شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
آلایندگی کامیون یورو و چیست؟ از یورو۶ منظور استاندارد

منظور از استاندارد آلایندگی یورو و کامیون یورو۶ چیست؟
#1
وقتی خودروها در حال حرکت هستند، سوخت مصرف می‌شود و آلودگی ایجاد می‌کنند. در این مورد استانداردی وجود دارد بنام استاندارد آلایندگی یورو که در ادامه به آن می‌پردازیم. در چند سال اخیر به علت بالا رفتن جمعیت و نیز ماشینی شدن زندگی، شاهد آلودگی هوا و گرم شدن زمین هستیم. به همین دلیل است که بزرگترین شرکت های جهان در تلاش هستند تا راهی برای جلوگیری از این موضوع پیدا کنند. با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تهران یکتا همراه باشید.

استاندارد آلایندگی یورو

موتورهای خودرو معمولاً با سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل کار می کنند. سوزاندن این سوخت باعث حرکت چرخ های خودرو به دلیل انرژی تولیدی آن می شود. البته لازم به ذکر است که سموم خارج شده در هنگام سوختن گازوئیل و بنزین از طریق لوله های اگزوز به بیرون هدایت شده و در هوا پخش می شود و با افزایش تعداد خودروها آلودگی هوا نیز افزایش می یابد. این گازها برای انسان و محیط زیست مضر هستند، از این رو استانداردی برای خودروها توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است که استاندارد آلایندگی اروپا نامیده می شود و به استاندارد یورو معروف است. طبق این استاندارد، آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوئیلی نباید از حد تعیین شده تجاوز کند. زیرا در غیر این صورت از ورود آن به خیابان ها و کوچه ها جلوگیری می شود.

یورو 7  نسخه جدید این استاندارد می‌باشد که در سال 2025 ابتدا در اتحادیه اروپا و بعد از آن در کشورهای دیگر اجرا خواهد شد. این قانون در دهه 1970 وضع شد. یورو 1 که در سال 1992 معرفی شد، خودروها را ملزم به استفاده از انژکتورها و مبدل های کاتالیزوری می کند. آخرین نسخه آن استاندارد آلایندگی یورو 6 است که پس از چندین نسخه از این استاندارد منتشر شد. به مرور زمان، این استانداردها سخت‌گیریشان بیشتر شده‌، به طوری که هر نسخه از آن، محدودیت‌هایی با سختی بیشتر برای اینکه آلاینده‌های خودرو را مدیریت کند، دارد.

خودروها چیزی معادل 20 درصد دی اکسید کربن منتشر می کنند و هدف نهایی این استانداردها کاهش چشمگیر آلاینده ها و آلودگی خودروها است. برخی از گازهای مضری که استانداردهای یورو به دنبال کاهش آن هستند عبارتند از: مونوکسید کربن(Co)، هیدروکربن ها، اکسیدهای نیتروژن. با کم شدن همچین آلاینده‌هایی، خودروهای امروزی حدودا 50 برابر پاک‌تر از خودروهای ساخته شده در سال 1970 می‌باشند.

برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روی لینک کلیک کنید.
معرفی استانداردهای آلایندگی یورو و مشخصات آنها

استاندارد یورو 1: مبدل‌های کاتالیزوری اجباری و بنزین بدون سرب برای خودروها.
استانداردهای یورو 2: اعمال محدودیت بیشتر برای آلاینده‌ها.
استاندارد یورو 3:مقدارهای جداگانه ای برای اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها تنظیم شده است.
استانداردهای یورو 4: به میزان قابل توجهی حدود مجاز آلاینده ها را کاهش داده است.
استاندارد یورو 5: محدودیت‌هایی را برای ذرات معلق در خودروهای بنزینی تعیین می‌کند.
استاندارد یورو 6: محدودیت مجازی برای تعداد ذرات معلق در خودروهای بنزینی تنظیم شده است. پیش از این، این استانداردها از طریق آزمون های دوره ای رانندگی کنترل می شد. آلاینده‌هایی که از اگزوز کامیون‌ها آزاد می‌شوند، آزمایش و اندازه‌گیری می‌شوند، اما امروزه میزان آلاینده‌های آلاینده خودروها با روش جدیدی به نام RDE آزمایش می‌شود.


