۰۲/۱/۲۱، ۰۵:۳۴ عصر
متاورس اصطلاحی است که توسط نویسنده علمی تخیلی نیل استفنسون در سال 1992 در رمان خود "Snow Crash" ابداع شد تا دنیای واقعیت مجازی را توصیف کند که در آن افراد می توانند با یکدیگر و اشیاء دیجیتالی به شیوه ای یکپارچه و همه جانبه تعامل داشته باشند. در طول سال ها، مفهوم متاورس تخیل بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است و امروز ما شروع به مشاهده ظهور جهان های مجازی کرده ایم که به تحقق این چشم انداز نزدیک شده اند.
در این مقاله، من برخی از معروف ترین بازی های Metaverse و تاثیر آنها بر صنعت بازی و فراتر از آن را بررسی خواهم کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه کنید.
زندگی دوم
Second Life یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین بازی های متاورس است. در سال 2003 راه اندازی شد و از آن زمان به یک جامعه آنلاین عظیم با بیش از یک میلیون کاربر فعال تبدیل شده است. در Second Life، بازیکنان آواتارهای خود را ایجاد می کنند و در دنیای مجازی سه بعدی با دیگران تعامل می کنند. آنها می توانند در فعالیت های مختلفی از جمله خرید، معاشرت و ایجاد محتوای خود شرکت کنند.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Second Life اقتصاد آن است که کاملاً بازیکن محور است. بازیکنان می توانند کالاها و خدمات مجازی را با استفاده از یک ارز مجازی به نام Linden Dollars خریداری و بفروشند که می تواند با پول واقعی نیز مبادله شود. این منجر به ظهور یک بازار مجازی شده است که در آن بازیکنان می توانند محتوای خود را ایجاد کنند و بفروشند، از جمله لباس، مبلمان و حتی املاک مجازی.
زندگی دوم در نشان دادن پتانسیل جهان های مجازی به عنوان بستری برای تعامل اجتماعی و بیان خلاق تاثیرگذار بوده است. همچنین الهام بخش دیگر بازی های متاورس و دنیای مجازی مانند VRChat و Sansar بوده است.
ماین کرافت
Minecraft یک بازی است که نیازی به معرفی ندارد. این بازی اولین بار در سال 2011 منتشر شد و از آن زمان به یکی از پرفروش ترین بازی های ویدئویی در تمام دوران تبدیل شده است. اگرچه ممکن است این یک بازی سنتی Metaverse به معنای Second Life یا VRChat نباشد، سرورهای چند نفره عظیم و حالت خلاق Minecraft آن را به مرکزی برای محتوای تولید شده توسط کاربر و تعامل اجتماعی تبدیل کرده است.
در Minecraft، بازیکنان می توانند با استفاده از بلوک هایی از مواد مختلف، دنیای مجازی خود را ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند به سرورها با بازیکنان دیگر بپیوندند و در پروژه ها همکاری کنند یا در گیم پلی رقابتی شرکت کنند. طراحی جهان باز Minecraft آن را به یک پلتفرم ایده آل برای ایجاد جوامع مجازی تبدیل کرده است، به طوری که برخی از سرورها حتی شهرهای دنیای واقعی را بازسازی می کنند یا شهرهای کاملاً جدید را از ابتدا ایجاد می کنند.
نفوذ Minecraft بر صنعت بازی بسیار قابل توجه بوده است، زیرا بسیاری از بازیها و پلتفرمهای دیگر از طراحی مبتنی بر بلوک و ویژگیهای محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده میکنند. همچنین در محیط های آموزشی برای آموزش برنامه نویسی و سایر مهارت ها استفاده شده است.
روبلوکس
Roblox یک پلتفرم بازی آنلاین انبوه چند نفره است که برای اولین بار در سال 2006 راه اندازی شد. مانند Minecraft، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلوک، جهان های مجازی و بازی های خود را ایجاد کنند. Roblox با بیش از 100 میلیون کاربر فعال تا سال 2021 بسیار موفق بوده است.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Roblox تمرکز آن بر محتوای تولید شده توسط کاربر است. این پلتفرم ابزارها و منابعی را در اختیار بازیکنان قرار میدهد تا بازیها و دنیای مجازی خود را بسازند و بسیاری از محبوبترین بازیهای این پلتفرم توسط کاربران ساخته شدهاند تا خود توسعهدهندگان.
Roblox در نشان دادن پتانسیل محتوای تولید شده توسط کاربر در صنعت بازی تاثیرگذار بوده است. همچنین در محیط های آموزشی برای آموزش مهارت های کدنویسی و بازی سازی استفاده شده است.
