شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

امتیاز موضوع:
  • 33 رأی - میانگین امتیازات: 3.03
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
در اقتصادی یک بازاریابی محیط بی رونق

بازاریابی در یک محیط اقتصادی بی رونق
#1
اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یانه ، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید و یا اینکه اوضاع موجود ا قتصادی تا چه اندازه مستقیما" برکسب و کارتان اثر گذاشته باشد.اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به پعنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید.

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع نمودن آن باشد، مطمئنا" درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران از گردش بالنسبه بهتری برخوردار خواهد بود،زیرا فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.
درچنین شرایطی، اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود، آنگاه بایستی تلاش نمائید تا آنجا که می توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم نمائید. در این حالت بایستی یک مسئله را حل کنید، باید مرتفع نمودن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سر لوحه کار خود قرار داده و سعی نمائید صرفا برپرداخت هزینه های اثر بخش به عنوان راه کاری برای صرفه جوئی متمرکز شوید.

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تکرارویژگیهای محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت.باید خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند.این بدان معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه،صندوق پیشنهادات و انتقادات،ارسال نامه یا پست الکترونیک،مصاحبه حضوری وتلفنی ویا .....  در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه بدنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید بموقع  عکس العمل متناسب داشته باشید.

در شرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را برمعرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.درعوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید.از همه مهمتر اینکه به هر حال لازم است  که ارتباط خود را همانطور که در بالا بدان اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید، زیرا پس از این رکود،همین  دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبین پروپا قرص شما خواهند بود.

علاوه بر اینها میتوانید درچنین موقعیت هائی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که نیازمند صرف هزینه نمی باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود بپردازید. زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار، معمولا امکان پذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی ، مردم عموما به دنبال بهانه ای برای شادی می گردند.از خلاقیت های خود استفاده نمائید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین نموده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید نیاز مردم را برآورده کنید، بلکه آنان برای خرید از شما  بایستی دلایل محکمی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط nader12 ، نسرین


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آمازون و تسلا در لیست خطرناک‌ترین محیط کارهای آمریکا سحر 0 1,540 ۹۷/۲/۱۱، ۰۷:۳۹ عصر
آخرین ارسال: سحر
  مزایا و معایب بازاریابی داخلی در مقایسه با بازاریابی خارجی نگار 1 1,598 ۹۶/۱۲/۲۱، ۰۲:۲۵ صبح
آخرین ارسال: سحر
  تفاوت مردان و زنان در محیط کار farnaz 0 1,161 ۹۶/۱۱/۱۵، ۰۵:۰۹ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  چگونه تبعیض جنسیتی را در محیط کار از بین ببریم؟ farnaz 0 1,202 ۹۶/۱۱/۱۵، ۰۵:۰۳ عصر
آخرین ارسال: farnaz
  مزایای بکارگیری شبکه های اجتماعی در محیط کار saman 0 1,138 ۹۶/۱۱/۲، ۰۴:۳۰ صبح
آخرین ارسال: saman
  عادت‌هایی که استرس محیط کار را بیشتر می‌کنند نگار 0 1,279 ۹۶/۶/۱۷، ۰۱:۲۸ صبح
آخرین ارسال: نگار
  روش های ایجاد رقابت سالم در محیط کار mesterweb 2 2,288 ۹۵/۱۰/۱۸، ۰۷:۱۸ عصر
آخرین ارسال: soraya
  آداب‌ و رسوم حرفه‌ ای در محیط کار دیجیتال mesterweb 0 1,784 ۹۵/۸/۱۸، ۰۷:۱۵ عصر
آخرین ارسال: mesterweb
  سوالاتی که پاسخ به آن‌ها همه چیز را درباره محیط کار برایتان روشن م saberi 0 1,985 ۹۵/۷/۱، ۱۲:۳۱ صبح
آخرین ارسال: saberi
  کاهش استرس محیط های کاری با توجه بیشتر به خواب و استراحت کارکنان sara67 0 2,065 ۹۵/۶/۱۵، ۱۲:۱۶ صبح
آخرین ارسال: sara67

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان