۹۹/۱۰/۲۸، ۰۳:۳۱ صبح
سررسید به دفتر یا کتابی گفته میشود که در آن رویدادهای مهم یک سال درج شده است. موسسات چاپ سالنامه مانند رث گرافیک برای اهداف تبلیغاتی شرکت ها، طراح های خاصی را چاپ می کنند. این دفترها دارای 365 برگه به جز برگههای اولیه و محل یاداشت شماره تلفن هستند. هر برگه برای یک روز در نظر گرفته شده که اتفاقات و مناسبتهای آن روز در آن درج شده است. هر سررسید دارای یک اندازه و سایز مختلفی است که وابسته به نیاز خود میتوانید اندازه مورد نظر را تهیه کنید. سررسیدها دارای انواع مختلفی از قبیل تاریخی، سیاسی، مهندسی، اجتماعی و غیره است. به طور کلی در انتهای هر سالنامه یک قسمت برای درج شماره تلفن، اطلاعات جغرافیایی مناطق و مواردی از این دست نیز وجود دارد. در ابتدای هرکدام وابسته به آن که این محصول به سفارش چه شرکتی طراحی و ساخته شده است، تبلیغ و یا معرفی آن شرکت قرار داده شده است.
از آنجا که سررسید یک محصول شدیداً مناسبتی است بدیهی است که همه مشتریان انتظار تحویل به موقع آن و توضیع آن در زمان مناسب را دارند. ولی اغلب مشتریان در سفارش دادن سررسید به علل مختلف تعلل میکنند و به اصطلاح در دقیقه ۹۰ سفارش خود را میگذارند و یا بعد از سفارش گذاشتن در تکمیل اطلاعات و تأییدیه های لازم برای تولید سررسید به نحوی تعلل میکنند که نتیجه تأخیر در تولید و در نهایت تأخیر در تحویل سررسید را باعث میشود. باید توجه داشت که علت تحویل دیرهنگام سررسید علاوه بر بی تعهدی و سهل انگاری احتمالی تولیدکننده میتواند به علت تأخیر در سفارش و یا تأخیر در ارائه و تأیید اطلاعات از سوی مشتری نیز باشد.
سررسید و تقویم ابزاری مؤثر برای ارائه اطلاعات شرکتها به مشتریان است. شرکتهای بسیاری هستند که خدماتی در زمینه چاپ سررسید تبلیغاتی ارائه میکنند، اما باید عرضهکنندهای انتخاب شود که در عین ارائه محصول با کیفیت، نیازهای مشتری را نیز بهخوبی بشناسد. یکی از مهمترین مسائل در زمان انتخاب تولید کننده سررسید، حرفهای بودن اعضای تیم شرکت است. اعضای تیم باید باتجربه بوده و از تمامی راهکارها و گزینههای موجود درزمینه چاپ حرفهای سررسید و تقویم تبلیغاتی آگاه باشند.
نکته مهم بعدی کیفیت سررسید است، سررسید نماینده شرکت در بین مخاطبان است و باید در طراحی و چاپ آن، نهایت دقت اعمال شود. انتشار سررسیدی با کیفیت پایین، تصویر خوبی از شرکت در بین مخاطبان ارائه نمیکند. به یاد داشته باشید سررسیدها باید بادوام و متناسب با مشخصات شرکت، طراحی شده باشند. مساله بعدی قیمت ارائه شده توسط تولیدکننده سررسید است، همچنین میتوانید با تعدادی از مشتریان سابق شرکت تولیدکننده سررسید تماس گرفته و از آنها درباره کیفیت طراحی و چاپ، تحقیق کنید.
