۹۹/۴/۱۴، ۱۱:۳۲ صبح
همانطور که در جریان هستید، گوگل هر روز به معرفی الگوریتم های رتبه دهی می پردازد که بعضی از آن ها دارای ترفندهای کوچک بوده و بعضی دیگر، کل جایگاه های موجود در serp را تغییر می دهند. ممکن است، بعضی از کاربرانی که در حال خواندن این مطلب هستند، با تاثیرات الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، مرغ مگس خوار و… آشنایی کافی نداشته باشند که در انتهای این مقاله با کلیک بر روی هر کدام از الگوریتم ها، می توانند وارد صفحه مربوطه شوند و اطلاعاتی جامع از آن الگوریتم را بدست آورند. به منظور آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) اجازه دهید ابتدا به تعریفی از الگوریتم بپردازیم و بعد از آن با ساز و کار الگوریتم ها آشنا شویم.
ناگفته نماند که این مطلب برای کارشناسان سئو می تواند بهترین منبع باشد و اگر مشتریان آن ها در باره الگوریتم از آن ها سوالاتی پرسیدند، بتوانند به راحتی به آن ها پاسخ دهند و مجبور به توضیح درباره ریدایرکت ۳۰۱، خطاهای مربوط به رباتهای گوگل، تگ کنونیکال و دیگر تکنولوژیهای مربوط به سئو نباشند؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الگوریتم چیست؟
اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد، قوانین و کارها گفته می شود که با استفاده از آن ها شما مسئله یا مشکلی را حل خواهید کرد. مثلاً الگوریتم های گوگل ساخته شده اند تا مشکل نمایش اشتباه سایت ها به کاربران را حل نمایند. اگر در گوگل عبارت “ویدئو های آموزش سئو “را سرچ کنید، گوگل با توجه به همان قواعد و قانون، قادر خواهد بود، تعداد زیادی نتایج را به کاربر نمایش دهد.
گوگل در سال های مختلف الگوریتم های زیادی را معرفی کرد که هر کدام از آن ها با هدف خاصی ساخته شده اند و بعضی از آن ها این قابلیت را دارند که جایگاه سایت شما را به کلی دگرگون کنند و هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بر روی آن بگذارند. در ادامه با تک تک آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.
الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟
اول از همه باید بگوییم الگوریتم های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیدهتر هم میشوند زیرا گوگل دائم تلاش میکند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. زمانی که موتورهای جستجو تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از سئوکار ها، قادر بودند خیلی راحت راههایی را پیدا کنند که رتبه سایت مشتریان خود را بالا برند، بطور مثال ،اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده می کردید براحتی می توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید. “متا تگ کلمات کلیدی” در واقع راهی است که به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چیست؛ اما امروز به لطف الگوریتم های جدید دیگر این راه جواب نمی دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روشهایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبهبندی سایتها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. در مقاله زیر این فاکتور ها را بررسی کرده ایم:
فاکتورهای سئو مربوط به دامنه (Domain Seo Factors)
فاکتورهای سئو مربوط به دامنه
1- قدمت دامنه:
این فاکتور قبلا خیلی پررنگتر بود. یعنی هرچه طول عمر یک دامنه بیشتر بود گوگل یا هر موتور جستجوی دیگه ای اهمیت بیشتری به آن سایت می دادند. آن هم به این علت بود که از نظر موتور های جستجو دامنه هایی که در یک موضوع خاص سالها فعالیت داشته اند نقش مرجع بودن را دارند و احتمالا بیشتر از بقیه سایت ها برای کاربر مفید خواهند بود.
اما در سال 2019 این فاکتور خیلی به چشم نمیاد و ارزش بالایی ندارند و الان هر سایتی کیفیت بالایی داشته باشد و برای مخاطب ارزشی خلق کند به سرعت ارزشمند میشود.
اگر سایت شما تازه تاسیس است اصلا نگران این مورد نباشید.
2- وجود کلمه کلیدی در دامنه:
بودن کلمه کلیدی در دامنه، خیلی جزو فاکتورهای مهم سئو نیست، اما می تواند یک سیگنال مثبت به گوگل باشد، بطور مثال اگر سایت شما در مورد موبایل است وجود کلمه mobile در دامنه می تواند به گوگل یک سیگنال مثبت بدهد. اما اگر نام زیبایی برای سایت خود انتخاب کرده اید و فکر میکنید که این نام توانایی برند شدن را دارد هیچ وقت آن را فدای کلمه کلیدی نکنید.
