۹۴/۱۰/۲۱، ۱۰:۴۵ عصر
{بازاریابی گوشیهای تلفن همراه،بخش دوم}
روانشناسی بازاریابی گوشیهای تلفن همراه
برند و آگهی تبلیغاتی:
آیفون 4 اپل
”Facetime“
(زمان رویارویی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
مردم عادی در حال استفاده از خصوصیت “Facetime” آیفون 4 خود برای در تماس بودن با افراد دیگر، دوستان قدیمی و اعضای خانواده نشان داده میشوند.
جمعیت شناسی:
مذکرها،
سنین 65-18 سال
مونث ها،
سنین 65-18 سال
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
دلسوزی و اشتیاق: شما افرادی را میبینید که در حال استفاده از دوربین گوشی خود به منظور تجدید تماس تصویری به عزیزانشان هستند و از مشاهده ی آن احساس گرما و اشتیاق برای دیدن دوستان قدیمی استنباط میشود. برای استفاده از “Facetime” و تجدید تماس با عزیزان آیفون 4 بخرید.
برند و آگهی تبلیغاتی:
دروید 2 موتورولا
”Instrument of Efficiency“
(ابزار بهره وری)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
شخصی در یک جلسه کاری پیام دریافت شده در گوشی دروید 2 خود را نگاه میکند. با شروع پاسخ دادن به پیام، تغییر شکل داده و تبدیل به رباتی میشود که به سرعت متنی را تایپ کرده و جلسه ی کاری خود را نیز به اتمام میرساند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 30-18 سال
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
شور و هیجان: گوشی دروید 2 به عنوان یک اعجاز در فن آوری به تصویر کشیده میشود که شما را قادر میسازد در دنیای کسب و کار برتر باشید. دروید 2 بخرید و خود را تبدیل به یک ابزار بهره وری کنید.
برند و آگهی تبلیغاتی:
گالکسی اس 3 سامسونگ
“The Next Big Thing”
(دستاورد بزرگ بعدی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
کاربران اپل در انتظار گوشی جدید آیفون 5 به عنوان افرادی که احمقانه برای خرید یک محصول در صفهای طولانی ایستاده اند، به تصویر کشیده میشود. کاربران سامسونگ به آنها نزدیک میشوند و گوشی گالکسی اس 3 خود را به نمایش میگذارند که بدون نیاز به انتظار کشیدن در صف ویژگیهای مشابهی را عرضه میکند. سپس پدر و مادر یک کاربر اپل در صف خرید به تصویر کشیده میشوند که همراه با دیگر کاربران اپل به انتظار ایستاده اند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 30-18 سال
مونث ها،
سنین 30-18 سال
کاربران اپل
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
شوخ طبعی و حسادت: کاربران اپل معمولا به عنوان افرادی افسرده و با حالت مالیخولیایی دیده میشوند که در یک حالت مضحک به نمایش در می آیند، چون در انتظار دستاوردی هستند که "از پیشترها وارد شده است". همان طوری که سامسونگ از کاربران اپل به شدت انتقاد میکند، ویژگی های گالکسی اس 3 خودنمایی میکند و علاقه ای را از طرف افراد در صف ایستاده بر می انگیزد.
++ادامه دارد...++
روانشناسی بازاریابی گوشیهای تلفن همراه
برند و آگهی تبلیغاتی:
آیفون 4 اپل
”Facetime“
(زمان رویارویی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
مردم عادی در حال استفاده از خصوصیت “Facetime” آیفون 4 خود برای در تماس بودن با افراد دیگر، دوستان قدیمی و اعضای خانواده نشان داده میشوند.
جمعیت شناسی:
مذکرها،
سنین 65-18 سال
مونث ها،
سنین 65-18 سال
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
دلسوزی و اشتیاق: شما افرادی را میبینید که در حال استفاده از دوربین گوشی خود به منظور تجدید تماس تصویری به عزیزانشان هستند و از مشاهده ی آن احساس گرما و اشتیاق برای دیدن دوستان قدیمی استنباط میشود. برای استفاده از “Facetime” و تجدید تماس با عزیزان آیفون 4 بخرید.
برند و آگهی تبلیغاتی:
دروید 2 موتورولا
”Instrument of Efficiency“
(ابزار بهره وری)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
شخصی در یک جلسه کاری پیام دریافت شده در گوشی دروید 2 خود را نگاه میکند. با شروع پاسخ دادن به پیام، تغییر شکل داده و تبدیل به رباتی میشود که به سرعت متنی را تایپ کرده و جلسه ی کاری خود را نیز به اتمام میرساند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 30-18 سال
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
شور و هیجان: گوشی دروید 2 به عنوان یک اعجاز در فن آوری به تصویر کشیده میشود که شما را قادر میسازد در دنیای کسب و کار برتر باشید. دروید 2 بخرید و خود را تبدیل به یک ابزار بهره وری کنید.
برند و آگهی تبلیغاتی:
گالکسی اس 3 سامسونگ
“The Next Big Thing”
(دستاورد بزرگ بعدی)
تفسیر آگهی تبلیغاتی :
کاربران اپل در انتظار گوشی جدید آیفون 5 به عنوان افرادی که احمقانه برای خرید یک محصول در صفهای طولانی ایستاده اند، به تصویر کشیده میشود. کاربران سامسونگ به آنها نزدیک میشوند و گوشی گالکسی اس 3 خود را به نمایش میگذارند که بدون نیاز به انتظار کشیدن در صف ویژگیهای مشابهی را عرضه میکند. سپس پدر و مادر یک کاربر اپل در صف خرید به تصویر کشیده میشوند که همراه با دیگر کاربران اپل به انتظار ایستاده اند.
جمعیت شناسی:
مذکر ها،
سنین 30-18 سال
مونث ها،
سنین 30-18 سال
کاربران اپل
واکنش های روانشناختی استنباط شده:
شوخ طبعی و حسادت: کاربران اپل معمولا به عنوان افرادی افسرده و با حالت مالیخولیایی دیده میشوند که در یک حالت مضحک به نمایش در می آیند، چون در انتظار دستاوردی هستند که "از پیشترها وارد شده است". همان طوری که سامسونگ از کاربران اپل به شدت انتقاد میکند، ویژگی های گالکسی اس 3 خودنمایی میکند و علاقه ای را از طرف افراد در صف ایستاده بر می انگیزد.
++ادامه دارد...++