۹۶/۱۲/۲۷، ۱۲:۰۴ صبح
سلام
بر خلاف آن چه در تصور عموم از برند سازی وجود دارد ، که بیشتر تصوری از مراحل اولیه برند سازی از جمله انتخاب نام و طراحی لوگو و رنگ سازمانی است، برند سازی مراحل دشوار و هزینه بری خواهد داشت. ما امروز به صورت ساده قصد داریم ابتدا توضیح بدهیم برند سازی چیست و پس از آن هم به این می پردازیم که چرا برند سازی یا همان برندینگ در بازاریابی اهمیت دارد.
یک راه و روش خوب و موثر در ساخت برند (برندینگ) به شما جایگاه لازم برای فروش محصول یا ارائه خدماتتان در بازار را می دهد. اما یک سوال! برند سازی چیست ؟ اگر خیلی ساده بخواهیم در یک جمله برند سازی را تعریف کنیم در واقع باید این را به شما بگوییم:
برند سازی چیست؟ برند سازی همان قولی است که شما به مشتریان خود می دهید.
در واقع با برند سازی مشتریان شما از این موضوع اطلاع پیدا می کنند که چه انتظاری می توانند از محصولات و خدمات شما داشته باشند. خدمات و محصولات شما چه تفاوتی با موارد مشابه در بازار دارد؟ برند شما از دیدگاه شما در کسب و کار مشتق می شود. در واقع منعکس کننده شخصیت خود بنیان گذار آن برند خواهد بود. سوالات زیر به شما کمک می کند که توضیحات ما در خصوص این کهبرند سازی چیست به خوبی مشخص گردد:
- آیا شما در بازاری که انتخاب کردید، کارکشته و با تجربه هستید؟
- آیا محصولات و خدمات شما مورد اطمینان مردم هستند؟ یا محصولی نو به بازار ارائه داده اید که نیازمند ایجاد اعتماد اولیه است؟
- محصولات یا خدمات شما چه حدود قیمتی دارند؟ لوکس محسوب می شوند؟ یا عادی؟ یا ارزان قیمت؟
- مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟
در پاسخ به این سوال که برند سازی چیست هم چنین باید خدمت شما عرض کنیم که زیرساخت برند سازی شما همان لوگو، سایت ، پکیج اداری و بسته بندی (در صورت وجود محصول) است که باید تصمیم درستی در یکپارچه سازی آن بگیرید. استراتژی برند شما هم در این خلاصه خواهد شد که چه چیزی، کجا ، چگونه و به چه دسته از مشتریان بالقوه خود ارائه خواهید کرد. با پاسخ به این سوالات مشخص می کنید که پیغامی که برند شما منتقل می کند، چیست. هم چنین جایی که قرار است تبلیغات داشته باشید، هم بخشی از شخصیت برند شما را مشخص می کند.
مطلب کامل رو در بخش آموزشی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بخونید،ارادت
بخونید،ارادت