپ، بین پست ها و فلشی دارند که در نتیجه باعث کند شدن سرعت سایت و سخت پیدا کردن مطالب سایت می شوند، را شناسایی می کند.

الگوریتم Authority Page
الگوریتم Authority Page با تحلیل اطلاعات سایت نظیر لینک های ورودی، تعداد بازدید کننده ها، زمان ماندن بازدید کننده در سایت، کیفیت مطالب و میزان قدرت وب سایت را می سنجد، همچنین این الگوریتم شباهت زیادی با پیج رنک گوگل دارد.



[تصویر:  do.php?img=2272]
آرامشت را به هیچ کس و هیچ چیز وابسته نکن  تا همواره در آرامش باشی... 
پاسخ
 سپاس شده توسط mesterweb ، sara67 ، farnaz ، elshan ، soraya ، shahram20 ، نگار
#2
تاپیک خوبی است مدیر.
برای کامل شدن بحث الگوریتم های گوگل، جدیدترین الگوریتم های گوگل را در سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوشتم. بخشی از این الگوریتم های گوگل مربوط به سال 2018:

جدیدترین الگوریتم های گوگل 2018
[تصویر:  GOOGLE-ALGORITHM-UPDATE.jpg]

ایندکس کردن نسخه موبایل-آپدیت 26 مارس 2018

بعد از ماه ها بررسی سرانجام گوگل اعلام کرد، که نسخه موبایل صفحات اینترنتی را در اولویت قرار داده است. در هفته اول فروردین 1397 شرکت گوگل رسما اعلام کرد که به تدریج در حال ذخیره سازی ایندکس نسخه موبایل سایت ها به عنوان ورژن اصلی هستند. تاثیر این کار هنوز مشخص نیست تا چقدر باعث جابه جا شدن نتایج خواهد شد، اما اگر سایت شما ریسپانسیو نیست، در خطر هستید.

نمایش نتایج صفر – 14 مارس 2018

[تصویر:  nabatech-seo-algorithm.jpg]
در اواخر اسفند 1396 گوگل برای مدت یک هفته به صورت آزمایشی به بررسی نتایج جست و جوی صفر پرداخت. این روش نمایش نتایج به این صورت بود که هنگامی که کاربر عبارت دقیقی را مثل تاریخ دمای هوای تهران را سرچ می کرد، تنها یک عدد نمایش داده می شد و بقیه نتایج توسط دکمه “نتایج بیشتر” “show all results” قابل مشاهده بود.

اما هنگامی که عبارت دما را سرچ می کرد نتایج مثل قبل ظاهر به صورت کامل ظاهر میشد. با این که این تغییر موقت بود، اما مطالب مهمی را به ما گوگل نشان داد.

الگوریتم براکت – 8 مارس 2018
در 7 مارس 2018 گوگل تایید کرد که یک آپدیت در هسته مرکزی خود انجام داده است، سئوکاران در روز 4 مارس و برای دومین بار در 8 مارس این تغییرات را تایید کردند. این تغییرات نتایج در وب انگلیسی به مدت 2 هفته ادامه داشت، که در نهایت توقف پیدا کرد.
نام براکت برای این الگوریتم از سوی Glenn Gabe یکی از متخصصین سئو در searchengineland برای این آپدیت گوگل انتخاب شد. جزییات بیشتری گوگل منتشر نکرده است تا زمان حاضر.

بدون نام- 20 فوریه 2018
با استفاده از ابزارهای تحلیل وب مستران و سئوکاران تغییراتی در روز 20 فوریه مشاهده شد، که به سرعت این تغییرات نتایج جست و جو به حالت اول بازگشت. بعضی مواقع این تغییرات نشان دهنده آپدیت های الگوریتم های قبلی و یا آزمایش های گوگل برای بهبود نتایج serp می باشد.
در هر صورت این تغییرات و آپدیت را گوگل تایید نکرد.

خیلی از الگوریتم ها مثل این، نام خاصی ندارند و یا به صورت رسمی اعلام نمی شوند، و توسط وب مستران و سئوکاران گزارش داده می شود.

