شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 48 رأی - میانگین امتیازات: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
در اجتماعی قانون ۱۰ بازاریابی شبکه‌های

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
#1
بهره بردن از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود چشمگیر جایگاه مخاطبان و مشتریان شما گردد. اما ورود به این حوزه، بدون هیچ‌گونه درک یا تجربه‌ی قبلی می‌تواند چالش‌آفرین نیز باشد.
درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، یک مساله‌ی بسیار حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت، تا افزایش نقاط ورود (Entry Point) آنلاین شما، تبعیت از این ۱۰ قانون، می‌تواند شالوده‌ای بسازد که به مشتریان شما، برند شما و شاید از همه مهم‌تر، به میزان سود شما کمک کند.

۱- قانون شنیدن
موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد. محتوای تولید شده توسط مخاطبان هدف‌تان را در محیط‌های آنلاین بخوانید و در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش‌تر اهمیت دارد. تنها آن زمان می‌توانید محتوایی تولید کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آن‌ها اضافه کند.
۲- قانون تمرکز
بهتر این است که در یک حوزه، متخصص باشید، تا این‌که در همه‌ی زمینه‌ها اندکی سررشته داشته باشید. یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و  بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند را دارد، شانس موفقیت بسیار بیش‌تری نسبت به آن استراتژی گسترده‌ای دارد که می‌خواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.
۳- قانون کیفیت
کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر ۱۰۰۰ نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانند، در موردش صحبت کنند و با مخاطبان خودشان آن‌ها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰۰۰ مخاطبی است که پس از اولین ارتباط، غیب‌شان بزند.
۴- قانون صبر
موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید. در عین حال که ممکن است استثنائا بتوانید در مدت زمان کوتاه به مقصود مورد نظرتان برسید، اما به احتمال زیاد، برای دست‌یابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.
۵- قانون ترکیب کردن
اگر شما محتوای باکیفیت و درست‌حسابی تولید کنید و برای ایجاد گستره‌ی باکیفیت مخاطبان آنلاین خود تلاش کنید، آن افراد، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و همین‌طور در وبلاگ‌های خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.
این اشتراک‌گذاری‌ها و بحث‌های شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید می‌توانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوه‌ی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.
۶- قانون تاثیرگذاری
زمان صرف کنید و افراد اثرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید. این افراد که احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب‌و‌کار شما علاقه خواهند داشت، مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند. با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آن‌ها رابطه برقرار کنید.
اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این امر باعث خواهد شد که شما و کسب‌و‌کارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت جدید روبه‌رو شوید.
۷- قانون ارزش
اگر شما همه‌ی زمان‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به معرفی و ارائه‌ی مستقیم محصول و کسب‌و‌کارتان اختصاص دهید، بالاخره مردم دست از گوش دادن برمی‌دارند. شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کم‌تر روی مکالمات متمرکز شوید و بیش‌تر روی تولید محتوای باکیفیت و گسترش روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب‌و‌کار شما در بازاریابی دهان‌به‌دهان تبدیل خواهند شد.
۸- قانون قدردانی
شما هیچ‌گاه در دنیای واقعی، افرادی که با قصد برقراری رابطه به شما نزدیک می‌شوند را نادیده نمی‌گیرید، پس در دنیای آنلاین هم این کار را نکنید. برقراری روابط یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. پس همواره، از هر کسی که با شما ارتباط برقرار می‌کند، قدردان باشید.
۹- قانون دسترسی
بعد از انتشار مطالب‌تان، ناپدید نشوید؛ و در دسترس مخاطبانتان باشید. این بدان معناست که شما باید همواره در حال تولید محتوای جدید باشید و در مکالمات و بحث‌ها نیز شرکت کنید. فالوئرهای آنلاین می‌توانند بسیار بی‌وفا و دمدمی‌ باشند. اگر شما برای چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید، مطمئنا برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.
۱۰- قانون معامله به‌مثل
نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آن‌ها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید باید به اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.
ثبت دامنه و فروش هاست، سامانه پیامک، طراحی سایت، خدمات شبکه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
  | دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

sms: 10004673  - 500021995
پاسخ
 سپاس شده توسط saye.tanha


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 1,309 ۹۶/۱۲/۲۱، ۰۲:۲۵ صبح
آخرین ارسال: سحر
  مزایای بکارگیری شبکه های اجتماعی در محیط کار saman 0 938 ۹۶/۱۱/۲، ۰۴:۳۰ صبح
آخرین ارسال: saman
  قانون ۷۰-۲۰-۱۰ farnaz 0 864 ۹۶/۹/۲۶، ۰۵:۰۲ صبح
آخرین ارسال: farnaz
  نکاتی برای رشد تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی سحر 0 1,067 ۹۶/۷/۲۱، ۰۷:۵۱ عصر
آخرین ارسال: سحر
  نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین maral 0 1,062 ۹۶/۵/۴، ۱۱:۵۴ صبح
آخرین ارسال: maral
  استفاده از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ برای سنجش محبوبیت استارتاپ elshan 4 3,011 ۹۶/۴/۱۶، ۰۸:۱۲ عصر
آخرین ارسال: elshan
  اهمیت استفاده‌ از شبکه های اجتماعی برای مدیر عامل ها saberi 0 2,324 ۹۶/۲/۱۰، ۰۸:۳۳ عصر
آخرین ارسال: saberi
  روانشناسی ترغیب برای خرید کالا در بازاریابی شبکه ای saberi 0 1,538 ۹۶/۲/۲، ۱۰:۵۱ عصر
آخرین ارسال: saberi
  با استفاده از قانون پارتو یا 80/20 در کسب و کار خود پیشرفت کنید elshan 1 2,009 ۹۵/۱۲/۱۵، ۰۵:۵۷ صبح
آخرین ارسال: farnaz
  ۵ قانون کپی‌رایتینگ که شکستنشان به فروش ضربه می‌زند bahram 1 1,712 ۹۵/۱۱/۲۸، ۰۲:۵۳ عصر
آخرین ارسال: mesterweb

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان