۹۴/۱۰/۳۰، ۱۰:۵۹ عصر
{بازاریابی خدمات مالی، بخش دوم}
در بحران یا فروریختگی مالی سال 2008، بسیاری از شرکتهای خدمات مالی نه تنها متحمل ضرر و زیان نقدی شدند، بلکه اعتماد مشتریهای خود را نیز از دست دادند. از آن زمان، این چنین کسب و کارهایی برای ترمیم آهسته ی آن روابط شکسته شده، مشغول راهبردهای جدید بازاریابی شدند. به واسطه ی کاوش در ویژگیهای روانشناختی شگردهای بازاریابی رابطه (بازاریابی رابطه جنبه ای از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است که به جای تکیه بر اهداف کوتاه مدت مانند کسب مشتری و فروش منحصر به فرد، روی وفاداری مشتری و تعامل با مشتری در دراز مدت تمرکز دارد)، این شرکتها کوشیدند تا خودشان را از نو در ذهن مشتری هایشان خاطرنشان کنند.
روان شناسی و خدمات مالی؛
برند و آگهی تبلیغاتی:
بانک آمریکا
“Opportunity”
(فرصت)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
ده ها نفر از امریکایی ها در کسب و کارها و وضعیت های تحصیلی مختلف، در حال دست دادن نشان داده میشوند. راوی به آرامی نجوا میکند که فرصت نیروی قدرتمندی است و سوختی برای اقتصاد میباشد. "همه ما در آن سهیم هستیم." آرم بانک آمریکا با نشان دو دست در حال دست دادن به تصویر کشیده میشود.
جمعیت شناسی:
مذکرها،
سنین 45-18 سال
مونث ها،
سنین 45-18 سال
واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
اعتقاد و امید: از بحران مالی سال 2008، ما به آهستگی در حال بازسازی هستیم و همه ما باید دست در دست هم دهیم. بانک آمریکا از این ارزشها حمایت میکند و میخواهد فرصتهای بیشتری را برای موفقیت فراهم آورد.
برند و آگهی تبلیغاتی:
چارلز شواب
Sandwich Board
(تابلوی تبلیغی ساندویچی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
شخصی با پوشیدن تابلوی تبلیغی دوطرفه (ساندویچی) در حال ارائه ی مشاوره ی مالی عمومی نشان داده میشود. این شخص نصایح مالی بسیاری به مردم میدهد نظیر: شرکتها سعی دارند تا اجناسی از فهرست انتخابی خود را به جای چیزی که مورد نیاز شماست، به شما قالب کنند. او چارلز شواب را پیشنهاد میدهد و اشاره میکند، آنها قبل از توصیه هایشان به مشتریها واقعا به حرف آنها گوش میدهند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 55-35 سال
مونث ها،
سنین 55-35 سال
واکنش های روان شناختی استنباط شده:
اعتماد و توافق نظر: آن شخص اشاره میکند که چارلز شواب علاقمند به گرفتن منفعت از مشتریها نیست، حتی اگر به مصلحت مشتریها باشد، آنها را به سمت خدمات دیگر شرکت ها راهنمایی میکند. "به کمپین Talk to Chuck بپیوندید تا ببینید که چگونه به جای فروش خدمات، به شما کمک میکنیم. "
برند و آگهی تبلیغاتی:
ولز فارگو
“College Planning”
(برنامه ریزی برای دانشگاه)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
خانواده ای در آشپزخانه در حال خارج کردن مواد غذایی از کیسه ها نشان داده میشوند. هنگامی که پسر خانواده به غذای تازه خریداری شده ناخنک زده و فرار میکند، مادرش به شوخی میپرسد: "چه زمانی او به دانشگاه میرود؟" شوهرش از او جویا میشود که آیا آنها برای پرداخت هزینه های دانشگاه آماده اند. "زمانی که مکالمه به سمت امور مالی کشیده می شود، به سمت ولز فارگو میل میکند. "
جمعیت شناسی:
برنامه ریزی خانواده برای دانشگاه
واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
تضمین: برنامه ریزی برای تهیه ی هزینه های دانشگاه ممکن است مشکل باشد، اما در ولز فارگو ساده تر خواهد شد. بواسطه ی ملاقات حضوری یا اینترنتی، شما قادر خواهید بود سئوال های خود را به جواب تبدیل کنید، تماما به وسیله ی "داشتن یک مکالمه ی ساده." اگر شما میخواهید به اهدافتان نائل آیید به ولز فارگو اعتماد کنید.