ادامه مطلب در سایت نباتک مشاهده کنید.
[تصویر:  fred-algorithm.jpg]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ
 سپاس شده توسط shahram20 ، mesterweb
#3
مطلب سایت نباتک به روز شد.
درباره الگوریتم 1 آگوست 2018 گوگل بیشتر بدانیم!
منبع: سایت نباتک
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ
#4
همانطور که در جریان هستید، گوگل هر روز به معرفی الگوریتم های رتبه دهی می پردازد که بعضی از آن ها دارای ترفندهای کوچک بوده و بعضی دیگر، کل جایگاه های موجود در serp را تغییر می دهند. ممکن است، بعضی از کاربرانی که در حال خواندن این مطلب هستند، با تاثیرات الگوریتم های گوگل  مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، مرغ مگس خوار و… آشنایی کافی نداشته باشند که در انتهای این مقاله با کلیک بر روی هر کدام از الگوریتم ها، می توانند وارد صفحه مربوطه شوند و اطلاعاتی جامع از آن الگوریتم را بدست آورند. به منظور آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل (Google Algorithm)  اجازه دهید ابتدا به تعریفی از الگوریتم بپردازیم و بعد از آن با ساز و کار الگوریتم ها آشنا شویم.

ناگفته نماند که این مطلب برای کارشناسان سئو می تواند بهترین منبع باشد و اگر مشتریان آن ها در باره الگوریتم از آن ها سوالاتی پرسیدند، بتوانند به راحتی به آن ها پاسخ دهند و مجبور به توضیح درباره ریدایرکت ۳۰۱، خطاهای مربوط به ربات‌های گوگل، تگ کنونیکال و دیگر تکنولوژی‌های مربوط به سئو نباشند؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


الگوریتم چیست؟
اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد، قوانین و کارها گفته می شود که با استفاده از آن ها شما مسئله یا مشکلی را حل  خواهید کرد. مثلاً الگوریتم های گوگل ساخته شده اند تا مشکل نمایش اشتباه سایت ها به کاربران را حل نمایند. اگر در گوگل عبارت “ویدئو های آموزش سئو “را سرچ کنید، گوگل با توجه به همان قواعد و قانون، قادر خواهد بود، تعداد زیادی نتایج را به کاربر نمایش دهد.

گوگل در سال های مختلف الگوریتم های زیادی را معرفی کرد که هر کدام  از آن ها با هدف خاصی ساخته شده اند و بعضی از آن ها این قابلیت را دارند که جایگاه سایت شما را به کلی دگرگون کنند و هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بر روی آن بگذارند. در ادامه با تک تک آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟
اول از همه باید بگوییم الگوریتم‌ های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. زمانی که  موتورهای جستجو تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از سئوکار ها، قادر بودند خیلی راحت راه‌هایی را پیدا کنند که رتبه سایت مشتریان خود را بالا برند، بطور مثال ،اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده می کردید براحتی می توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید. “متا تگ کلمات کلیدی” در واقع راهی است که به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چیست؛ اما امروز به لطف الگوریتم های جدید دیگر این راه جواب نمی دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. در مقاله زیر این فاکتور ها را بررسی کرده ایم:

فاکتورهای سئو مربوط به دامنه (Domain Seo Factors)
فاکتورهای سئو مربوط به دامنه
1- قدمت دامنه:
این فاکتور قبلا خیلی پررنگ‌تر بود. یعنی هرچه طول عمر یک دامنه بیشتر بود گوگل یا هر موتور جستجوی دیگه ای اهمیت بیشتری به آن سایت می دادند. آن هم به این علت بود که از نظر موتور های جستجو دامنه هایی که در یک موضوع خاص سالها فعالیت داشته اند نقش مرجع بودن را دارند و احتمالا بیشتر از بقیه سایت ها برای کاربر مفید خواهند بود.

اما در سال 2019 این فاکتور خیلی به چشم نمیاد و ارزش بالایی ندارند و الان هر سایتی کیفیت بالایی داشته باشد و برای مخاطب ارزشی خلق کند به سرعت ارزشمند می‌شود.

اگر سایت شما تازه تاسیس است اصلا نگران این مورد نباشید.

2- وجود کلمه کلیدی در دامنه:
بودن کلمه کلیدی در دامنه، خیلی جزو فاکتورهای مهم سئو نیست، اما می تواند یک سیگنال مثبت به گوگل باشد، بطور مثال اگر سایت شما در مورد موبایل است وجود کلمه mobile در دامنه می تواند به گوگل یک سیگنال مثبت بدهد. اما اگر نام زیبایی برای سایت خود انتخاب کرده اید و فکر می‌کنید که این نام توانایی برند شدن را دارد هیچ وقت آن را فدای کلمه کلیدی نکنید.

چون اینقدر موضوعات و فاکتورهای مهمی در سئو وجود دارند که این فاکتور اصلا به چشم نمی‌آید.

