۹۴/۹/۲۴، ۱۰:۱۱ عصر
{بازاریابی بر اساس حسن وفاداری/بخش ششم}
به منظور بازاریابی سریع در یک برنامه ی جدید وفاداری، مشوق های ساده ای برای انجام عمل ثبت نام ارائه میشود. یک پاداش کوچک به سرعت ارزش برنامه را در ذهن و تجربه ی مشتری تقویت میکند. علاوه بر این، ترویج کارت در محل تماس با مشتری ( به عنوان مثال: صندوقدار در محل فروش یا پیشخدمت رستوران در حال گرفتن سفارش مشتری) باید در اولویت قرار گیرد. (همچنین میتوانید به مبحث Promotional Marketing رجوع کنید)
برنامه های وفاداری مشتری همچنین میتوانند با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک برنامه ی وفاداری در یک کافی شاپ میتواند امتیازات را هر بار که مشتری بواسطه ی یک برنامه ی رسانه های اجتماعی نظیر Foursquare عمل “checks in” (گزارش) را انجام میدهد به او اختصاص دهد و یا به او یک خلاصه از محصول و یا خدمات ارائه دهد. در نهایت، برنامه های وفاداری مشتری میتوانند از طریق بازاریابی برندها، بیشتر تقویت شوند. این نوع بازاریابی به ترفیع ارزش شرکت و همچنین به اشتراک گذاری تفکرات شرکت در میان مشتریانی می انجامد که کارت وفاداری ممکن است در کیف پول شان باشد. اما شما نمی خواهید آنها این کارت را فراموش کنند.
چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری کار میکند؟
مدیر بازاریابی آنها چه کاری انجام میدهند؟
• مشاوره در زمینه ی توسعه محصول، جایابی، قیمت گذاری و ارتقا به منظور فراهم کردن ارائه ای از محصول منطبق با تمام ادعاهای تبلیغاتی که منتج به تکرار داد و ستد می شود.
• ایجاد و ترقی دادن مشوق های وفاداری و برنامه ها به منظور تشویق به تکرار (و بالا بردن ارزش) معاملات مشتری
• نظارت و تنظیم برنامه های وفاداری مشتریان برای استفاده ی مشتری و جواب دادن به آنها
• هماهنگ کردن تلاش ها و پیام رسانی طرح های بازاریابی مختلف، از جمله برنامه های وفاداری مشتری، آگهی های تبلیغاتی، برندها و کمپین رسانه های اجتماعی.
*ادامه دارد...*
telegram.me/learn_marketing
به منظور بازاریابی سریع در یک برنامه ی جدید وفاداری، مشوق های ساده ای برای انجام عمل ثبت نام ارائه میشود. یک پاداش کوچک به سرعت ارزش برنامه را در ذهن و تجربه ی مشتری تقویت میکند. علاوه بر این، ترویج کارت در محل تماس با مشتری ( به عنوان مثال: صندوقدار در محل فروش یا پیشخدمت رستوران در حال گرفتن سفارش مشتری) باید در اولویت قرار گیرد. (همچنین میتوانید به مبحث Promotional Marketing رجوع کنید)
برنامه های وفاداری مشتری همچنین میتوانند با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ترکیب شوند. به عنوان مثال، یک برنامه ی وفاداری در یک کافی شاپ میتواند امتیازات را هر بار که مشتری بواسطه ی یک برنامه ی رسانه های اجتماعی نظیر Foursquare عمل “checks in” (گزارش) را انجام میدهد به او اختصاص دهد و یا به او یک خلاصه از محصول و یا خدمات ارائه دهد. در نهایت، برنامه های وفاداری مشتری میتوانند از طریق بازاریابی برندها، بیشتر تقویت شوند. این نوع بازاریابی به ترفیع ارزش شرکت و همچنین به اشتراک گذاری تفکرات شرکت در میان مشتریانی می انجامد که کارت وفاداری ممکن است در کیف پول شان باشد. اما شما نمی خواهید آنها این کارت را فراموش کنند.
چه حرفه هایی با راهبردهای بازاریابی بر اساس حُسن وفاداری کار میکند؟
مدیر بازاریابی آنها چه کاری انجام میدهند؟
• مشاوره در زمینه ی توسعه محصول، جایابی، قیمت گذاری و ارتقا به منظور فراهم کردن ارائه ای از محصول منطبق با تمام ادعاهای تبلیغاتی که منتج به تکرار داد و ستد می شود.
• ایجاد و ترقی دادن مشوق های وفاداری و برنامه ها به منظور تشویق به تکرار (و بالا بردن ارزش) معاملات مشتری
• نظارت و تنظیم برنامه های وفاداری مشتریان برای استفاده ی مشتری و جواب دادن به آنها
• هماهنگ کردن تلاش ها و پیام رسانی طرح های بازاریابی مختلف، از جمله برنامه های وفاداری مشتری، آگهی های تبلیغاتی، برندها و کمپین رسانه های اجتماعی.
*ادامه دارد...*
telegram.me/learn_marketing