۹۷/۲/۲۹، ۱۰:۱۰ عصر
شاید برای شما هم پبش آمده باشد که بخواهید از دستگاه فکس خود استفاده کنید ولی به هر دلیلی دستگاه فکس شما کار نمیکند و یا پیغام خطا میدهد.
ما در این مقاله راهکارهایی را برای شما تهیه کردهایم که با انجام دادن و چک کردن آنها میتوانید ایراد دستگاه خود را پیدا کرده و برطرف کنید.
1- ابتدا شما باید از خط تلفن خود مطمئن شوید که سالم است و بوق دارد و یا یکطرفه نشده باشد.
برای این کار سیم تلفن را از پشت دستگاه جدا کرده و به گوشی تلفن متصل کنید و از طریق گوشی تماس بگیرید و یا به گوشی زنگ بزنید و از سالم بودن خط اطمینان حاصل کنید.
2- در صورت سالم بودن خط پشت دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید که سیم به سوکت درست متصل شده باشد.
ما در این مقاله راهکارهایی را برای شما تهیه کردهایم که با انجام دادن و چک کردن آنها میتوانید ایراد دستگاه خود را پیدا کرده و برطرف کنید.
1- ابتدا شما باید از خط تلفن خود مطمئن شوید که سالم است و بوق دارد و یا یکطرفه نشده باشد.
برای این کار سیم تلفن را از پشت دستگاه جدا کرده و به گوشی تلفن متصل کنید و از طریق گوشی تماس بگیرید و یا به گوشی زنگ بزنید و از سالم بودن خط اطمینان حاصل کنید.
2- در صورت سالم بودن خط پشت دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید که سیم به سوکت درست متصل شده باشد.
منظور از سوکت درست یعنی به قسمت ورودی (line) وصل شده باشد و به سوکت خروجی (Ext) وصل نباشد.
3- سیم تلفن را چک کنید که دارای دو رشته سیم باشد و از نوع 4 رشتهای نباشد. زیرا همین باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه میشود (شماره1)
3- سیم تلفن را چک کنید که دارای دو رشته سیم باشد و از نوع 4 رشتهای نباشد. زیرا همین باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه میشود (شماره1)
4- مطمئن شوید که سیم تلفن از پریز روی دیوار مستقیم به دستگاه متصل شده باشد و مابین دستگاه و سیم تلفن وسیله دیگری مانند دستگاه کارت خوان، گوشی تلفن و… نباشد و یا در اتاق دیگری از این خط تلفن استفاده نمیشود.
5- در صورتی که خط شما دارای اینترنت است، باید قبل از اتصال خط به دستگاه حتما از یک اسپلیتر استفاده کنید تا نویز خط را گرفته و دستگاه دچار مشکل نشود.
5- در صورتی که خط شما دارای اینترنت است، باید قبل از اتصال خط به دستگاه حتما از یک اسپلیتر استفاده کنید تا نویز خط را گرفته و دستگاه دچار مشکل نشود.
بعد از چک کردن موارد بالا و درست نشدن، باید سراغ دستگاه رفته و آن را چک کنید که مراحل آن را برای شما توضیح میدهیم.
1- ابتدا چک کنید که دریافت فکس روی حالت اتوماتیک باشد و یا اگر دستی تنظیم شده، آن را به حالت اتوماتیک برگردانید.
1- ابتدا چک کنید که دریافت فکس روی حالت اتوماتیک باشد و یا اگر دستی تنظیم شده، آن را به حالت اتوماتیک برگردانید.
2- اگر دستگاه، پیغام No Fax Detect میدهد، شماره تماس گرفته شده مربوط به فکس نیست.
3- اگر پیغام Com Error میدهد، خط ایراد دارد و احتمالا نویز دارد که این مشکل میتواند هم از سمت شما باشد و هم از سمت طرف دیگر باشد.
4- اگر پیغام No Answer میدهد، دستگاه طرف مقابل استارت نمیشود.
5- در دستگاههای اچ پی که بصورت چهارکاره عرضه میشوند، قابلیتی وجود دارد که شما میتوانید از طریق آن، فکس دستگاه خود را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
برای این کار از طریق پنل دستگاه، وارد منو شوید و گزینه سرویس (Service) را پیدا کنید و وارد شوید.
3- اگر پیغام Com Error میدهد، خط ایراد دارد و احتمالا نویز دارد که این مشکل میتواند هم از سمت شما باشد و هم از سمت طرف دیگر باشد.
4- اگر پیغام No Answer میدهد، دستگاه طرف مقابل استارت نمیشود.
5- در دستگاههای اچ پی که بصورت چهارکاره عرضه میشوند، قابلیتی وجود دارد که شما میتوانید از طریق آن، فکس دستگاه خود را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
برای این کار از طریق پنل دستگاه، وارد منو شوید و گزینه سرویس (Service) را پیدا کنید و وارد شوید.
سپس در این منو، گزینه Run Fax Test را اجرا کنید. دستگاه در این مرحله خط و سخت افزار را از لحاظ سلامت چک میکند و در آخر یک برگه شامل نتیجه تست را برا شما پرینت میگیرد که در این برگه شما میتوانید سلامت دستگاه را چک کنید و اگر ایرادی داشته باشد آن را برطرف کنید.
در ادامه، در برگه چاپ شده در قسمت بالای صفحه 4 گزینه وجود دارد که روبروی هرکدام از آنها کلمهای با عنوان Pass باید باشد که نشانه سالم بودن دستگاه است و اگر Failed یا Skipped باشد، نشانه خرابی در آن قسمت است که ما در ادامه، برای شما آنها را توضیح میدهیم:
- Fax Hardware test (سالم بودن سخت افزار)
- Fax Connected to Active Telephone Wall Jack (دستگاه به خط تلفن فعال متصل شده است)
- Phone Cord Connected To correct Port On fax (سیم تلفن به سوکت درست در دستگاه متصل شده است)
- Dial Tone Detection (خط تلفن، بوق درست دارد)
در صورتیکه با انجام این مراحل و چک کردن آنها ایراد برطرف نشد دستگاه را یک بار ریست کارخانه کرده و مجدد تست کنید و در صورت درست نشدن خط تلفن را تعویض کنید و باخط دیگر و یا در محل دیگری دستگاه را تست کنید.
اگر با خط دیگر و یا درمحل دیگر نیز ایراد حل نشد دستگاه ایراد سخت افزاری دارد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.