۹۶/۹/۲۶، ۱۱:۵۸ عصر
پرتال وب یا درگاه وب ( Web Portal) وب سایتی است که اطلاعاتی را از منابع مختلف در یک شکل واحد جمعآوری میکند. بهطوری که هر منبع اطلاعاتی محدودهٔ مشخص بهخود را در صفحه برای نمایش اطلاعات اشغال میکند
از نمونههایدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرتال های وب میتوان به پرتال هایی نظیر پرتال خبری , ایمیل ,پرتال دانشجویان , پورتال مشتریان …
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرتال های وب میتوان به پرتال هایی نظیر پرتال خبری , ایمیل ,پرتال دانشجویان , پورتال مشتریان …
پورتال ها اندازه های مختلفی دارند پرتال شخصی سازمانی یا پرتال های عمومی مثل پرتال های گوگل و یاهو و...
دسته بندی:
پرتال ها بعضی اوقات به دو دسته تقسیمبندی میشوند عمودی و افقی
پرتال های افقی به عنوان پلتفرمی برای چندین شرکت در یک بخش تجاری یا برای نوعی از تولید کنند ها و توزیع کننده ها است در مقابل پرتال عمودی یک نقطه ورودی خاص برای یک بازار یا صنعت خاص که گاهی اوقات به آن ورتال (vortal) نیز میگویند، تعریف میشود. از پورتال های خاص یا پرتال های عمودی می توان پرتال های دولتی ,سازمانی , بانکی و … که برای مشتریان خاص و محدود سرویس میدهند نام برد
انواع پرتال ها:
قبل از طراحی پرتال باید ببینیم پرتال ما در کدام دسته بندی قرار میگیرد پرتال های مختلف نیاز های مختلفی دارند
پرتال های شخصی:
پرتال برای معرفی فرد , اشتراک گذاری نمونهکارها , رزومه , تماس با شخص
پرتال های دولتی:
دولت ها برای خدمات دهی به شهروندان ارائه دولت الکترونیک ارتباط با مراجعه کنندگان سازمانی از پرتال های دولتی استفاده میکنند
پرتال های فرهنگی:
پرتال هایی که در زمینه ی گسترش فرهنگ فعالیت میکنند در این پرتال ها به ارائه کتاب , فیلم , عکس , مطاب فرهنگی , مقالات پرداخته میشود
در برخی از این پرتال ها خدماتی نظیر مشاوره ارئه میگردد
پرتال های شرکتی:
پرتالی که برای یک شرکت خاص طراحی شده و استقاده کنندگان آن کارمندان شرکت می باشند.پرتال های شرکتی قابلیت های مختلف نسبت به بزرگی شرکت خواهد داشت. این پرتال ها می توانند خیلی ساده و ابتدایی مانند یک وب سایت باشند و یا خیلی پیچیده و پرکاربرد برای سازمان ها و شرکت های چند ملیتی با کاربرد های مختلف.
برخی دیگر از این پرتال ها مربوط به ارتباط شرکت با مشتریان خود است به عنوان مثل بخش پشتیبانی مشتریان بخش فروشگاهی شرکت و …
پرتال های فروش اجناس کارکرده:
این پرتال ها نوعی از پرتال های فرشگاهی اند و در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم فعالیت میکنند در این پرتال ها آخرین قیمت اجناس , امکان قیمت دهی و ویژگیهای محصولات قرار دارد
پرتال های جستجو:
پرتال های جستجو نتایج را از چندین موتور جستجو خارج کرده و آن را در یک صفحه نشان میدهد
به عنوان مثال پرتال جستجوی کتاب , اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کرده و در اختیار جستجوی کننده آن قرار میدهد
پرتال های جستجوی املاک:
پرتال هایی که اطلاعاتی در مورد املاک , رهن , اجاره در اختیار کاربران قرار میدهد
پرتال های مناقصه:
این پرتال ها درگاهی فراهم میکنند که از طریق آن اقدام به معرفی جزئیات مناقصه , جستجو مناقصه , تغییر , ارسال و بازبینی اطلاعات شرکت در مناقصه میکنند این پرتال ها امکانات زیر را فراهم میکنند
· دریافت اطلاعات مناقصه· دریافت اسناد مناقصه
· پر کردن فرمها به صورت آنلاین
· ارسال پروپزال و اسناد
· ارسال پیشنهاد قیمت به صورت آنلاین
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.