۰۰/۸/۲۹، ۱۰:۴۱ صبح
[font="Josefin Sans", ism]CPC چیست؟[/font]
[font="Josefin Sans", is]دورریز کم:[/font]
[font="Josefin Sans", isl]یکبار دیگر تبلیغات کلیکی را کنترل کنید. وقتی کاربری، عبارتی را در فضای گوگل جستجو می کند و به آگهی شما می رسد، معنایش این است که آگهی شما برای کاربری نمایش داده می شود که به احتمال بسیار بالا، مشتری بالقوه کالا یا خدمات شماست. پس، احتمال تبدیل (فروش محصول یا خدمات) بسیار بالاتر از دیگر انواع تبلیغات است.[/font]
منبع: تبلیغ گوگل
[font="Josefin Sans", isl]CPC یعنی میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک. شما برای آگهی خود و به ازای هر بار دیده شدن آن، رقمی را پیشنهاد می دهید که تحت عنوان bid شناخته می شود، یعنی قیمتی را به گوگل برای تبلیغ خود پیشنهاد می دهید.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]اما هزینه هر بار کلیک روی آگهی شما یا همان CPC، صرفا بنا بر قیمت پیشنهاد داده شده شما تعیین نمی شود، فرمول زیر، نحوه تعیین هزینه هر کلیک را نشان می دهد:[/font]
[font="Josefin Sans", isl]رتبه تبلیغاتی رقیب آگهی دهنده / نمره کیفی شما + ۰.۰۱ $ = CPC واقعی.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]رتبه تبلیغاتی:[/b] این رتبه، یعنی موقعیت یک تبلیغ در صفحات جستجو، و با ضرب میزان قیمت پیشنهادی حداکثری یک آگهی دهنده در نمره کیفی به دست می آید.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][b]نمره کیفی:[/b] این نمره بنابر میزان میانگین کلیک ورودی سایت شما، قرابت کلمات کلیدی، کیفیت صفحه فرود و عملکرد پیشین شما در صفحات جستجو تعیین می شود.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][/font]
[font="Josefin Sans", ism]چه کسب و کارهایی نیاز دارند از تبلیغات کلیکی استفاده کنند؟[/font][font="Josefin Sans", isl]پاسخ به این سوال نمی تواند قطعی باشد. به طور کلی، برخی از تجارت ها از شاخصه های مناسب تری برای بهره از فضای تبلیغات کلیکی برخوردارند. در ادامه برخی از ویژگی های مشاغلی که امکان بهره بالاتری از این دست تبلیغات دارند را تشریح می کنیم:[/font]
[font="Josefin Sans", is]مشتریان دائمی:[/font][font="Josefin Sans", isl]مشاغلی که با یکبار جلب مشتری می توانند آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند بهترین پتانسیل را برای بهره از تبلیغات PPC دارند، به عنوان مثال دندانپزشکان یا پزشکان متخصص دیگر. وقتی یکبار بیماری از طریق تبلیغات کلیکی به مطبی مراجعه کند، امکان تبدیل شدن آن به مشتری دائم فراهم تر است و فراموش نکنید، هزینه پرداخت شده همان یکبار است.[/font]
[font="Josefin Sans", is]مشاغل با درآمد بالا:[/font][font="Josefin Sans", isl]برخی مشاغل خاص، گاهی با یک مشتری، درآمدی کلان کسب می کنند. به عنوان مثال، لوازم خانگی را می توانید تصور کنید. گاهی فروش یک قلم لوازم خانگی می تواند یک فروش بزرگ باشد. پس در این حالت، تبلیغی که کاربری را به سایت شما هدایت می کند، در صورت محقق شدن تبدیل (فروش)، سودی بالا را نصیب آگهی دهنده می کند.[/font]
[font="Josefin Sans", is]اقلام ویژه:[/font][font="Josefin Sans", isl]برخی اقلام خاص وجود دارند که به راحتی در دسترس همه افراد نیستند. اقلامی که فرد نمی تواند با مراجعه به فروشگاه محل یا فروشگاه های زنجیره ای به آنها دست پیدا کند. این اقلام هم مواردی هستند که بواسطه تبلیغات کلیکی می توانند به مشتریان هدف خود دست پیدا کنند. به عنوان مثال، دسترسی به ادکلن های برند در ایران چندان ساده نیست، در واقع ادکلن های ارجینال اقلامی نیستند که در هر فروشگاهی در دسترس باشند.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]در این حالت، کسی که در فضای جستجوی گوگل، مثلا عبارت “ادکلن برند” را جستجو کند و به واسطه آن به سایتی هدایت شود، امکان خرید بالایی دارد.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]فراموش نکنید که موارد بالا، صرفا تعدادی محدود از تجارت هایی را شامل می شد که می توانند از PPC بهره مناسب را ببرند. به طور کلی، تبلیغات کلیکی از این قابلیت و پتانسیل برخوردارند که تجارت های مختلف را به سود برسانند.[/font]
[font="Josefin Sans", isl]احتمالا خود شما با بررسی شاخصه های تجارت خودتان می توانید متوجه شوید که حوزه کاری شما می تواند از تبلیغات کلیکی بهره ای داشته باشد یا نه.[/font]
[font="Josefin Sans", isl][/font]
[font="Josefin Sans", ism]مزایا و معایب استفاده از PPC چیست؟[/font][font="Josefin Sans", is]دورریز کم:[/font]
[font="Josefin Sans", isl]شما برای نمایش تبلیغ خود پرداختی ندارید. تا وقتی که کاربری با کلیک روی آگهی وارد صفحه سایت نشده هیچ پرداختی نخواهید داشت، این یعنی هزینه دورریز شما در این نوع از تبلیغات بسیار پائین است.[/font]
[font="Josefin Sans", is]هدف گذاری صحیح:[/font][font="Josefin Sans", isl]یکبار دیگر تبلیغات کلیکی را کنترل کنید. وقتی کاربری، عبارتی را در فضای گوگل جستجو می کند و به آگهی شما می رسد، معنایش این است که آگهی شما برای کاربری نمایش داده می شود که به احتمال بسیار بالا، مشتری بالقوه کالا یا خدمات شماست. پس، احتمال تبدیل (فروش محصول یا خدمات) بسیار بالاتر از دیگر انواع تبلیغات است.[/font]
منبع: تبلیغ گوگل