۹۴/۱۰/۸، ۰۴:۳۶ صبح
در بازاریابی اینترنتی یکی از اصلی ترین مسائل شخصی سازی کمپین است. به این معنا که شما برای برای هر دسته از مخاطبین و حتی برای هر نفر از مخاطبین یک ارزش متفاوت قائل باشید و بتوانید کمپینی طراحی کنید که همه ی آنها را در بر بگیرد.
۱. پاسخ به سه سوال اصلی
در ابتدای هر کمپین بازاریابی سه سوال اصلی وجود دارد که بتوانید به آنها جواب بدهید:
الف) چه کسی؟ این کمپدین برای چه افرادی و با چه ویزگی هایی است؟
ب) کجا؟ کجا و از چه طریق میتوانید به این دسته از مخاطبین که دسترسی پیدا کرده کرده اید٬ دسترسی پیدا کنید.
ج) چه چیزی؟ دقیقا قصد دارید چه مفهومی را به مخاطبین منتقل کنید؟ چه محصولی را میخواهید بفروشید؟
۲. استفاده از محتوای موجود
یکی از اصلی ترین چنل های بازاریابی اینترنتی٬ محتوا به شکل های مختلف آن است. شما قطعا پیش از شروع هر کمپین یک سری محتوا در شبکه های اجتماعی یا در وبلاگ خود نوشته اید و منتشر کرده اید. حالا زمان ان است که از این محتوای قدیمی هم استفاده کنید. براساس اطلاعاتی که میتوانید از محتوای قبلی خود به دست بیاورید دست به اقدام محتوای جدید بزنید و کاربران را به سمت آنها جذب کنید.
۳. انتخاب دو دسته
یک محصول یا یک خدمات میتواند به گروه های مختلفی از افراد سود برساند. اما برای این که بتوانید موفقیت و میزان آن را در کمپین خود اندازه گیری کنید. دو دسته از مشتریان خود را انتخاب کنید و تاثیر کمپین را بر روی این دو دسته مورد بررسی قرار دهید.
ابتدا این دسته ها را انتخاب کنید و براساس رفتار آنها یک سری اهداف تعریف کنید اهداف و معیارهای آنها به شما خواهند گفت که موفق بوده اید یا خیر؟