۹۸/۷/۲۰، ۰۴:۵۰ عصر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یا درون سازمانی(Internal Branding) مفهومی تازه است که تاثیر کارکنان در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب تر از برند در ذهن مشتریان را مورد ارزیابی قرار میدهد . مفهوم برندسازی داخلی ، مبتنی بر این اصل است که برندسازی ار درون سازمان آغاز میشود .
هنگامی که در پروسه برندسازی دقیق می شویم بحث برندسازی داخلی به میان می آید و از این رو نیاز به مرور ادبیات علمی رفتار سازمانی و جامعه شناسی سازمانی می شویم. در این نوشتار با بیان اهمیت و ضرورت برندسازی داخلی، مزایای تحقق ان را مرور می کنیم.
بازاریابی داخلی اشاره به ارتباط بین شرکت و کارکنان دارد که منجر به آموزش و انگیزش کارکنان در ارائه خدمات به مشتریان می شود.
به نظر کاتلر، بازاریابی درونی، مهمترین جزء بازاریابی خدمات میباشد. چرا که در صنایع خدماتی بیشترین تماس بین مشتریان و کارکنان وجود دارد. در سازمان های خدماتی، زمانی استراتژی بازاریابی سازمان اثربخش خواهد بود که بازاریابی بیرونی و درونی به طور نظاممند مورد توجه قرار گیرند.
بر خلاف شرکتهای تولیدی، که بیشتر روابط و تعاملات خارج از شرکت بر دیدگاه مشتریان تاثیر می گذارد، در بخش خدمات، تلاشها و ارتباطات داخلی اهمیت بسیاری دارد.همچنین تشخیص و اراده کارکنان در برآورده کردن تعهدات سازمان ، نقشی تعیین کننده دارد.
این جاست که موضوع برند سازی داخلی مطرح می شود . برند سازی داخلی را می توان، آموزش و اکتساب آموزه های برند در سه سطح دانشی، نگرشی و رفتاری تعریف نمود.
اگر از زاویه دید دانش رفتار سازمانی نگاه کنیم، این مفهوم ارتباط نزدیکی با "جامعه پذیری سازمانی" دارد. ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﻳﺮی اﻓﺮاد در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻓﺮاﻳﻨﺪی اﺳـﺖ ﻛـﻪ از آن ﻃﺮﻳــﻖ ﻛﺎرﻛﻨــﺎن ﺑــﺎ ارزﺷــﻬﺎی ﺳــﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪﺳــﺎزی ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ و اﻧﺘﻈﺎرات ﺳﺎزﻣﺎن را در ﻣﻮرد رﻓﺘﺎرﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ ﺑـﻪ ﺷﻐﻞ ﺧﻮد و داﻧﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺿﺮوری ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻧﻘـﺸﻬﺎی ﺧﻮد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﻀﻮی ﻛﺎرآﻣﺪ را ﻓﺮا ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ.
صرفنظر از تفاوتهای بین سازمانهای مختلف از نظر (اندازه ، اهداف و … )، انتقال ارزش و دانش برند، پایه و مبنای روندهای مدیریت برند داخلی است.
یا درون سازمانی(Internal Branding) مفهومی تازه است که تاثیر کارکنان در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب تر از برند در ذهن مشتریان را مورد ارزیابی قرار میدهد . مفهوم برندسازی داخلی ، مبتنی بر این اصل است که برندسازی ار درون سازمان آغاز میشود .
هنگامی که در پروسه برندسازی دقیق می شویم بحث برندسازی داخلی به میان می آید و از این رو نیاز به مرور ادبیات علمی رفتار سازمانی و جامعه شناسی سازمانی می شویم. در این نوشتار با بیان اهمیت و ضرورت برندسازی داخلی، مزایای تحقق ان را مرور می کنیم.
بازاریابی داخلی اشاره به ارتباط بین شرکت و کارکنان دارد که منجر به آموزش و انگیزش کارکنان در ارائه خدمات به مشتریان می شود.
به نظر کاتلر، بازاریابی درونی، مهمترین جزء بازاریابی خدمات میباشد. چرا که در صنایع خدماتی بیشترین تماس بین مشتریان و کارکنان وجود دارد. در سازمان های خدماتی، زمانی استراتژی بازاریابی سازمان اثربخش خواهد بود که بازاریابی بیرونی و درونی به طور نظاممند مورد توجه قرار گیرند.
بر خلاف شرکتهای تولیدی، که بیشتر روابط و تعاملات خارج از شرکت بر دیدگاه مشتریان تاثیر می گذارد، در بخش خدمات، تلاشها و ارتباطات داخلی اهمیت بسیاری دارد.همچنین تشخیص و اراده کارکنان در برآورده کردن تعهدات سازمان ، نقشی تعیین کننده دارد.
این جاست که موضوع برند سازی داخلی مطرح می شود . برند سازی داخلی را می توان، آموزش و اکتساب آموزه های برند در سه سطح دانشی، نگرشی و رفتاری تعریف نمود.
اگر از زاویه دید دانش رفتار سازمانی نگاه کنیم، این مفهوم ارتباط نزدیکی با "جامعه پذیری سازمانی" دارد. ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﻳﺮی اﻓﺮاد در ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻓﺮاﻳﻨﺪی اﺳـﺖ ﻛـﻪ از آن ﻃﺮﻳــﻖ ﻛﺎرﻛﻨــﺎن ﺑــﺎ ارزﺷــﻬﺎی ﺳــﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪﺳــﺎزی ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ و اﻧﺘﻈﺎرات ﺳﺎزﻣﺎن را در ﻣﻮرد رﻓﺘﺎرﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ ﺑـﻪ ﺷﻐﻞ ﺧﻮد و داﻧﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺿﺮوری ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻧﻘـﺸﻬﺎی ﺧﻮد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻋﻀﻮی ﻛﺎرآﻣﺪ را ﻓﺮا ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ.
صرفنظر از تفاوتهای بین سازمانهای مختلف از نظر (اندازه ، اهداف و … )، انتقال ارزش و دانش برند، پایه و مبنای روندهای مدیریت برند داخلی است.