++ادامه دارد...++
در بحران یا فروریختگی مالی سال 2008، بسیاری از شرکتهای خدمات مالی نه تنها متحمل ضرر و زیان نقدی شدند، بلکه اعتماد مشتریهای خود را نیز از دست دادند. از آن زمان، این چنین کسب و کارهایی برای ترمیم آهسته ی آن روابط شکسته شده، مشغول راهبردهای جدید بازاریابی شدند. به واسطه ی کاوش در ویژگیهای روانشناختی شگردهای بازاریابی رابطه (بازاریابی رابطه جنبه ای از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است که به جای تکیه بر اهداف کوتاه مدت مانند کسب مشتری و فروش منحصر به فرد، روی وفاداری مشتری و تعامل با مشتری در دراز مدت تمرکز دارد)، این شرکتها کوشیدند تا خودشان را از نو در ذهن مشتری هایشان خاطرنشان کنند.
روان شناسی و خدمات مالی؛
برند و آگهی تبلیغاتی:
بانک آمریکا
“Opportunity”
(فرصت)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
ده ها نفر از امریکایی ها در کسب و کارها و وضعیت های تحصیلی مختلف، در حال دست دادن نشان داده میشوند. راوی به آرامی نجوا میکند که فرصت نیروی قدرتمندی است و سوختی برای اقتصاد میباشد. "همه ما در آن سهیم هستیم." آرم بانک آمریکا با نشان دو دست در حال دست دادن به تصویر کشیده میشود.
جمعیت شناسی:
مذکرها،
سنین 45-18 سال
مونث ها،
سنین 45-18 سال
واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
اعتقاد و امید: از بحران مالی سال 2008، ما به آهستگی در حال بازسازی هستیم و همه ما باید دست در دست هم دهیم. بانک آمریکا از این ارزشها حمایت میکند و میخواهد فرصتهای بیشتری را برای موفقیت فراهم آورد.
برند و آگهی تبلیغاتی:
چارلز شواب
Sandwich Board
(تابلوی تبلیغی ساندویچی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
شخصی با پوشیدن تابلوی تبلیغی دوطرفه (ساندویچی) در حال ارائه ی مشاوره ی مالی عمومی نشان داده میشود. این شخص نصایح مالی بسیاری به مردم میدهد نظیر: شرکتها سعی دارند تا اجناسی از فهرست انتخابی خود را به جای چیزی که مورد نیاز شماست، به شما قالب کنند. او چارلز شواب را پیشنهاد میدهد و اشاره میکند، آنها قبل از توصیه هایشان به مشتریها واقعا به حرف آنها گوش میدهند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 55-35 سال
مونث ها،
سنین 55-35 سال
واکنش های روان شناختی استنباط شده:
اعتماد و توافق نظر: آن شخص اشاره میکند که چارلز شواب علاقمند به گرفتن منفعت از مشتریها نیست، حتی اگر به مصلحت مشتریها باشد، آنها را به سمت خدمات دیگر شرکت ها راهنمایی میکند. "به کمپین Talk to Chuck بپیوندید تا ببینید که چگونه به جای فروش خدمات، به شما کمک میکنیم. "
برند و آگهی تبلیغاتی:
ولز فارگو
“College Planning”
(برنامه ریزی برای دانشگاه)
تفسیر آگهی تبلیغاتی:
خانواده ای در آشپزخانه در حال خارج کردن مواد غذایی از کیسه ها نشان داده میشوند. هنگامی که پسر خانواده به غذای تازه خریداری شده ناخنک زده و فرار میکند، مادرش به شوخی میپرسد: "چه زمانی او به دانشگاه میرود؟" شوهرش از او جویا میشود که آیا آنها برای پرداخت هزینه های دانشگاه آماده اند. "زمانی که مکالمه به سمت امور مالی کشیده می شود، به سمت ولز فارگو میل میکند. "
جمعیت شناسی:
برنامه ریزی خانواده برای دانشگاه
واکنشهای روانشناختی استنباط شده:
تضمین: برنامه ریزی برای تهیه ی هزینه های دانشگاه ممکن است مشکل باشد، اما در ولز فارگو ساده تر خواهد شد. بواسطه ی ملاقات حضوری یا اینترنتی، شما قادر خواهید بود سئوال های خود را به جواب تبدیل کنید، تماما به وسیله ی "داشتن یک مکالمه ی ساده." اگر شما میخواهید به اهدافتان نائل آیید به ولز فارگو اعتماد کنید.
++ادامه دارد...++