3- شروع شدن دامنه با کلمه کلیدی:
وجود کلمه کلیدی در اول دامنه می تواند یک امتیاز مثبت نسبت به کسانی که کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند باشد.

از نظر دیحیتال مارکتینگ بودن کلمه کلیدی در نام دامین باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) و جلب اعتماد کاربران می‌شود.

4- مدت زمان خرید دامنه :
مطلبی که از گوگل منتشر شد:

دامنه های ارزشمند اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های کم اعتبار به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.

یعنی اگر شما دامین خود را به صورت ۵ ساله خریداری می‌کنید این حس را به موتور های جستجو می‌دهید که بیزینس شما جدی است و قص ندارید بعد از گذشت یک سال آن را رها کنید.

5- کلیدواژه در Subdomain:
بر اساس تایید متخصصان سایت MOZ کلیدواژه ای که در زیر دامنه (subdomain) ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش دهد. ما در مورد subdomain بطور کامل در مقاله زیر دامنه (subdomain) چیست؟ توضیح داده ایم.

کلیدواژه در Subdomain
ذکر این نکته الزامی است که این فاکتور برای خود ساب دامین موثر است و تاثیری روی سایت اصلی ندارد. یعنی تصور نشود که شما با ساخت چندین ساب دامین با کلمات کلیدی می‌توانید به سئو سایت خودتون کمک کنید

6- تاریخچه دامنه:
تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.

خب مقداری واضح‌تر توضیخ می‌دهیم:
قبل از خرید دامنه مورد نظر و در صورت خالی بودن آن ابتدا از دامنه هویز بگیرید ببینید دامنه قبلا فعال بوده یا نه. اگر فعال بوده در چه حوزه ای فعالیت داشته و فالیت اسپم داشته یا خیر.

اگر دامنه ای که خریداری می‌کنید قبلا فعال بوده و به صورت اسپم فعالیت داشته، بعد از خرید شما و بالا آمدن سایت جدید همچنان نمره منفی گذشته با سایت همراه است و موتور های جستجو مخصوصا گوگل به دید مفنفی به سایت شما نگاه می‌کنند و ممکنه سایتتون اصلا رشد خوبی نداشته باشه

7- مطابقت كامل دامنه با کلمه کلیدی:
یکی بودن کلمه کلیدی بصورت دقیق با نام دامنه می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته اگر سایت ضعیفی نداشته باشید و سایر فاکتورهای سئو را درست رعایت کرده باشید، در غیر این صورت دچار جریمه از طرف گوگل خواهید شد. منظور از مطابقت کامل نام دامنه با کلمه کلیدی این است که فرض کنید شما سایت فروش موبایل دارید، انتخاب نام دامنه buymobile می تواند به گوگل بفهماند که دقیقاً سایت شما در مورد چیست.

8- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:
درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.

مات کاترز نقل قول کرده است:

“… وقتی که دامنه آنها را چک کردم، همه آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند.  این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصي و حفاظت شده،به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.

9- صاحب مجرم دامنه:
اگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این امر كاملا منطقي است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را نيز مورد بررسي قرار دهند. حتی اگر شما در سرویس جیمیل خود چندین سایت دارید و برای یکی از سایت ها به صورت اسپم و سیاه فعالیت می‌کنید، بعد از اینکه گوگل شما را شناسایی کند به تمامی دامین های روی همان حساب جیمیل نیز حساس می‌شود

10- توسعه TLD كشور ها:
داشتن دامنه سطح بالا با کد مخصوص هر کشور (.cn، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای آن کشور کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند. بطور مثال اگر در ایران فعالیت دارید و سایت شما تنها از ایران مشتری خواهد پذیرفت، استفاده از دامنه .ir می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند، البته شما می توانید بطور دستی هم از طریق گوگل وبمستر ناحیه فعالیت خودتان را مشخص نمایید.

فاکتورهای سئو صفحات سایت
فاکتورهای سئو صفحات سایت
*11. کلیدواژه در شروع عنوان:
شروع عنوان مطلب با استفاده از کلمه کلیدی یا کلیدواژه یک سیگنال مثبت به گوگل می فرستد، اما به این شکل نیست که شما عنوان خود را به خاطر این فاکتور سئو خراب کنید و یا از حالت کاربر پسند بودن آن را خارج کنید.

اگه بتوانید به گونه ای این کار را انجام دهید که هم عنوان شما جذاب باشد و هم از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کرده باشید این یعنی شما این فاکتور را به درستی انجام داده اید.

