شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 56 رأی - میانگین امتیازات: 2.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
دلیل گرفتن اخطار رزرو بسته‌های به پیش ایرانسل اینترنت موعد فعالسازی از

اخطار گرفتن ایرانسل به دلیل فعالسازی بسته‌های رزرو اینترنت پیش ا
#1
ایرانسل به دلیل اینکه بسته‌ی رزرو را زودتر از موعد و پیش از اتمام بسته اصلی فعال می‌کند، تذکر گرفت.

[تصویر:  do.php?img=3702]

در مردادماه امسال گزارشی از شیوه‌ی کار عجیب اپراتور دوم تلفن همراه در رزرو بسته‌ی اینترنتی منتشر شد که مصداق علنی تضییع حقوق مشترکان این اپراتور بود. در این گزارش اعلام شد که ایرانسل مدت کمی مانده به پایان بسته‌ی اینترنتی، بسته‌ی رزرو شده را انتخاب و البته فعال می‌‌کند.
بر این اساس زمانی که هنوز مقداری از حجم بسته‌ی اصلی باقی مانده است، بسته‌ی دوم هم‌زمان فعال و مهلت زمانی آن حساب می‌شود که در این صورت، اگر حتی مشترک به هر دلیل استفاده از بسته‌ی اول را متوقف کند و بسته‌ی اول حتی به پایان نرسد، بسته‌ی دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضی و پول آن از حساب کاربر کسر می‌شود. به این ترتیب در اغلب مواقع وقتی مشترک استفاده از بسته‌ی رزرو را آغاز می‌کند، بسته کمتر از میزان اعلام‌شده مهلت زمانی مصرف دارد. برای مثال به‌جای اینکه ۳۰ روز مهلت داشته باشد، ۲۵ روز مهلت دارد.
این در حالی‌ است که روش حساب بسته‌ی اینترنتی دو اپراتور دیگر به شکل منطقی و صحیح صورت می‌گیرد، به این صورت که نزدیک به پایان بسته‌ی اینترنتی در پیامکی به مشترک اطلاع داده می‌شود که حجم بسته‌ی اینترنتی در حال اتمام است، بسته‌ی رزرو انتخاب کنید یا بسته‌ی فعلی به‌طور خودکار تمدید می‌شود یا فعال شدن خودکار بسته مجدد را لغو کنید و پس از پایان بسته‌ی اینترنتی نیز بسته‌ی رزرو برای مشترک فعال می‌شود.

بر این اساس علی اصغر عمیدیان، رئیس وقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به شیوه‌ی رزرو بسته اینترنتی در ایرانسل، گفت:

بسته رزرو پس از پایان بسته‌ی اول فعال می‌شود و شروع بسته‌ی رزرو قبل از اتمام بسته‌ی اول قانونی نیست.

اما باوجود غیر منطقی تشخیص داده شدن روش فعلی و اعتراض کاربران، اپراتور دوم تلفن همراه تاکنون تغییری در شیوه‌ی رزرو بسته‌ی اینترنتی اعمال نکرده است و به نظر می‌رسد تا جایی که تحت فشار نهاد نظارتی ناگزیر نباشد، روش غلط خود را اصلاح نمی‌کند.

پیش از این نیز متضرر شدن مشترکان اپراتور دوم به دلیل اشتباه رویه، سابقه داشته است. در گذشته ایرانسل پایان بسته اینترنت را به مشترکان اطلاع نمی‌داد و با پایان بسته، مصرف با تعرفه‌ی گران مصرف آزاد اینترنت محاسبه می‌شد و این موضوع باعث اتمام شارژ اعتباری یا صدور قبض‌های نجومی برای مشترکان می‌شد. در نهایت پس از مدت‌ها تضییع حقوق مشترکان به‌اجبار دستور مقام نظارتی، ایرانسل ناگزیر به پذیرش اطلاع‌رسانی پیامکی به‌محض پایان بسته‌ی اینترنتی شد و رویه تغییر کرد.




پاسخ
 سپاس شده توسط ms.khassi ، bahram ، saberi ، mesterweb ، نگار


لطفاً توجه داشته باشید که ارسال‌های جدیدی که در این انجمن ثبت می‌شوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
[-]
پاسخ سریع
پیام
پاسخ خود به این مطلب را در این کادر بنویسید.
شکلک‌ها
gol like think wink
laugh right left happy
Sad Heart Huh cofee
love hi new  
[شکلک‌های بیش‌تر]

تایید انسان بودن کاربر
لطفاً جعبه زیر را تیک بزنید. این فرآیند از فعالیت ربات‌ها جلوگیری می‌کند.

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ماجرای قطع اینترنت ایران توسط آمریکا و سناریوی تحریم اینترنت mesterweb 0 1,374 ۹۷/۸/۱۲، ۰۱:۴۲ صبح
آخرین ارسال: mesterweb
  ایران ارزان‌ترین اینترنت همراه دنیا را دارد، افزایش قیمت بسته ها نسرین 0 1,337 ۹۷/۷/۲۲، ۱۲:۳۰ عصر
آخرین ارسال: نسرین
  رسیدگی وزیر ارتباطات به تخلف ایرانسل درباره تعرفه آزاد اینترنت با soraya 0 1,450 ۹۷/۲/۱۷، ۰۸:۱۰ عصر
آخرین ارسال: soraya
  اخطار جدی به فروشندگان هاردهای تقلبی sara67 0 1,370 ۹۶/۸/۲، ۰۶:۴۱ صبح
آخرین ارسال: sara67
  ایرانسل پروفایل آزمایشی فناوری eSIM در ایران را راه‌اندازی کرد elshan 0 1,678 ۹۶/۷/۲۰، ۰۴:۰۹ صبح
آخرین ارسال: elshan
  کارت زرد رگولاتوری به ایرانسل و سه شرکت PAP saberi 0 2,051 ۹۴/۶/۳۰، ۰۳:۳۸ عصر
آخرین ارسال: saberi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان