۹۹/۳/۱۹، ۰۱:۳۵ عصر
[b]آیا با معنی سئو (SEO) آشنایی دارید؟[/b]
کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای موتورهای جستجو میباشد و در واقع با هدف کسب جایگاه و رتبه بهتر سایتها در موتورهای جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل، روی کار آمده است.
همانطور که میدانید، روزانه کاربران زیادی، برای رفع مشکلات و یا آموزش در حوزههای مختلف، دیدن عکس و فیلم و.. کلمات یا عباراتی را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ و.. جستجو میکنند. هر کاربر، سایتی را که از نظر ارائه محتوا مانند به روز بودن محتوا، دارا بودن عکس، دارا بودن دیدگاه (در صورت نیاز)، دارا بودن سرعت سایت و دیگر مسائل، مناسب باشد را کلیک میکند و از اطلاعات آنها نیز استفاده مینماید.
حال اگر محتوای آن سایت مناسب نباشد، کاربر آن صفحه از سایت را میبندد و از سایت دیگر، دیدن میکند. بعضی از کاربران هم هستند که زحمت بستن سایت را به خود نمیدهند و با استفاده از دکمه بک (Back)، جهت برگشتن به نتایج گوگل، استفاده میکنند که به این روش، pogo sticking گفته میشود.
هر دو روش گفته شده در بالا، تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت دارد و تا آن جایی که امکان دارد، نباید اجازه دهید که کاربران از این دو روش استفاده نمایند.
الگوریتم های گوگل
از روشهایی که میتوان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینکهای داخلی، ویدئو یا پادکست میباشد که امکان بستن سایت را از کاربر میگیرد. یکی از نکات مهم در فاکتورهای سئو، افزایش ماندگاری کاربر در سایت بوده که کمک بسیاری به افزایش رتبه و تبدیل نمودن کاربر به مشتری میکند.
کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای موتورهای جستجو میباشد و در واقع با هدف کسب جایگاه و رتبه بهتر سایتها در موتورهای جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل، روی کار آمده است.
همانطور که میدانید، روزانه کاربران زیادی، برای رفع مشکلات و یا آموزش در حوزههای مختلف، دیدن عکس و فیلم و.. کلمات یا عباراتی را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ و.. جستجو میکنند. هر کاربر، سایتی را که از نظر ارائه محتوا مانند به روز بودن محتوا، دارا بودن عکس، دارا بودن دیدگاه (در صورت نیاز)، دارا بودن سرعت سایت و دیگر مسائل، مناسب باشد را کلیک میکند و از اطلاعات آنها نیز استفاده مینماید.
حال اگر محتوای آن سایت مناسب نباشد، کاربر آن صفحه از سایت را میبندد و از سایت دیگر، دیدن میکند. بعضی از کاربران هم هستند که زحمت بستن سایت را به خود نمیدهند و با استفاده از دکمه بک (Back)، جهت برگشتن به نتایج گوگل، استفاده میکنند که به این روش، pogo sticking گفته میشود.
هر دو روش گفته شده در بالا، تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت دارد و تا آن جایی که امکان دارد، نباید اجازه دهید که کاربران از این دو روش استفاده نمایند.
الگوریتم به مجموعه قواعد و قوانین گفته می شود که موتور های جستجو بر اساس آن ها بهترین وبسایتی که نیاز کاربر را برطرف می کند شناسایی و رتبه بندی می کنند.
سئو داخلی
در سئو یکسری اقدامات وجود دارند که شما به صورت مستقیم بر روی صفحات سایتتان انجام می دهید تا آن ها را بهینه کنید. برای مثال استفاده از محتوای یونیک و کامل یک نمونه از اقداماتیست که در زمینه سئو داخلی انجام می شود.
سئو خارجی
سئو خارجی، مجموعه اقداماتیست که سئوکار در خارج از صفحات سایت انجام می دهد تا به بهینه سازی بیشتر آن کمک کند. برای مثال ساخت و ایجاد بک لینک در سایت های مرتبط یک نمونه از فعالیت های سئو خارجی محسوب می شود.از روشهایی که میتوان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینکهای داخلی، ویدئو یا پادکست میباشد که امکان بستن سایت را از کاربر میگیرد. یکی از نکات مهم در فاکتورهای سئو، افزایش ماندگاری کاربر در سایت بوده که کمک بسیاری به افزایش رتبه و تبدیل نمودن کاربر به مشتری میکند.