چون اینقدر موضوعات و فاکتورهای مهمی در سئو وجود دارند که این فاکتور اصلا به چشم نمیآید.
3- شروع شدن دامنه با کلمه کلیدی:
وجود کلمه کلیدی در اول دامنه می تواند یک امتیاز مثبت نسبت به کسانی که کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند باشد.
از نظر دیحیتال مارکتینگ بودن کلمه کلیدی در نام دامین باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) و جلب اعتماد کاربران میشود.
4- مدت زمان خرید دامنه :
مطلبی که از گوگل منتشر شد:
دامنه های ارزشمند اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های کم اعتبار به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.
یعنی اگر شما دامین خود را به صورت ۵ ساله خریداری میکنید این حس را به موتور های جستجو میدهید که بیزینس شما جدی است و قص ندارید بعد از گذشت یک سال آن را رها کنید.
5- کلیدواژه در Subdomain:
بر اساس تایید متخصصان سایت MOZ کلیدواژه ای که در زیر دامنه (subdomain) ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش دهد. ما در مورد subdomain بطور کامل در مقاله زیر دامنه (subdomain) چیست؟ توضیح داده ایم.
کلیدواژه در Subdomain
ذکر این نکته الزامی است که این فاکتور برای خود ساب دامین موثر است و تاثیری روی سایت اصلی ندارد. یعنی تصور نشود که شما با ساخت چندین ساب دامین با کلمات کلیدی میتوانید به سئو سایت خودتون کمک کنید
6- تاریخچه دامنه:
تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.
خب مقداری واضحتر توضیخ میدهیم:
قبل از خرید دامنه مورد نظر و در صورت خالی بودن آن ابتدا از دامنه هویز بگیرید ببینید دامنه قبلا فعال بوده یا نه. اگر فعال بوده در چه حوزه ای فعالیت داشته و فالیت اسپم داشته یا خیر.
اگر دامنه ای که خریداری میکنید قبلا فعال بوده و به صورت اسپم فعالیت داشته، بعد از خرید شما و بالا آمدن سایت جدید همچنان نمره منفی گذشته با سایت همراه است و موتور های جستجو مخصوصا گوگل به دید مفنفی به سایت شما نگاه میکنند و ممکنه سایتتون اصلا رشد خوبی نداشته باشه
7- مطابقت كامل دامنه با کلمه کلیدی:
یکی بودن کلمه کلیدی بصورت دقیق با نام دامنه می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته اگر سایت ضعیفی نداشته باشید و سایر فاکتورهای سئو را درست رعایت کرده باشید، در غیر این صورت دچار جریمه از طرف گوگل خواهید شد. منظور از مطابقت کامل نام دامنه با کلمه کلیدی این است که فرض کنید شما سایت فروش موبایل دارید، انتخاب نام دامنه buymobile می تواند به گوگل بفهماند که دقیقاً سایت شما در مورد چیست.
8- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:
درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.
مات کاترز نقل قول کرده است:
“… وقتی که دامنه آنها را چک کردم، همه آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند. این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصي و حفاظت شده،به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.
9- صاحب مجرم دامنه:
اگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این امر كاملا منطقي است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را نيز مورد بررسي قرار دهند. حتی اگر شما در سرویس جیمیل خود چندین سایت دارید و برای یکی از سایت ها به صورت اسپم و سیاه فعالیت میکنید، بعد از اینکه گوگل شما را شناسایی کند به تمامی دامین های روی همان حساب جیمیل نیز حساس میشود
10- توسعه TLD كشور ها:
داشتن دامنه سطح بالا با کد مخصوص هر کشور (.cn، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای آن کشور کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند. بطور مثال اگر در ایران فعالیت دارید و سایت شما تنها از ایران مشتری خواهد پذیرفت، استفاده از دامنه .ir می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند، البته شما می توانید بطور دستی هم از طریق گوگل وبمستر ناحیه فعالیت خودتان را مشخص نمایید.
فاکتورهای سئو صفحات سایت
فاکتورهای سئو صفحات سایت
*11. کلیدواژه در شروع عنوان:
شروع عنوان مطلب با استفاده از کلمه کلیدی یا کلیدواژه یک سیگنال مثبت به گوگل می فرستد، اما به این شکل نیست که شما عنوان خود را به خاطر این فاکتور سئو خراب کنید و یا از حالت کاربر پسند بودن آن را خارج کنید.
