۹۴/۱۰/۲۷، ۰۲:۰۳ صبح
{بازاریابی گوشیهای تلفن همراه، بخش هفتم}
پنج عامل شخصیتی برای برند وجود دارد که مصرف کنندگان هنگام انتخاب بین برندهای مختلف شرکت ها آنها را مد نظر می گیرند:
خلوص = آیا محصول واقعی و معقول است؟ دارای روح است؟ صادق است؟
اشتیاق = آیا محصول عنصر موثر و برخوردار از قوه ی تخیل است؟
شایستگی = آیا محصول قابل اعتماد، موفق و به ظاهر هوشمند است؟
اغوا = آیا محصول جذاب است؟ آیا باعث بالا رفتن جایگاه اجتماعی من میشود؟
استحکام = آیا محصول محکم است و به راحتی شکسته نمیشود؟
زمانی که مصرف کنندگان، آگهی های تبلیغاتی تصویری به نمایش درآمده یا چاپ شده برای گوشیهای تلفن همراه را می بینند، عکس العملهای آنها تا حد زیادی توسط این عوامل شخصیتی هدایت میشود. مصرف کنندگان وابستگیهای شخصیتی برند را به ذهن خود میسپارند و هنگام تصمیم گیری برای خرید، این وابستگیها در دسترس شان قرار میگیرد.
به عنوان مثال، برند دروید عموما تبلیغات بسیار اکشن و وزین با پیچ و تابهای علمی-تخیلی میسازد. تبلیغاتی را در نظر بگیرید که در آن مردی سوار بر موتورسیکلتی پیشرفته، یک کامیون حامل محموله ای مخفی را می رباید. پس از فرار از دست تعقیب کنندگان، شروع به کاوش در محموله برای یافتن گوشی جدید براق و صیغلی دروید میکند. این آگهی تبلیغاتی موجب بروز احساس هیجان و خطر در بیننده شده و به او اینگونه القا میکند که گوشی تلفن دروید عنصری موثر و قدرتمند است که نیاز به حمل و نقل مسلحانه دارد.
به عنوان گزینه ای دیگر، آگهی های تبلیغاتی آیفون اپل گرایش به تاکید روی کمال و جذابیت، شایستگی و صداقت دارند. موسیقی سرزنده و شاد نمایان شده در آگهی های تبلیغاتی یک حس غرابت و شگفتی را به ذهن می آوردند؛ در حالی که مدام سکانس هایی از افراد مشهور را نشان داده و گوشزد میکند که این گوشی مورد علاقه ی افراد کلاس بالا و مشهور است.
++ادامه دارد...++
پنج عامل شخصیتی برای برند وجود دارد که مصرف کنندگان هنگام انتخاب بین برندهای مختلف شرکت ها آنها را مد نظر می گیرند:
خلوص = آیا محصول واقعی و معقول است؟ دارای روح است؟ صادق است؟
اشتیاق = آیا محصول عنصر موثر و برخوردار از قوه ی تخیل است؟
شایستگی = آیا محصول قابل اعتماد، موفق و به ظاهر هوشمند است؟
اغوا = آیا محصول جذاب است؟ آیا باعث بالا رفتن جایگاه اجتماعی من میشود؟
استحکام = آیا محصول محکم است و به راحتی شکسته نمیشود؟
زمانی که مصرف کنندگان، آگهی های تبلیغاتی تصویری به نمایش درآمده یا چاپ شده برای گوشیهای تلفن همراه را می بینند، عکس العملهای آنها تا حد زیادی توسط این عوامل شخصیتی هدایت میشود. مصرف کنندگان وابستگیهای شخصیتی برند را به ذهن خود میسپارند و هنگام تصمیم گیری برای خرید، این وابستگیها در دسترس شان قرار میگیرد.
به عنوان مثال، برند دروید عموما تبلیغات بسیار اکشن و وزین با پیچ و تابهای علمی-تخیلی میسازد. تبلیغاتی را در نظر بگیرید که در آن مردی سوار بر موتورسیکلتی پیشرفته، یک کامیون حامل محموله ای مخفی را می رباید. پس از فرار از دست تعقیب کنندگان، شروع به کاوش در محموله برای یافتن گوشی جدید براق و صیغلی دروید میکند. این آگهی تبلیغاتی موجب بروز احساس هیجان و خطر در بیننده شده و به او اینگونه القا میکند که گوشی تلفن دروید عنصری موثر و قدرتمند است که نیاز به حمل و نقل مسلحانه دارد.
به عنوان گزینه ای دیگر، آگهی های تبلیغاتی آیفون اپل گرایش به تاکید روی کمال و جذابیت، شایستگی و صداقت دارند. موسیقی سرزنده و شاد نمایان شده در آگهی های تبلیغاتی یک حس غرابت و شگفتی را به ذهن می آوردند؛ در حالی که مدام سکانس هایی از افراد مشهور را نشان داده و گوشزد میکند که این گوشی مورد علاقه ی افراد کلاس بالا و مشهور است.
++ادامه دارد...++