دسنترالند
Decentraland یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که از ارز دیجیتال به عنوان شکل اصلی ارز خود استفاده می کند. این در سال 2017 راه اندازی شد و کاملاً متعلق به جامعه است و اداره می شود. در Decentraland، بازیکنان می توانند با استفاده از یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن، دنیای مجازی خود را ایجاد کنند و با دیگران در دنیای مجازی تعامل داشته باشند.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Decentraland مدل مالکیت آن است. بازیکنان می توانند زمین مجازی را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنند، که به آنها کنترل کامل بر آن بخش از دنیای مجازی می دهد. سپس می توانند از این زمین برای ایجاد تجربیات مجازی خود یا فروش استفاده کنند
در این مقاله، من برخی از معروف ترین بازی های Metaverse و تاثیر آنها بر صنعت بازی و فراتر از آن را بررسی خواهم کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه کنید.
زندگی دوم
Second Life یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین بازی های متاورس است. در سال 2003 راه اندازی شد و از آن زمان به یک جامعه آنلاین عظیم با بیش از یک میلیون کاربر فعال تبدیل شده است. در Second Life، بازیکنان آواتارهای خود را ایجاد می کنند و در دنیای مجازی سه بعدی با دیگران تعامل می کنند. آنها می توانند در فعالیت های مختلفی از جمله خرید، معاشرت و ایجاد محتوای خود شرکت کنند.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Second Life اقتصاد آن است که کاملاً بازیکن محور است. بازیکنان می توانند کالاها و خدمات مجازی را با استفاده از یک ارز مجازی به نام Linden Dollars خریداری و بفروشند که می تواند با پول واقعی نیز مبادله شود. این منجر به ظهور یک بازار مجازی شده است که در آن بازیکنان می توانند محتوای خود را ایجاد کنند و بفروشند، از جمله لباس، مبلمان و حتی املاک مجازی.
زندگی دوم در نشان دادن پتانسیل جهان های مجازی به عنوان بستری برای تعامل اجتماعی و بیان خلاق تاثیرگذار بوده است. همچنین الهام بخش دیگر بازی های متاورس و دنیای مجازی مانند VRChat و Sansar بوده است.
ماین کرافت
Minecraft یک بازی است که نیازی به معرفی ندارد. این بازی اولین بار در سال 2011 منتشر شد و از آن زمان به یکی از پرفروش ترین بازی های ویدئویی در تمام دوران تبدیل شده است. اگرچه ممکن است این یک بازی سنتی Metaverse به معنای Second Life یا VRChat نباشد، سرورهای چند نفره عظیم و حالت خلاق Minecraft آن را به مرکزی برای محتوای تولید شده توسط کاربر و تعامل اجتماعی تبدیل کرده است.
در Minecraft، بازیکنان می توانند با استفاده از بلوک هایی از مواد مختلف، دنیای مجازی خود را ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند به سرورها با بازیکنان دیگر بپیوندند و در پروژه ها همکاری کنند یا در گیم پلی رقابتی شرکت کنند. طراحی جهان باز Minecraft آن را به یک پلتفرم ایده آل برای ایجاد جوامع مجازی تبدیل کرده است، به طوری که برخی از سرورها حتی شهرهای دنیای واقعی را بازسازی می کنند یا شهرهای کاملاً جدید را از ابتدا ایجاد می کنند.
نفوذ Minecraft بر صنعت بازی بسیار قابل توجه بوده است، زیرا بسیاری از بازیها و پلتفرمهای دیگر از طراحی مبتنی بر بلوک و ویژگیهای محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده میکنند. همچنین در محیط های آموزشی برای آموزش برنامه نویسی و سایر مهارت ها استفاده شده است.
روبلوکس
Roblox یک پلتفرم بازی آنلاین انبوه چند نفره است که برای اولین بار در سال 2006 راه اندازی شد. مانند Minecraft، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلوک، جهان های مجازی و بازی های خود را ایجاد کنند. Roblox با بیش از 100 میلیون کاربر فعال تا سال 2021 بسیار موفق بوده است.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Roblox تمرکز آن بر محتوای تولید شده توسط کاربر است. این پلتفرم ابزارها و منابعی را در اختیار بازیکنان قرار میدهد تا بازیها و دنیای مجازی خود را بسازند و بسیاری از محبوبترین بازیهای این پلتفرم توسط کاربران ساخته شدهاند تا خود توسعهدهندگان.
Roblox در نشان دادن پتانسیل محتوای تولید شده توسط کاربر در صنعت بازی تاثیرگذار بوده است. همچنین در محیط های آموزشی برای آموزش مهارت های کدنویسی و بازی سازی استفاده شده است.
دسنترالند
Decentraland یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که از ارز دیجیتال به عنوان شکل اصلی ارز خود استفاده می کند. این در سال 2017 راه اندازی شد و کاملاً متعلق به جامعه است و اداره می شود. در Decentraland، بازیکنان می توانند با استفاده از یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن، دنیای مجازی خود را ایجاد کنند و با دیگران در دنیای مجازی تعامل داشته باشند.
یکی از جنبه های منحصر به فرد Decentraland مدل مالکیت آن است. بازیکنان می توانند زمین مجازی را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنند، که به آنها کنترل کامل بر آن بخش از دنیای مجازی می دهد. سپس می توانند از این زمین برای ایجاد تجربیات مجازی خود یا فروش استفاده کنند