۹۵/۳/۲۲، ۰۲:۳۶ صبح
توییتر به تازگی پس از افشای میلیونها رمز عبور در فضای اینترنت و نفوذ به حسابهای افراد مشهور مانند مارک زاکربرگ، تصمیم گرفته تا برای حفظ امنیت کاربران، حسابهایی را که احتمال هک شدن آنها وجود دارد قفل کند و افراد را برای تغییر رمزهای عبورشان مجبور کند.
پس از آن که مدتی پیش میلیونها رمز عبور از حسابهای کاربری سرویسهای اینترنتی فاش شد، شرکتهای بزرگ تصمیم به اتخاذ تدابیری جدی برای حفظ امنیت کاربران گرفتند. توییتر نیز یکی از این سرویسها است که تصمیم گرفته حساب برخی از کاربران را قفل کند و آنها را محبور به تغییر رمز عبور حساب خود بکند.
البته توییتر در ابتدا منکر هک شدن سرورهای مرکزی خود شده بود. اما به تازگی این شرکت اعلام کرده که برای انجام اقدامات پیشگیرانه، بهتر است که تدابیر امنیتی جدیتری لحاظ شود. هک شدن حسابهای معروفی مانند حساب کاربری مارک زاکربرگ و NFL نیز باعث شد تا توییتر در تصمیم خود جدیتر شود. به منظور انجام این اقدامات پیشگیرانه، توییتر هر حسابی را که مشکوک به نفوذ باشد، قفل کرده است. شرکتهایی مانند نتفلیکس نیز پیش از این اقدامی مشابه برای حفظ امنیت کاربران خود انجام داده بودند. پس از قفل شدن حساب نیز، ایمیلهایی به منظور تغییر رمز عبور برای کاربران مورد نظر ارسال شده است.
برخی کارشناسان، بدافزارها را عامل افشای رمزهای عبور کاربران میدانند و برخی دیگر معتقد هستند که رمزهای عبور مشترک در حسابهای کاربری که هک شدهاند، باعث نفوذ به دیگر حسابهای کاربری میشود. به هر حال شرکتهای بزرگ بدون توجه به دلیل افشای رمزهای عبور و نفوذها، حسابهای مشکوک را مجبور به تغییر رمزهای عبور میکنند. توییتر به تازگی در حساب رسمی خود توییتی منتشر کرده که در آن از کاربران میخواهد مطالب امنیتی این شرکت را مطالعه کنند تا در جریان اقدامات امنیتی قرار گیرند و بعلاوه بتوانند اقدامات لازم برای حفظ امنیت حسابهای خود را انجام دهند.
تعداد حسابهای کاربری قفل شده توسط توییتر به طور دقیق مشخص نیست اما این شرکت در مصاحبهای که با والاستریت ژورنال داشته اعلام کرده که میلیونها حساب کاربری قفل شدهاند.
اگر حساب کاربری شما مشکوک به نفوذ باشد، توییتر حتما آن را قفل کرده و پیامی برای شما ارسال میکند. اگر پیامی از توییتر دریافت نکردهاید و هنوز میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید، این بدان معنا است که مشکل خاصی برای حساب شما بوجود نیامده است. اما بهتر است برای حفظ هر جه بیشتر امنیت خود، نسبت به تغییر رمزهای عبور مشترک اقدام کنید و برای هر حساب کاربری، رمزی به خصوص داشته باشید و در صورت امکان از رمز عبورهای دو مرحلهای در سرویسهایی که این امکان را دارند استفاده کنید. استفاده از نرمافزارهای مدیریت رمز عبور مانند 1Pasword و LastPass نیز میتواند در این زمینه مفید باشد.
پس از آن که مدتی پیش میلیونها رمز عبور از حسابهای کاربری سرویسهای اینترنتی فاش شد، شرکتهای بزرگ تصمیم به اتخاذ تدابیری جدی برای حفظ امنیت کاربران گرفتند. توییتر نیز یکی از این سرویسها است که تصمیم گرفته حساب برخی از کاربران را قفل کند و آنها را محبور به تغییر رمز عبور حساب خود بکند.
البته توییتر در ابتدا منکر هک شدن سرورهای مرکزی خود شده بود. اما به تازگی این شرکت اعلام کرده که برای انجام اقدامات پیشگیرانه، بهتر است که تدابیر امنیتی جدیتری لحاظ شود. هک شدن حسابهای معروفی مانند حساب کاربری مارک زاکربرگ و NFL نیز باعث شد تا توییتر در تصمیم خود جدیتر شود. به منظور انجام این اقدامات پیشگیرانه، توییتر هر حسابی را که مشکوک به نفوذ باشد، قفل کرده است. شرکتهایی مانند نتفلیکس نیز پیش از این اقدامی مشابه برای حفظ امنیت کاربران خود انجام داده بودند. پس از قفل شدن حساب نیز، ایمیلهایی به منظور تغییر رمز عبور برای کاربران مورد نظر ارسال شده است.
برخی کارشناسان، بدافزارها را عامل افشای رمزهای عبور کاربران میدانند و برخی دیگر معتقد هستند که رمزهای عبور مشترک در حسابهای کاربری که هک شدهاند، باعث نفوذ به دیگر حسابهای کاربری میشود. به هر حال شرکتهای بزرگ بدون توجه به دلیل افشای رمزهای عبور و نفوذها، حسابهای مشکوک را مجبور به تغییر رمزهای عبور میکنند. توییتر به تازگی در حساب رسمی خود توییتی منتشر کرده که در آن از کاربران میخواهد مطالب امنیتی این شرکت را مطالعه کنند تا در جریان اقدامات امنیتی قرار گیرند و بعلاوه بتوانند اقدامات لازم برای حفظ امنیت حسابهای خود را انجام دهند.
تعداد حسابهای کاربری قفل شده توسط توییتر به طور دقیق مشخص نیست اما این شرکت در مصاحبهای که با والاستریت ژورنال داشته اعلام کرده که میلیونها حساب کاربری قفل شدهاند.
اگر حساب کاربری شما مشکوک به نفوذ باشد، توییتر حتما آن را قفل کرده و پیامی برای شما ارسال میکند. اگر پیامی از توییتر دریافت نکردهاید و هنوز میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید، این بدان معنا است که مشکل خاصی برای حساب شما بوجود نیامده است. اما بهتر است برای حفظ هر جه بیشتر امنیت خود، نسبت به تغییر رمزهای عبور مشترک اقدام کنید و برای هر حساب کاربری، رمزی به خصوص داشته باشید و در صورت امکان از رمز عبورهای دو مرحلهای در سرویسهایی که این امکان را دارند استفاده کنید. استفاده از نرمافزارهای مدیریت رمز عبور مانند 1Pasword و LastPass نیز میتواند در این زمینه مفید باشد.