۰۲/۱۲/۱، ۱۱:۲۱ صبح
با کمک دکمه call to action حجم فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. با استفاده از دکمه Call to Action می توانید کاربران را مجبور به انجام اقدام مورد نظر کنید. تکنیکی که می تواند بازدیدکنندگان و فروش شما را چند برابر کند. در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معمولا این دکمه در صفحات مختلف و جاهای متفاوت سایت قرار داده می شود.
شاید اگر در اینستاگرام یا وب سایت خود با چنین عبارتی مواجه شدید، همین حالا وارد سایت شوید و اولین خرید خود را با ارسال رایگان دریافت کنید! در بازاریابی از تکنیک های دعوت به خرید برای افزایش فروش محصول استفاده می کنند. اما این تکنیک به فروش محصول محدود نمی شود. یک وبلاگ می تواند از بینندگان بخواهد که برای مشاهده محتوای دیگر در سایت روی یک لینک کلیک کنند تا تعداد بازدیدکنندگان محتوای آن افزایش یابد. در این مقاله میخواهم در مورد Call to Actionو تاثیر آن بر تجارت صحبت کنم.
دعوت به اقدام یا CTA چیست؟
دکمه فراخوان یا دعوت به اقدام، درخواستی از سوی مخاطبان شما برای تشویق آنهاست. چیزی برای انجام دادن. CTA ها می توانند به صورت پیام های یک خطی، پیوندها، دکمه ها یا حتی تصاویر ظاهر شوند.
میتوانید از این دکمه تماس برای افزایش نرخ تعامل وبسایت استفاده کنید. با استفاده از Google Tag Manager، رویدادها و رفتارهای مهم کاربران را تعیین می کنید. به عنوان مثال، اگر کاربر روی یک لینک کلیک کند و در خبرنامه سایت مشترک شود یا نظری را در سایت شما ثبت کند، می توانید آمار آنها را مشاهده کرده و تأثیر CTA را اندازه گیری کنید. در نهایت در ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید ببینید چند درصد از مخاطبان شما CTA را پسندیده و اقدام مورد نظر را انجام داده اند.
انواع فراخوان برای اقدام
برای یافتن بهترین نوع دعوت به اقدام برای کسب و کار خود، شما باید با… انواع CTA آشنا باشد. فراخوان ها برای اقدام در دسته های مختلف قرار می گیرند. به طور کلی، ما 8 نوع CTA داریم:
1- تولید سرنخ
تولید سرنخ برای اولین کاربران هدف شما که از CTA استفاده می کنند باید انجام شود. با استفاده از یک call to action، در واقع کاربران را به انجام یک اقدام خاص دعوت می کنید. شما نظرات کاربران را برای رسیدن به اهداف خود جذب می کنید.
2- پر کردن و ارسال فرم (ارسال فرم)
بعد از اینکه کاربر وارد صفحه فرود سایت شما شد، از او میخواهید فرم نمایه را که میگویم پر کند. برای شما بچه ها پس از ارسال فرم برای پر کردن، کاربر درخواست شما را تکمیل کرده و از آن بهره مند شده است. به عنوان مثال لینک دانلود کتاب به صورت رایگان برایشان ارسال می شود. زمانی که به اطلاعات خاصی از کاربران نیاز دارید، یک فرم ایجاد می کنید. وقتی کاربر فرم شما را ارسال می کند، CTA شما را تکمیل کرده است.
3- بیشتر بخوانید
زمانی که میخواهید یک مقاله جدید در وبلاگ اصلی داشته باشید صفحه سایت یا مکان یک خبر مهم و دکمه های خواندن استفاده می شود. این دکمه ها برای کنجکاوی مخاطب در صفحه قرار می گیرند. بنابراین، شما یک یا دو پاراگراف اصلی از متن نویسنده را می نویسید و یک دکمه خواندن بیشتر در انتهای آن اضافه می کنید. اگر کاربر بخواهد بقیه متن را بخواند، روی دکمه کلیک می کند. این یک نوع CTA است.
4- محصولات و خدمات را مشاهده کنید (جستجوی محصول یا خدمات)
هزاران کاربر می توانند در طول روز از صفحه محصول یا خدمات دیدن کنند. است. قوی> به سایت خود بروید. شما می توانید کاربران را در سایت نگه دارید و با استفاده از CTA های جذاب در صفحات محصول، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. به عنوان مثال بنرهایی مانند ارسال رایگان برای سفارش های بالای 300 هزار تومان و یا 20 درصد تخفیف برای اولین سفارش می تواند نظر کاربران را جلب کند.