کلیدواژه در فاکتورهای سئو
12- شروع عنوان با کلمه کلیدی:
بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.

13- کلمه کلیدی در توصیف صفحه (description):
گوگل از تگ meta description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، تگ توضیحات شما می تواند بر میزان کلیک (CTR)، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد. سعی کنید در دسکریپشن خود دقیقا چیزی بنویسید که قرار است به کاربران خود ارائه دهید

14- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:
تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. به همین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.

h1 در فاکتورهای مهم سئو
15- TF – IDF:
“چند بار کلمه کلیدی در یک سند ظاهر می شود؟”  زمانی که شما از یک کلمه خاص در محتوای خود استفاده می کنید و آن کلمه را بارها تکرار می کنید، در حقیقت به گوگل می‌فهمانید که این مطلب در مورد این کلمه کلیدی خاص است، بطور مثال ما در این مقاله از کلمه “فاکتورهای سئو” بارها استفاده کرده ایم که نشان می دهد این مقاله در مورد فاکتورهای سئو توضیح داده است. گوگل برای فهمیدن موضوع مقاله از یک نسخه پیشرفته TF-IDF،استفاده می کند. ما در مقاله ی آموزش انتخاب کلمه کلیدی در مورد کلمات کلیدی در سئو بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید این مطلب رو هم مطالعه کنید.

16- طول محتوا:
محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.

شما اگر بتوانید محتوایی بالای هزار کلمه تولید کنید که یک موضوع را بهصورت کامل مورد بررسی قرار دهد و توضیحات مفیدی ارائه دهد قطعا شانس داشتن رتبه بهتری نسبت به یک محتوای ۳۰۰ کلمه ای خواهید داشت.

از طرف درگر شما در محتواهای طولانی، می‌توانید از کلمه کلیدی های و LSI های متنوعی در مقاله استفاده کنید که همین موضوع باعث می‌شود شما در کلمات زیادی بتوانید رتبه و ورودی بالا کسب کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[url=https://wikidemy.ir/220-seo-factors/][/url]البته این نکته لازم به ذکر است که به حاطر محتوای طولانی، هیچگاه میفیت محتوا را پایین نیارید زیرا باعث می‌شود کاربر از محتوای شما ناراضی باشد و سایت ما را کلا ببندد و بانس ریت و پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد که به ضرر شماست.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شبکۀ جستجوی گوگل (Search Network) چیست؟ fereshte2 0 475 ۰۱/۱/۷، ۰۸:۳۹ عصر
آخرین ارسال: fereshte2
  الگوریتم جدید گوگل سایت های دارای تبلیغات مزاحم را در نتایج جستجو soraya 2 2,479 ۰۰/۱۱/۲۴، ۰۴:۲۸ عصر
آخرین ارسال: fereshte2
  الگوریتم Freshness گوگل arenanoc 0 834 ۹۶/۱۱/۸، ۱۲:۱۴ عصر
آخرین ارسال: arenanoc
  آلکساگرام موتور جستجو و رتبه بندی کانالهای تلگرام آلکساگرام 0 1,065 ۹۶/۹/۲۷، ۰۷:۱۳ عصر
آخرین ارسال: آلکساگرام
  مدیراندرویدی گوگل:خدمات بی‌سیم گوگل اینترنت را متحول می‌کند saberi 1 2,579 ۹۶/۶/۴، ۰۲:۳۴ عصر
آخرین ارسال: amir77
  پیش نمایش ۶ ثانیه‌ای ویدیو به نتایج جستجوی گوگل اضافه شد bahram 0 1,422 ۹۶/۵/۳۰، ۰۴:۰۱ صبح
آخرین ارسال: bahram
  قابلیت جستجوی فوری از گوگل حذف شد hoboot 0 1,306 ۹۶/۵/۸، ۰۱:۳۹ عصر
آخرین ارسال: hoboot
  ابزار جستجوی مشاغل گوگل فعال شد farnaz 0 1,326 ۹۶/۴/۱، ۰۵:۵۸ صبح
آخرین ارسال: farnaz
  چگونه از طریق نوار آدرس کروم به جستجوی مستقیم در گوگل درایو بپرداز hoboot 0 1,949 ۹۶/۱/۳۰، ۰۸:۳۱ عصر
آخرین ارسال: hoboot
  چگونه تاریخچه جستجوی خود را از روی سرورهای گوگل پاک کنیم؟ elshan 0 2,120 ۹۵/۸/۲۴، ۰۷:۱۶ عصر
آخرین ارسال: elshan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان