۹۴/۱۰/۲۵، ۱۰:۲۶ عصر
{بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش ششم}
شرکت اپل این اطلاعات را به عنوان جوهر و جان کلام تلاشهای تبلیغاتی خود برای آیفون مد نظر گرفت. آگهی های تبلیغاتی برای آیفون با تعداد بسیار زیادی از جنبه های فنی بدون سردرگم کردن بیننده، گرایش به نشان دادن این نکته دارند که آیفون دقیقا چگونه می تواند در زندگی روزمره ی شما تاثیر بگذارد.
یک آگهی تجاری خاص که ویژگی سرعت بالای جستجوی اینترنتی یک گوشی را در ویترین نمایش میدهد و شخصی در حال تماشای صحنه ای از فیلم "دزدان دریای کارائیب" می باشد که در آن یک ماهی مرکب غول پیکر کشتی دزدان دریایی را در بر می گیرد. شخص نفس عمیقی کشیده و سپس بوسیله ی مرورگر اینترنتی سریع گوشی اپل به جستجوی کالاماری (غذای تهیه شده از ماهی مرکب) در منطقه خود پرداخته و به رستورانی در همان نزدیکی هدایت می شود.
همچنین اپل ویژگیها و شخصیت برند خود را بواسطه ی برجسته و پررنگ کردن این نکته که گوشیهای آیفون چگونه زندگی شما را بهبود میبخشند، بوجود آورد. محصولات اپل که به عنوان کالاهایی کاربرپسند، ساده و در اصطلاح عامیانه باحال شناخته میشوند، گرایش به جذب شخصیتهای خاص دارند – شخصیتها بوسیله ی تلاشهای بازاریابی هدف قرار میگیرند.
شما چه نوع شخصیتی دارید؟
در موقع بازاریابی محصولاتی نظیر گوشیهای تلفن همراه، شرکتها تلاش زیادی را صرف افتراق خود از سایرین بواسطه ی رقابت میکنند. بسیاری از مردم تعهدات سرسختانه ای در قبال برندها از خود بروز میدهند، ولو این که گوشیهای تلفن همراه به نظر ویژگیهای مشابهی را ارائه کنند و مشخصات فنی مشابهی داشته باشند.
چرا این گونه است؟ اگر یک گوشی تلفن همراه بسیاری از ویژگیهای مشابه گوشی دیگر را ارائه دهد، چگونه مصرف کنندگان میتوانند چنین تعهداتی را از خود نشان دهند؟ بخش عمدهای از این تعهدات بواسطه ی تلاشهای تبلیغاتی از جانب تولید کنندگان گوشیهای تلفن همراه است که به محصولات خود شخصیتهای خاصی میبخشند.
بر طبق “Dimensions of Brand Personality” (ابعاد شخصیتی برندها) نوشته ی جنیفر آکر، برندها حامل مجموعهای از ویژگیها هستند که انواع خاصی از مصرف کنندگان را به خود جذب میکنند. خانم آکر مینویسد که شرکتها و برندها بسیار شبیه به انسان شخصیت خود را در طول زمان تکامل میبخشند.
این شخصیتها بواسطه ی عواملی در داخل و خارج شرکت، از مدیرعامل و کارکنان گرفته تا ستایش محصولات و راهبردهای تبلیغاتی، شکل گرفته اند. در مورد شرکتهایی نظیر اپل، نوآوری و شخصیت برند برای مدت زمان زیادی توسط مدیر عامل اسبق استیو جابز، شخصی که نمونه ی بارز صفاتی همچون کمال گرایی، قوه ی ابتکار و نبوغ بود، به پیش برده شد و تکامل یافت.
خانم آکر همچنان به توصیف این نکته ادامه میدهد که بیشترین تشابه بین ویژگیهایی که افراد را توصیف میکنند و خصوصیاتی که برندها را شرح میدهند، بزرگترین دلیل در ترجیح افراد برای آن برند است. این امر توضیح میدهد که چرا برخی از مصرف کنندگان چنین احساسات قوی را نسبت به یک برند خاص گوشی تلفن همراه از خود بروز میدهند.
++ادامه دارد...++
شرکت اپل این اطلاعات را به عنوان جوهر و جان کلام تلاشهای تبلیغاتی خود برای آیفون مد نظر گرفت. آگهی های تبلیغاتی برای آیفون با تعداد بسیار زیادی از جنبه های فنی بدون سردرگم کردن بیننده، گرایش به نشان دادن این نکته دارند که آیفون دقیقا چگونه می تواند در زندگی روزمره ی شما تاثیر بگذارد.
یک آگهی تجاری خاص که ویژگی سرعت بالای جستجوی اینترنتی یک گوشی را در ویترین نمایش میدهد و شخصی در حال تماشای صحنه ای از فیلم "دزدان دریای کارائیب" می باشد که در آن یک ماهی مرکب غول پیکر کشتی دزدان دریایی را در بر می گیرد. شخص نفس عمیقی کشیده و سپس بوسیله ی مرورگر اینترنتی سریع گوشی اپل به جستجوی کالاماری (غذای تهیه شده از ماهی مرکب) در منطقه خود پرداخته و به رستورانی در همان نزدیکی هدایت می شود.
همچنین اپل ویژگیها و شخصیت برند خود را بواسطه ی برجسته و پررنگ کردن این نکته که گوشیهای آیفون چگونه زندگی شما را بهبود میبخشند، بوجود آورد. محصولات اپل که به عنوان کالاهایی کاربرپسند، ساده و در اصطلاح عامیانه باحال شناخته میشوند، گرایش به جذب شخصیتهای خاص دارند – شخصیتها بوسیله ی تلاشهای بازاریابی هدف قرار میگیرند.
شما چه نوع شخصیتی دارید؟
در موقع بازاریابی محصولاتی نظیر گوشیهای تلفن همراه، شرکتها تلاش زیادی را صرف افتراق خود از سایرین بواسطه ی رقابت میکنند. بسیاری از مردم تعهدات سرسختانه ای در قبال برندها از خود بروز میدهند، ولو این که گوشیهای تلفن همراه به نظر ویژگیهای مشابهی را ارائه کنند و مشخصات فنی مشابهی داشته باشند.
چرا این گونه است؟ اگر یک گوشی تلفن همراه بسیاری از ویژگیهای مشابه گوشی دیگر را ارائه دهد، چگونه مصرف کنندگان میتوانند چنین تعهداتی را از خود نشان دهند؟ بخش عمدهای از این تعهدات بواسطه ی تلاشهای تبلیغاتی از جانب تولید کنندگان گوشیهای تلفن همراه است که به محصولات خود شخصیتهای خاصی میبخشند.
بر طبق “Dimensions of Brand Personality” (ابعاد شخصیتی برندها) نوشته ی جنیفر آکر، برندها حامل مجموعهای از ویژگیها هستند که انواع خاصی از مصرف کنندگان را به خود جذب میکنند. خانم آکر مینویسد که شرکتها و برندها بسیار شبیه به انسان شخصیت خود را در طول زمان تکامل میبخشند.
این شخصیتها بواسطه ی عواملی در داخل و خارج شرکت، از مدیرعامل و کارکنان گرفته تا ستایش محصولات و راهبردهای تبلیغاتی، شکل گرفته اند. در مورد شرکتهایی نظیر اپل، نوآوری و شخصیت برند برای مدت زمان زیادی توسط مدیر عامل اسبق استیو جابز، شخصی که نمونه ی بارز صفاتی همچون کمال گرایی، قوه ی ابتکار و نبوغ بود، به پیش برده شد و تکامل یافت.
خانم آکر همچنان به توصیف این نکته ادامه میدهد که بیشترین تشابه بین ویژگیهایی که افراد را توصیف میکنند و خصوصیاتی که برندها را شرح میدهند، بزرگترین دلیل در ترجیح افراد برای آن برند است. این امر توضیح میدهد که چرا برخی از مصرف کنندگان چنین احساسات قوی را نسبت به یک برند خاص گوشی تلفن همراه از خود بروز میدهند.
++ادامه دارد...++