5- صفحات اشتراک گذاری شده (اشتراک گذاری اجتماعی)
یک نوع رایج CTA مربوط به دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی است. معمولاً یک دکمه اشتراک گذاری در انتهای یک پست وبلاگ یا مقاله وجود دارد. نویسنده همچنین از بینندگان میخواهد در صورت رضایت، مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
6- خرید محصول (محصول فروش)
پس از ورود کاربر به سایت شما؛ باید به این فکر کنید که چگونه کاربران را متقاعد به خرید از سایت کنید. برای مثال، دکمه ای برای افزودن محصولات به سبد خرید ممکن است برای شما مفید باشد. می توانید ابتدا کاربر را به یک صفحه فرود جذاب برای خرید محصول هدایت کنید و از آنجا تخفیف هایی را برای تشویق کاربر به خرید در نظر بگیرید.
7- ثبت نام در یک دوره یا رویداد ویژه (تبلیغ رویداد)
اگر سایت خدمات یا فروشگاه شما در رویدادهای عمومی و ویژه شرکت کنید، می توانید برای ارائه اطلاعات در سایت تماس خوبی برقرار کنید. همانطور که در برگزاری هفته کتابخوانی در نمایشگاه شهر آفتاب، این هم یکی از رویدادهایی است که شما نیز در آن شرکت کرده اید. بینندگان می توانند برای اطلاعات بیشتر و تخفیف رویداد با شما تماس بگیرند.
8- محتوای مرتبط
هر چه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند، نرخ تبدیل شما بیشتر می شود. میتوانید از CTA محتوای مرتبط در پایان هر مقاله استفاده کنید تا از کاربران بخواهید به محتوای بعدی شما بروند. اگر سایت خدماتی دارید، می توانید از این فراخوان برای آشنایی بینندگان با سرویس خود استفاده کنید. در این صورت نرخ تبدیل شما بالاتر خواهد بود.
9- ثبت سایت (ثبت نام)
گاهی اوقات بازدیدکنندگان سایت را تغییر می دهید که می خواهند شما را بسازند کاربران معمولی در این صورت می توانید با ایجاد فراخوان های جذاب و پیشنهادات ویژه، بینندگان را تشویق به ثبت نام در سایت خود کنید. به عنوان مثال با ثبت نام در سایت ساز پرتال می توانید در کمتر از 5 دقیقه سایت بسازید و به مدت 7 روز به صورت رایگان از خدمات پرتال بهره مند شوید!
10- چت آنلاین یا پشتیبانی تماس (پشتیبانی تماس)
بعضی از کاربران قبل از نهایی کردن خرید ابتدا با پشتیبانی تماس می گیرند. شما می توانید با طراحی فراخوان جذاب در صفحه اصلی یا صفحات مجزای سایت، از کاربران بخواهید که برای مشاوره با شماره شما تماس بگیرند.
معمولا این دکمه در صفحات مختلف و جاهای متفاوت سایت قرار داده می شود.
شاید اگر در اینستاگرام یا وب سایت خود با چنین عبارتی مواجه شدید، همین حالا وارد سایت شوید و اولین خرید خود را با ارسال رایگان دریافت کنید! در بازاریابی از تکنیک های دعوت به خرید برای افزایش فروش محصول استفاده می کنند. اما این تکنیک به فروش محصول محدود نمی شود. یک وبلاگ می تواند از بینندگان بخواهد که برای مشاهده محتوای دیگر در سایت روی یک لینک کلیک کنند تا تعداد بازدیدکنندگان محتوای آن افزایش یابد. در این مقاله میخواهم در مورد Call to Actionو تاثیر آن بر تجارت صحبت کنم.
دعوت به اقدام یا CTA چیست؟
دکمه فراخوان یا دعوت به اقدام، درخواستی از سوی مخاطبان شما برای تشویق آنهاست. چیزی برای انجام دادن. CTA ها می توانند به صورت پیام های یک خطی، پیوندها، دکمه ها یا حتی تصاویر ظاهر شوند.
میتوانید از این دکمه تماس برای افزایش نرخ تعامل وبسایت استفاده کنید. با استفاده از Google Tag Manager، رویدادها و رفتارهای مهم کاربران را تعیین می کنید. به عنوان مثال، اگر کاربر روی یک لینک کلیک کند و در خبرنامه سایت مشترک شود یا نظری را در سایت شما ثبت کند، می توانید آمار آنها را مشاهده کرده و تأثیر CTA را اندازه گیری کنید. در نهایت در ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید ببینید چند درصد از مخاطبان شما CTA را پسندیده و اقدام مورد نظر را انجام داده اند.
انواع فراخوان برای اقدام
برای یافتن بهترین نوع دعوت به اقدام برای کسب و کار خود، شما باید با… انواع CTA آشنا باشد. فراخوان ها برای اقدام در دسته های مختلف قرار می گیرند. به طور کلی، ما 8 نوع CTA داریم:
1- تولید سرنخ
تولید سرنخ برای اولین کاربران هدف شما که از CTA استفاده می کنند باید انجام شود. با استفاده از یک call to action، در واقع کاربران را به انجام یک اقدام خاص دعوت می کنید. شما نظرات کاربران را برای رسیدن به اهداف خود جذب می کنید.
