۰۱/۳/۵، ۱۰:۳۷ صبح
[font="Arial", sans-serif] [/font]
[font="Arial", sans-serif]از مهمترین راهکارها بهبود بازخوردهایی است که به آنها میدهید[/font].
[font="Arial", sans-serif] [/font]
[font="Arial", sans-serif]پیش از تشویق کودک مطمئن شوید جملهای که برای تمجید او به کار میبرید، بر تلاش و پشتکار و فرآیند انجام کار تأکید دارد نه بر هوش و ذکاوت و مهارتهای او[/font].
[font="Arial", sans-serif] [/font]
[font="Arial", sans-serif]مثلاً عبارتهایی مثل «همیشه نقاشیهات قشنگه و استعداد زیادی در نقاشی داری» یا «آفرین، هوش ریاضیت خوبه!» با جملاتی مثل «خیلی دقیق رنگ کردی و این عالیه!» یا «این همه دقت به جزئیات مسأله عالیه!» جایگزین کنید[/font].
[font="Arial", sans-serif]وقتی بچهها از انجام کاری دلزدهاند یا بهخاطر نرسیدن به نتیجه دلخواه کلافه شدهاند، علت کلافگی و دلزدگیشان را جویا شوید و نگاه آنها به بینتیجه ماندن تلاشهایشان را اصلاح کنید[/font].
[font="Arial", sans-serif]مثلاً وقتی میگویند «من نمیفهمم» یا «این خیلی سخته و دیگه نمیتونم ادامه بدم» بعد از مدتی استراحت، توجهشان را به نکاتی جلب کنید که با استفاده از آنها میتوانند کار را ادامه دهند[/font].
[font="Arial", sans-serif]مثلاً بگویید «بیا ببینیم چی ممکنه از قلم افتاده باشه؟» یا «به نظرت چه راهکار دیگهای هست که هنوز به کار نبردی؟» یا «این مسأله نسبت به مسائل قبلی به وقت و زحمت بیشتری نیاز داره. میتونی مدتی بهش فکر نکنی و دوباره بری سراغش[/font]».
[font="Arial", sans-serif]وقتی میگوید «بلد نیستم» یادآوری کنید که «داری یاد میگیری. لزومی نداره همهچیز رو بلد باشی[/font]!»
[font="Arial", sans-serif]یا وقتی میگوید «حوصله خوندن ندارم[/font]»
[font="Arial", sans-serif] یادآوری کنید که «خوندن یک عادته و باید دنبال راههایی باشیم که این عادت رو در خودمون تقویت کنیم».[/font]
[font="Arial", sans-serif] [/font]
[font="Arial", sans-serif] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/font]
[font="Arial", sans-serif] [/font]
[/font]