۹۶/۴/۱۰، ۰۴:۳۰ عصر
فرض کنید رفتید بازار و دارید دنبال یه مغازه خاص میگردید. نه نقشه ای هست و نه تابلویی. همه مغازه ها هم تو راههای پیچ در پیچ قرار گرفتند. همچین شرایطی واقعا با اعصاب آدم بازی میکنه و شاید از خرید کردن پشیمون بشه.
وب سایتی که مسیریابی مزخرفی داره هم همینطوریه.
مردم چطوری باید برن تو صفحات مختلف و چیزی رو که میخوان پیدا کنن؟ چند سال پیش از یه سری کاربرهای اینترنت خواستند یه پرسشنامه پر کردند و مشخص شد از نظر 37% از مردم وب سایتهای موبایلی مسیریابی سختی دارند. جالبه بدونید دو سال قبلش هم همین پرسشنامه توزیع شده بود و اونموقع این عدد 32% بود. این نشون میده کاربرهای وب، نسبت به مدیریت سایت ها، دید نقادانه تری پیدا کردند.
اما شما نگران وب سایتتون نباشید. اگه مسیریابی وب سایتتونو بهینه کنید، به کاربرهاتون خوش میگذره و نه تنها مدت بیشتری روی وب سایتتون میمونن، بلکه بعدا باز هم برمیگردن. تو این پست روشهایی رو برای رسیدن به این هدف براتون توضیح میدیم.
هیچ کس حوصله نداره تو انبار کاه دنبال سوزن بگرده، پس وب سایتتونو مرتب کنید تا سوزن (چیزی که کاربر دنبالش میگرده) راحت پیدا بشه. صفحه های مختلف رو بر اساس موضوعشون طبقه بندی کنید. حتی اگه امکانش هست هر طبقه رو به چند لایه فرعی تقسیم کنید تا تقسیم بندیها مشخص تر باشند. صفحات بی خودی رو پاک کنید تا مسیریابی (فهرست) شلوغ نشه.
برای اینکه مسیریابی وب سایتتون پیچیده نشه یه نقشه براش درست کنید. این کار چند تا فایده داره؛ اول اینکه متوجه میشید، صفحاتتون بیش از حد زیادند و پیدا کردنشون کار ساده ای نیست. اگه دیدید اینطوریه، صفحه های غیرضروری رو پاک یا با هم یکی کنید. اگه نمیدونید کدوما رو پاک کنید و کدوما رو نگهدارید، برای هر صفحه از خودتون بپرسید، این صفحه چه نفعی به کاربر میرسونه. اگه فقط یه قسمتش مفیده، با صفحات دیگه ادغامش کنید. اگه کلا فایده خاصی نداره، پاکش کنید.
گاهی اوقات استفاده از اصطلاحات تخصصی به ضررتون تموم میشه. شاید همه به اون اندازه که شما فکر میکنید با صنعت و کارتون آشنا نباشن. عبارتهایی که برای مسیریابی (فهرست) وب سایتتون انتخاب میکنید بهتره عبارتهای عمومی باشند یا حداقل تا حدی عمومی باشند. باید موقع طراحی وب سایت، یه کاربر متوسط رو در نظر بگیرید.
وقتی میخواهید جریان مسیریابی وب سایتتونو مشخص کنید باید کاربر هدف رو تو ذهنتون بیارید. اگه این کارها رو درست انجام بدید بازاریابی تون به نتیجه میرسه و با هدف گرفتن آدمهای مشخصی (که همون کاربرهای هدف شما هستند)، ترافیک وبسایتتون بالا میره. شما هم باید مواردی رو در طراحی وب سایتتون رعایت کنید که اون دسته از آدما رو جذب کنه.
در کل تا جایی که میتونید همه چیز رو ساده کنید. نترسید، قرار نیست اونقدر ساده اش کنید که همه چیزهای با ارزش سایتتونو بریزید دور، اما به اندازه ای باشه که بازدیدکننده حس غریبی و ناآشنایی بهش دست نده.
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وب سایتی که مسیریابی مزخرفی داره هم همینطوریه.
مردم چطوری باید برن تو صفحات مختلف و چیزی رو که میخوان پیدا کنن؟ چند سال پیش از یه سری کاربرهای اینترنت خواستند یه پرسشنامه پر کردند و مشخص شد از نظر 37% از مردم وب سایتهای موبایلی مسیریابی سختی دارند. جالبه بدونید دو سال قبلش هم همین پرسشنامه توزیع شده بود و اونموقع این عدد 32% بود. این نشون میده کاربرهای وب، نسبت به مدیریت سایت ها، دید نقادانه تری پیدا کردند.
اما شما نگران وب سایتتون نباشید. اگه مسیریابی وب سایتتونو بهینه کنید، به کاربرهاتون خوش میگذره و نه تنها مدت بیشتری روی وب سایتتون میمونن، بلکه بعدا باز هم برمیگردن. تو این پست روشهایی رو برای رسیدن به این هدف براتون توضیح میدیم.
هیچ کس حوصله نداره تو انبار کاه دنبال سوزن بگرده، پس وب سایتتونو مرتب کنید تا سوزن (چیزی که کاربر دنبالش میگرده) راحت پیدا بشه. صفحه های مختلف رو بر اساس موضوعشون طبقه بندی کنید. حتی اگه امکانش هست هر طبقه رو به چند لایه فرعی تقسیم کنید تا تقسیم بندیها مشخص تر باشند. صفحات بی خودی رو پاک کنید تا مسیریابی (فهرست) شلوغ نشه.
برای اینکه مسیریابی وب سایتتون پیچیده نشه یه نقشه براش درست کنید. این کار چند تا فایده داره؛ اول اینکه متوجه میشید، صفحاتتون بیش از حد زیادند و پیدا کردنشون کار ساده ای نیست. اگه دیدید اینطوریه، صفحه های غیرضروری رو پاک یا با هم یکی کنید. اگه نمیدونید کدوما رو پاک کنید و کدوما رو نگهدارید، برای هر صفحه از خودتون بپرسید، این صفحه چه نفعی به کاربر میرسونه. اگه فقط یه قسمتش مفیده، با صفحات دیگه ادغامش کنید. اگه کلا فایده خاصی نداره، پاکش کنید.
گاهی اوقات استفاده از اصطلاحات تخصصی به ضررتون تموم میشه. شاید همه به اون اندازه که شما فکر میکنید با صنعت و کارتون آشنا نباشن. عبارتهایی که برای مسیریابی (فهرست) وب سایتتون انتخاب میکنید بهتره عبارتهای عمومی باشند یا حداقل تا حدی عمومی باشند. باید موقع طراحی وب سایت، یه کاربر متوسط رو در نظر بگیرید.
وقتی میخواهید جریان مسیریابی وب سایتتونو مشخص کنید باید کاربر هدف رو تو ذهنتون بیارید. اگه این کارها رو درست انجام بدید بازاریابی تون به نتیجه میرسه و با هدف گرفتن آدمهای مشخصی (که همون کاربرهای هدف شما هستند)، ترافیک وبسایتتون بالا میره. شما هم باید مواردی رو در طراحی وب سایتتون رعایت کنید که اون دسته از آدما رو جذب کنه.
در کل تا جایی که میتونید همه چیز رو ساده کنید. نترسید، قرار نیست اونقدر ساده اش کنید که همه چیزهای با ارزش سایتتونو بریزید دور، اما به اندازه ای باشه که بازدیدکننده حس غریبی و ناآشنایی بهش دست نده.
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.