2- پر کردن و ارسال فرم (ارسال فرم)
بعد از اینکه کاربر وارد صفحه فرود سایت شما شد، از او میخواهید فرم نمایه را که میگویم پر کند. برای شما بچه ها پس از ارسال فرم برای پر کردن، کاربر درخواست شما را تکمیل کرده و از آن بهره مند شده است. به عنوان مثال لینک دانلود کتاب به صورت رایگان برایشان ارسال می شود. زمانی که به اطلاعات خاصی از کاربران نیاز دارید، یک فرم ایجاد می کنید. وقتی کاربر فرم شما را ارسال می کند، CTA شما را تکمیل کرده است.
3- بیشتر بخوانید
زمانی که میخواهید یک مقاله جدید در وبلاگ اصلی داشته باشید صفحه سایت یا مکان یک خبر مهم و دکمه های خواندن استفاده می شود. این دکمه ها برای کنجکاوی مخاطب در صفحه قرار می گیرند. بنابراین، شما یک یا دو پاراگراف اصلی از متن نویسنده را می نویسید و یک دکمه خواندن بیشتر در انتهای آن اضافه می کنید. اگر کاربر بخواهد بقیه متن را بخواند، روی دکمه کلیک می کند. این یک نوع CTA است.
4- محصولات و خدمات را مشاهده کنید (جستجوی محصول یا خدمات)
هزاران کاربر می توانند در طول روز از صفحه محصول یا خدمات دیدن کنند. است. قوی> به سایت خود بروید. شما می توانید کاربران را در سایت نگه دارید و با استفاده از CTA های جذاب در صفحات محصول، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. به عنوان مثال بنرهایی مانند ارسال رایگان برای سفارش های بالای 300 هزار تومان و یا 20 درصد تخفیف برای اولین سفارش می تواند نظر کاربران را جلب کند.
5- صفحات اشتراک گذاری شده (اشتراک گذاری اجتماعی)
یک نوع رایج CTA مربوط به دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی است. معمولاً یک دکمه اشتراک گذاری در انتهای یک پست وبلاگ یا مقاله وجود دارد. نویسنده همچنین از بینندگان میخواهد در صورت رضایت، مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
6- خرید محصول (محصول فروش)
پس از ورود کاربر به سایت شما؛ باید به این فکر کنید که چگونه کاربران را متقاعد به خرید از سایت کنید. برای مثال، دکمه ای برای افزودن محصولات به سبد خرید ممکن است برای شما مفید باشد. می توانید ابتدا کاربر را به یک صفحه فرود جذاب برای خرید محصول هدایت کنید و از آنجا تخفیف هایی را برای تشویق کاربر به خرید در نظر بگیرید.
7- ثبت نام در یک دوره یا رویداد ویژه (تبلیغ رویداد)
اگر سایت خدمات یا فروشگاه شما در رویدادهای عمومی و ویژه شرکت کنید، می توانید برای ارائه اطلاعات در سایت تماس خوبی برقرار کنید. همانطور که در برگزاری هفته کتابخوانی در نمایشگاه شهر آفتاب، این هم یکی از رویدادهایی است که شما نیز در آن شرکت کرده اید. بینندگان می توانند برای اطلاعات بیشتر و تخفیف رویداد با شما تماس بگیرند.
8- محتوای مرتبط
هر چه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند، نرخ تبدیل شما بیشتر می شود. میتوانید از CTA محتوای مرتبط در پایان هر مقاله استفاده کنید تا از کاربران بخواهید به محتوای بعدی شما بروند. اگر سایت خدماتی دارید، می توانید از این فراخوان برای آشنایی بینندگان با سرویس خود استفاده کنید. در این صورت نرخ تبدیل شما بالاتر خواهد بود.
9- ثبت سایت (ثبت نام)
گاهی اوقات بازدیدکنندگان سایت را تغییر می دهید که می خواهند شما را بسازند کاربران معمولی در این صورت می توانید با ایجاد فراخوان های جذاب و پیشنهادات ویژه، بینندگان را تشویق به ثبت نام در سایت خود کنید. به عنوان مثال با ثبت نام در سایت ساز پرتال می توانید در کمتر از 5 دقیقه سایت بسازید و به مدت 7 روز به صورت رایگان از خدمات پرتال بهره مند شوید!
10- چت آنلاین یا پشتیبانی تماس (پشتیبانی تماس)
بعضی از کاربران قبل از نهایی کردن خرید ابتدا با پشتیبانی تماس می گیرند. شما می توانید با طراحی فراخوان جذاب در صفحه اصلی یا صفحات مجزای سایت، از کاربران بخواهید که برای مشاوره با شماره شما تماس بگیرند.