https://www.rathgraphic.com/
از آنجا که سررسید یک محصول شدیداً مناسبتی است بدیهی است که همه مشتریان انتظار تحویل به موقع آن و توضیع آن در زمان مناسب را دارند. ولی اغلب مشتریان در سفارش دادن سررسید به علل مختلف تعلل میکنند و به اصطلاح در دقیقه ۹۰ سفارش خود را میگذارند و یا بعد از سفارش گذاشتن در تکمیل اطلاعات و تأییدیه های لازم برای تولید سررسید به نحوی تعلل میکنند که نتیجه تأخیر در تولید و در نهایت تأخیر در تحویل سررسید را باعث میشود. باید توجه داشت که علت تحویل دیرهنگام سررسید علاوه بر بی تعهدی و سهل انگاری احتمالی تولیدکننده میتواند به علت تأخیر در سفارش و یا تأخیر در ارائه و تأیید اطلاعات از سوی مشتری نیز باشد.
علاوه بر اینها سفارش دهندگانی که زودتر برای سفارش سررسید اقدام میکنند و کار را به دو سه ماه شلوغ تولیدکنندگان سررسید موکول نمیکنند انتخابهای بیشتری در پیش رو دارند، قراردادهایی با قیمتهای مناسبتر میبندند، در آرامش بیشتری هر آنچه را که نیاز دارند در سررسیدشان بهدست میآورند و از همه مهمتر زودتر از بقیه سفارششان را تحویل میگیرند و لذا میتوانند زودتر از بقیه به توزیع سررسیدها بپردازند و این تقدم اثربخشی تبلیغاتی محصول را دوچندان مینماید.
برای هر سازمانی بسته به تیراژ سفارش سررسیدش بهترین زمان برای سفارش متفاوت است برای سفارشهای خیلی بزرگ که نیاز به تهیه مواد اولیه خاص، طراحیهای خاص و طی پروسههای طولانی برای اخذ تأییدیه میباشد زمان مناسب برای سفارش سررسید مهر ماه هر سال میباشد. این تقدم شش ماهه امکان طی فرایندهای لازم برای چنین تأمین کنندگانی را فراهم میسازد.
برای سفارشات متوسط زمان مناسب برای سفارش گذاشتن اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه است در این زمان اکثر تولیدکنندگان تولیداتشان را در معرض دید گذاشتهاند و مدیران چنین مجموعههایی فرصت دیدن نمونههای مختلف و انتخاب کارهای مورد نظر خودشان را خواهند داشت و از طرفی تولید کننده هم فرصت کافی برای تولید و تحویل کالای مورد نظر را در دست دارد. برای سفارشات کوچک زمان مناسب اوایل بهمن ماه است و چون در این زمان حداکثر انتخابهای ممکن را خواهند داشت.سررسید و تقویم ابزاری مؤثر برای ارائه اطلاعات شرکتها به مشتریان است. شرکتهای بسیاری هستند که خدماتی در زمینه چاپ سررسید تبلیغاتی ارائه میکنند، اما باید عرضهکنندهای انتخاب شود که در عین ارائه محصول با کیفیت، نیازهای مشتری را نیز بهخوبی بشناسد. یکی از مهمترین مسائل در زمان انتخاب تولید کننده سررسید، حرفهای بودن اعضای تیم شرکت است. اعضای تیم باید باتجربه بوده و از تمامی راهکارها و گزینههای موجود درزمینه چاپ حرفهای سررسید و تقویم تبلیغاتی آگاه باشند.
نکته مهم بعدی کیفیت سررسید است، سررسید نماینده شرکت در بین مخاطبان است و باید در طراحی و چاپ آن، نهایت دقت اعمال شود. انتشار سررسیدی با کیفیت پایین، تصویر خوبی از شرکت در بین مخاطبان ارائه نمیکند. به یاد داشته باشید سررسیدها باید بادوام و متناسب با مشخصات شرکت، طراحی شده باشند. مساله بعدی قیمت ارائه شده توسط تولیدکننده سررسید است، همچنین میتوانید با تعدادی از مشتریان سابق شرکت تولیدکننده سررسید تماس گرفته و از آنها درباره کیفیت طراحی و چاپ، تحقیق کنید.
https://www.rathgraphic.com/