اگه بتوانید به گونه ای این کار را انجام دهید که هم عنوان شما جذاب باشد و هم از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کرده باشید این یعنی شما این فاکتور را به درستی انجام داده اید.
کلیدواژه در فاکتورهای سئو
12- شروع عنوان با کلمه کلیدی:
بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.
13- کلمه کلیدی در توصیف صفحه (description):
گوگل از تگ meta description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، تگ توضیحات شما می تواند بر میزان کلیک (CTR)، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد. سعی کنید در دسکریپشن خود دقیقا چیزی بنویسید که قرار است به کاربران خود ارائه دهید
14- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:
تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. به همین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.
h1 در فاکتورهای مهم سئو
15- TF – IDF:
“چند بار کلمه کلیدی در یک سند ظاهر می شود؟” زمانی که شما از یک کلمه خاص در محتوای خود استفاده می کنید و آن کلمه را بارها تکرار می کنید، در حقیقت به گوگل میفهمانید که این مطلب در مورد این کلمه کلیدی خاص است، بطور مثال ما در این مقاله از کلمه “فاکتورهای سئو” بارها استفاده کرده ایم که نشان می دهد این مقاله در مورد فاکتورهای سئو توضیح داده است. گوگل برای فهمیدن موضوع مقاله از یک نسخه پیشرفته TF-IDF،استفاده می کند. ما در مقاله ی آموزش انتخاب کلمه کلیدی در مورد کلمات کلیدی در سئو بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید این مطلب رو هم مطالعه کنید.
16- طول محتوا:
محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.
شما اگر بتوانید محتوایی بالای هزار کلمه تولید کنید که یک موضوع را بهصورت کامل مورد بررسی قرار دهد و توضیحات مفیدی ارائه دهد قطعا شانس داشتن رتبه بهتری نسبت به یک محتوای ۳۰۰ کلمه ای خواهید داشت.
از طرف درگر شما در محتواهای طولانی، میتوانید از کلمه کلیدی های و LSI های متنوعی در مقاله استفاده کنید که همین موضوع باعث میشود شما در کلمات زیادی بتوانید رتبه و ورودی بالا کسب کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[url=https://wikidemy.ir/220-seo-factors/][/url]البته این نکته لازم به ذکر است که به حاطر محتوای طولانی، هیچگاه میفیت محتوا را پایین نیارید زیرا باعث میشود کاربر از محتوای شما ناراضی باشد و سایت ما را کلا ببندد و بانس ریت و پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد که به ضرر شماست.
ناگفته نماند که این مطلب برای کارشناسان سئو می تواند بهترین منبع باشد و اگر مشتریان آن ها در باره الگوریتم از آن ها سوالاتی پرسیدند، بتوانند به راحتی به آن ها پاسخ دهند و مجبور به توضیح درباره ریدایرکت ۳۰۱، خطاهای مربوط به رباتهای گوگل، تگ کنونیکال و دیگر تکنولوژیهای مربوط به سئو نباشند؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الگوریتم چیست؟
اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد، قوانین و کارها گفته می شود که با استفاده از آن ها شما مسئله یا مشکلی را حل خواهید کرد. مثلاً الگوریتم های گوگل ساخته شده اند تا مشکل نمایش اشتباه سایت ها به کاربران را حل نمایند. اگر در گوگل عبارت “ویدئو های آموزش سئو “را سرچ کنید، گوگل با توجه به همان قواعد و قانون، قادر خواهد بود، تعداد زیادی نتایج را به کاربر نمایش دهد.
گوگل در سال های مختلف الگوریتم های زیادی را معرفی کرد که هر کدام از آن ها با هدف خاصی ساخته شده اند و بعضی از آن ها این قابلیت را دارند که جایگاه سایت شما را به کلی دگرگون کنند و هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی بر روی آن بگذارند. در ادامه با تک تک آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.
الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟
اول از همه باید بگوییم الگوریتم های گوگل بسیار پیچیده هستند و پیچیدهتر هم میشوند زیرا گوگل دائم تلاش میکند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. زمانی که موتورهای جستجو تازه ایجاد شده بودند، بسیاری از سئوکار ها، قادر بودند خیلی راحت راههایی را پیدا کنند که رتبه سایت مشتریان خود را بالا برند، بطور مثال ،اگر شما قبلاَ در کدهای سایت از متا تگ کلمات کلیدی استفاده می کردید براحتی می توانستید سایتتان را در نتایج جستجو بالا ببرید. “متا تگ کلمات کلیدی” در واقع راهی است که به گوگل نشان دهد موضوع صفحه موردنظر در مورد چیست؛ اما امروز به لطف الگوریتم های جدید دیگر این راه جواب نمی دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روشهایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبهبندی سایتها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. در مقاله زیر این فاکتور ها را بررسی کرده ایم:
فاکتورهای سئو مربوط به دامنه (Domain Seo Factors)
فاکتورهای سئو مربوط به دامنه
1- قدمت دامنه:
این فاکتور قبلا خیلی پررنگتر بود. یعنی هرچه طول عمر یک دامنه بیشتر بود گوگل یا هر موتور جستجوی دیگه ای اهمیت بیشتری به آن سایت می دادند. آن هم به این علت بود که از نظر موتور های جستجو دامنه هایی که در یک موضوع خاص سالها فعالیت داشته اند نقش مرجع بودن را دارند و احتمالا بیشتر از بقیه سایت ها برای کاربر مفید خواهند بود.
اما در سال 2019 این فاکتور خیلی به چشم نمیاد و ارزش بالایی ندارند و الان هر سایتی کیفیت بالایی داشته باشد و برای مخاطب ارزشی خلق کند به سرعت ارزشمند میشود.
اگر سایت شما تازه تاسیس است اصلا نگران این مورد نباشید.
2- وجود کلمه کلیدی در دامنه:
بودن کلمه کلیدی در دامنه، خیلی جزو فاکتورهای مهم سئو نیست، اما می تواند یک سیگنال مثبت به گوگل باشد، بطور مثال اگر سایت شما در مورد موبایل است وجود کلمه mobile در دامنه می تواند به گوگل یک سیگنال مثبت بدهد. اما اگر نام زیبایی برای سایت خود انتخاب کرده اید و فکر میکنید که این نام توانایی برند شدن را دارد هیچ وقت آن را فدای کلمه کلیدی نکنید.
چون اینقدر موضوعات و فاکتورهای مهمی در سئو وجود دارند که این فاکتور اصلا به چشم نمیآید.
3- شروع شدن دامنه با کلمه کلیدی:
وجود کلمه کلیدی در اول دامنه می تواند یک امتیاز مثبت نسبت به کسانی که کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند باشد.
از نظر دیحیتال مارکتینگ بودن کلمه کلیدی در نام دامین باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) و جلب اعتماد کاربران میشود.
4- مدت زمان خرید دامنه :
مطلبی که از گوگل منتشر شد:
دامنه های ارزشمند اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های کم اعتبار به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.
یعنی اگر شما دامین خود را به صورت ۵ ساله خریداری میکنید این حس را به موتور های جستجو میدهید که بیزینس شما جدی است و قص ندارید بعد از گذشت یک سال آن را رها کنید.
5- کلیدواژه در Subdomain:
بر اساس تایید متخصصان سایت MOZ کلیدواژه ای که در زیر دامنه (subdomain) ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش دهد. ما در مورد subdomain بطور کامل در مقاله زیر دامنه (subdomain) چیست؟ توضیح داده ایم.
کلیدواژه در Subdomain
ذکر این نکته الزامی است که این فاکتور برای خود ساب دامین موثر است و تاثیری روی سایت اصلی ندارد. یعنی تصور نشود که شما با ساخت چندین ساب دامین با کلمات کلیدی میتوانید به سئو سایت خودتون کمک کنید
6- تاریخچه دامنه:
تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.
خب مقداری واضحتر توضیخ میدهیم:
قبل از خرید دامنه مورد نظر و در صورت خالی بودن آن ابتدا از دامنه هویز بگیرید ببینید دامنه قبلا فعال بوده یا نه. اگر فعال بوده در چه حوزه ای فعالیت داشته و فالیت اسپم داشته یا خیر.
اگر دامنه ای که خریداری میکنید قبلا فعال بوده و به صورت اسپم فعالیت داشته، بعد از خرید شما و بالا آمدن سایت جدید همچنان نمره منفی گذشته با سایت همراه است و موتور های جستجو مخصوصا گوگل به دید مفنفی به سایت شما نگاه میکنند و ممکنه سایتتون اصلا رشد خوبی نداشته باشه
7- مطابقت كامل دامنه با کلمه کلیدی:
یکی بودن کلمه کلیدی بصورت دقیق با نام دامنه می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته اگر سایت ضعیفی نداشته باشید و سایر فاکتورهای سئو را درست رعایت کرده باشید، در غیر این صورت دچار جریمه از طرف گوگل خواهید شد. منظور از مطابقت کامل نام دامنه با کلمه کلیدی این است که فرض کنید شما سایت فروش موبایل دارید، انتخاب نام دامنه buymobile می تواند به گوگل بفهماند که دقیقاً سایت شما در مورد چیست.
8- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:
درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.
مات کاترز نقل قول کرده است:
“… وقتی که دامنه آنها را چک کردم، همه آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند. این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصي و حفاظت شده،به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.
9- صاحب مجرم دامنه:
اگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این امر كاملا منطقي است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را نيز مورد بررسي قرار دهند. حتی اگر شما در سرویس جیمیل خود چندین سایت دارید و برای یکی از سایت ها به صورت اسپم و سیاه فعالیت میکنید، بعد از اینکه گوگل شما را شناسایی کند به تمامی دامین های روی همان حساب جیمیل نیز حساس میشود
10- توسعه TLD كشور ها:
داشتن دامنه سطح بالا با کد مخصوص هر کشور (.cn، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای آن کشور کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند. بطور مثال اگر در ایران فعالیت دارید و سایت شما تنها از ایران مشتری خواهد پذیرفت، استفاده از دامنه .ir می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند، البته شما می توانید بطور دستی هم از طریق گوگل وبمستر ناحیه فعالیت خودتان را مشخص نمایید.
فاکتورهای سئو صفحات سایت
فاکتورهای سئو صفحات سایت
*11. کلیدواژه در شروع عنوان:
شروع عنوان مطلب با استفاده از کلمه کلیدی یا کلیدواژه یک سیگنال مثبت به گوگل می فرستد، اما به این شکل نیست که شما عنوان خود را به خاطر این فاکتور سئو خراب کنید و یا از حالت کاربر پسند بودن آن را خارج کنید.
اگه بتوانید به گونه ای این کار را انجام دهید که هم عنوان شما جذاب باشد و هم از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کرده باشید این یعنی شما این فاکتور را به درستی انجام داده اید.
کلیدواژه در فاکتورهای سئو
12- شروع عنوان با کلمه کلیدی:
بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.
13- کلمه کلیدی در توصیف صفحه (description):
گوگل از تگ meta description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، تگ توضیحات شما می تواند بر میزان کلیک (CTR)، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد. سعی کنید در دسکریپشن خود دقیقا چیزی بنویسید که قرار است به کاربران خود ارائه دهید
14- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:
تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. به همین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.
h1 در فاکتورهای مهم سئو
15- TF – IDF:
“چند بار کلمه کلیدی در یک سند ظاهر می شود؟” زمانی که شما از یک کلمه خاص در محتوای خود استفاده می کنید و آن کلمه را بارها تکرار می کنید، در حقیقت به گوگل میفهمانید که این مطلب در مورد این کلمه کلیدی خاص است، بطور مثال ما در این مقاله از کلمه “فاکتورهای سئو” بارها استفاده کرده ایم که نشان می دهد این مقاله در مورد فاکتورهای سئو توضیح داده است. گوگل برای فهمیدن موضوع مقاله از یک نسخه پیشرفته TF-IDF،استفاده می کند. ما در مقاله ی آموزش انتخاب کلمه کلیدی در مورد کلمات کلیدی در سئو بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید این مطلب رو هم مطالعه کنید.
16- طول محتوا:
محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.
شما اگر بتوانید محتوایی بالای هزار کلمه تولید کنید که یک موضوع را بهصورت کامل مورد بررسی قرار دهد و توضیحات مفیدی ارائه دهد قطعا شانس داشتن رتبه بهتری نسبت به یک محتوای ۳۰۰ کلمه ای خواهید داشت.
از طرف درگر شما در محتواهای طولانی، میتوانید از کلمه کلیدی های و LSI های متنوعی در مقاله استفاده کنید که همین موضوع باعث میشود شما در کلمات زیادی بتوانید رتبه و ورودی بالا کسب کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[url=https://wikidemy.ir/220-seo-factors/][/url]البته این نکته لازم به ذکر است که به حاطر محتوای طولانی، هیچگاه میفیت محتوا را پایین نیارید زیرا باعث میشود کاربر از محتوای شما ناراضی باشد و سایت ما را کلا ببندد و بانس ریت و پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد که به ضرر شماست.