  کامیون های یورو شش
کمیسیون اتحادیه اروپا، مرجع تدوین قانون‌های سختگیرانه در زمینه کم‌کردن آلایندگی خودروهای سنگین و نیز استاندارد یورو 6 می‌باشد. حالا شاید بپرسید کامیون یورو 6 یعنی چه؟ در پاسخ باید توجه داشت که کامیون هایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو شش یعنی کمترین آلایندگی هستند، کامیون های یورو شش نامیده می شوند که در بین رانندگان و فروشندگان این خودروها رایج است.

بالاترین استاندارد آلایندگی کامیون در اروپا استاندارد یورو 6 می‌باشد که اخیر وارد ایران نیز شده است. به طور کلی تمامی کامیون های وارداتی بنز اسکانیا و غیره ساخت سال 2017 به بالا دارای استاندارد یورو 6 می باشند. کلمه یورو 6 را می‌توان روی بدنه خودروهای سنگینی مثل کامیون یا همچنین در مدارک آنها دید که به معنی رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 6 در آن خودروها می‌باشد.

همه وسایل نقلیه مانند کامیون های سنگین با موتورهای دیزلی و سوخت اصلی آنها گازوئیل یا گاز و بنزین است، باید طوری طراحی شوند که کمترین میزان آلاینده های مضر را از اگزوز خود خارج کنند. با کاهش این آلاینده ها، نه تنها گازهای سمی تولید شده توسط مصرف سوخت را کاهش خواهیم داد، بلکه شاهد کاهش مصرف سوخت این کامیون های کشنده نیز خواهیم بود.

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر کامیونی این استانداردها را نداشته باشد، تردد در جاده ممنوع است. مثلا در کشور آلمان کامیون هایی که استاندارد یورو 6 و یورو 5 ندارند، مجوز تردد در جاده‌های آلمان را ندارند. بنابراین رانندگانی که قصد حمل کالا در سفرهای بین المللی و ترانزیت را دارند باید کامیون هایی با استاندارد یورو 5 و یورو 6 خریداری کنند. طبق این استاندارد، حداکثر اکسیدهای نیتروژن مجاز از اگزوز خودروهای دیزلی سنگین نباید از 80 میلی گرم در هر کیلومتر تجاوز کند که معادل 60 میلی گرم در هر کیلومتر برای کامیون های بنزینی است.
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی کامیون تاترا tehranyekta 0 57 ۰۳/۲/۳، ۰۵:۴۶ عصر
آخرین ارسال: tehranyekta
  ویژگی های بهترین لاستیک برای اتوبوس و کامیون لاستیک های کامیون و اتوبوس نقش بسیار مهم tehranyekta 0 113 ۰۳/۱/۲۵، ۰۲:۳۸ عصر
آخرین ارسال: tehranyekta
  پنجره دوجداره upvc استاندارد lemonn 1 826 ۰۰/۱۱/۱۰، ۱۰:۴۷ صبح
آخرین ارسال: cabinnetshop
  کفسابی در تهران با استفاده از وسایل استاندارد آن havadar2007 0 662 ۹۸/۵/۲، ۰۳:۳۶ عصر
آخرین ارسال: havadar2007
Thumbs Up پنجره دوجداره upvc استاندارد: lemonn 0 744 ۹۷/۱۲/۲۸، ۰۱:۵۸ صبح
آخرین ارسال: lemonn
  آموزشی کاربردی برای تولید محتوای استاندارد amirbarmaj 1 1,155 ۹۶/۱۲/۲، ۱۱:۰۱ صبح
آخرین ارسال: سحر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان