کلمات کلیدی
|
|
|
نویسنده: saman - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1545
تجميع کارتهاي بانکي و هزینههایی که اعلام نمیشود
|
در روزهاي اخير يک خبر در فضاي بانکداري و پرداخت الکترونيکی کشور با عنوان «تجميع کارتهاي بانکي» نظر فعالان، متخصصان و رسانهها را به خود جلب کرد.
[align=justify]اين خبر با ابهامات زيادي همراه بود، بهطوري که از يکسو محمد بيگي، رييس اداره نظامهاي پرداخت بانک مرکزي در يک اظهارنظر اعلام کرد که بانک مرکزي قصد دارد بانکها را به سمت استفاده از تکنولوژي کارتهاي هوشمند (داراي تراشه) سوق دهد و از سوي ديگ
|
نویسنده: nader12 - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1308
تفاوت کارتهای نقدی و اعتباری بانکی چیست؟
|
[align=justify]ارائه کارتهای بانکی به مشتریان، یکیاز کلیدیترین خدماتی است که توسط بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه میشود. هدف اصلی از ارائه کارتهای بانکی، تسهیل مبادلات، کاهش هزینههای مبادلهای، فراهم کردن امکان دسترسی شبانهروزی مشتریان به خدمات بانکی و ایجاد ارتباط دائمی بین مشتری و بانک است.
پذیرش عمومی کارتهای بانکی سبب میشود تا عموم مردم بتوانند در تمام نقاط جغرافیایی به حسابهای خود و خدمات بانکی دسترسی داشته باشند و بدون نیاز به حمل پول نقد و پذیرش ریسکهای مرتبط با آن
|
نویسنده: nader12 - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1467
انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب چگونه است؟
|
[align=justify]انتقال سه وجهی خدمتی است که در آن دارنده کارت میتواند از خودپردازهای وابسته به شبکه شتاب ، وجه مورد نظر خود را به صورت آنی به هر کارت دیگری انتقال دهد.
قبلا برای انتقال وجه الزامی بود از خودپرداز متعلق به کارت مبدا یا کارت مقصد استفاده شود. برای مثال اگر دارنده کارت سامان خواهان انتقال وجه به کارت بانک ملی ایران بود، باید از خودپرداز بانک سامان یا از خودپرداز بانک ملی ایران استفاده میکرد. در صورتی که در انتقال سه وجهی میتوان بدون در نظر گرفتن بانکهای صادرکننده کارتها، از
|
نویسنده: hoboot - پاسخها: 2 - بازدیدها: 2084
خطرات استفاده از تلفنبانک
|
[align=justify] تلفنبانک چیست؟
با توجه به دسترسی آسان و سریع افراد به تلفن و استفاده همه گیر آن در کشور، بانک ها استفاده از تلفن بانک را جهت گسترش بانکداری الکترونیکی ۲۴ ساعته برای مشتریان بانک فراهم ساخته اند. این سرویس برای افرادی که امکان مراجعه حضوری به شعبه را ندارند و یا در نزدیکی آنان شعبه ای وجود ندارد بسیار سودمند است.
مزایای استفاده:
شاخص ترین مزیت استفاده از سرویس تلفن بانک، سرعت در پرداخت های بانکی بدون مراجعه به شعبه است.
معرفی مجموعه خدمات:
|
نویسنده: hoboot - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1536
اینترنت رایگان بستر مناسب سرقت اطلاعات بانکی
|
[align=justify]شگردهای مورد استفاده در مکان های عمومی و اینترنت های رایگان متفاوت است و برخی افراد سودجو با استفاده از ابزار جاسوسی کی لاگر به ذخیره اطلاعات بانکی (رمزهای عبور، نام های کاربری، شماره کارت، cvv2، تاریخ انقضاء) اقدام می کنند.
با توجه به اینکه در ایام تعطیلات، بانک ها نیز تعطیل بوده و تنها برخی از شعبات بانکی به ارائه خدمات می پردازند لذا اکثر عملیات بانکی از طریق بانکداری الکترونیک، همراه بانک، اینترنت بانک و کارت های بانکی انجام می شود. امکانی که راحتی و آسایش کاربران را
|
نویسنده: elshan - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1634
EFT چیست و چگونه امنیت تراکنشهای مالی را تامین میکند؟
|
EFT یا انتقال الکترونیکی سرمایه، واژه ایست که هر روز استفاده میشود. EFT ها تراکنشهای مالی هستند که از طریق شبکه الکترونیک انجام میشوند. امروزه مردم فعالیتهای بانکی، پرداخت صورتحسابها و انتقال سرمایه را به جای نوشتن چک یا مراجعه به شعبه از طریق EFT انجام میدهند. بانکداری الکترونیک نخستین مرتبه با ماشینهای سخنگوی اتوماتیک و خودپرداز شروع کرد و اکنون میتوان تراکنشهای بانکی را از هر نقطهای در آمریکا انجام داد.
[align=justify][b]دستگاه خودپرداز عامل ف
|
نویسنده: saberi - پاسخها: 0 - بازدیدها: 1582
تراکنش زیر 2 هزار تومان ممنوع شد/ استفاده روزانه یکبار از هر کارت ب
|
بخشنامه جدید بانک مرکزی به تازگی تراکنش های موبایلی زیر ۲ هزار تومان را برای بانک ها ممنوع اعلام کرده است.
[align=center][تصویر: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
]
بانک مرکزی ضوابط جدیدی در چارچوب کدهای دستوری تحت عنوان USSD تصویب و به بانک ها در جهت محدودیت استفاده از این سرویس ابلاغ کرده است (ادامه بلاتکلیفی کدهای دستوری ستاره مربع/ هیچ گزارش شفافی از بانک مرکزی ارائه نشده است).
بر اساس ضوابط جدید بانک مرکزی، هر کارت بانکی فقط یکبار در روز برای خرید شارژ، بست
|