۹۶/۷/۲۱، ۰۷:۱۸ عصر
توییتر تصمیم گرفته است محدودیت تعداد حروف را به ۲۸۰ کاراکتر برساند. با این تغییر، امکان بیان ایدههای بیشتری در قالب یک توییت وجود خواهد داشت.
قرار است توییتهایی که در تایملاین خود میبینید بهمراتب طولانیتر شوند. توییتر اعلام کرد که آزمایش توییتهای ۲۸۰ کاراکتری را شروع کرده است تا به کاربران اجازه دهد راحتتر پیامهایشان را بیان کنند؛ این تعداد به معنی دوبرابر شدن حداکثر طول توییتها در این شبکهی اجتماعی است.
به نقل از بلاگ توییتر:
تحقیقات ما نشان داده که محدودیت تعداد کاراکترها یک عامل اصلی ناراحتی کاربرانی است که توییتهایی به زبان انگلیسی ارسال میکنند. وقتی افراد مجبور نباشند ایدههای خود را در ۱۴۰ کاراکتر جای دهند و محدودیت کمتری داشته باشند، شاهد خواهیم بود که افراد بیشتری به توییت کردن خواهند پرداخت؛ این فوقالعاده است.
طبق اعلام توییتر، ۹ درصد از توییتهای فعلی دقیقا ۱۴۰ کاراکتری هستند؛ این مسئله تصادفی نیست و نشان میدهد که کاربران بهطور مکرر مجبور به ویرایش ایدههای اولیهشان هستند تا بتوانند آنها را در قالب ۱۴۰ کاراکتر جای دهند. اکنون توییتر امیدوار است با دوبرابر کردن این تعداد، مشکلی که آن را «جملات متاثر از محدودیت» مینامد کاهش یابد. این افزایش تعداد کاراکترها برای تمام زبانها بهجز زبانهای ژاپنی، چینی و کرهای اعمال میشود.
دلیل منطقی عدم بهرهمندی زبانهای جدید از این بهبود در توییتر، این است که در این زبانها بهطور طبیعی میتوان افکار بیشتری را در قالب تعداد کمتری از حروف بیان کرد. به گفتهی توییتر، میانگین طول توییتها در زبان ژاپنی ۱۵ کاراکتر است و تنها ۰.۴ درصد توییتهای ژاپنی به مرز ۱۴۰ کاراکتر میرسند. با این وجود، این شرکت اعلام کرد در صورت رسیدن به یافتههای جدید، ممکن است در تصمیم خود در مورد این زبانهای آسیایی نیز تجدید نظر کند.
محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتها مشابه محدودیت کاراکترها در پیامک تلفن همراه (SMS) است و به دورانی بازمیگردد که اپلیکیشنهای ویژهی گوشیهای هوشمند توسعه پیدا نکرده بودند. پیامکها دارای محدودیت ۱۶۰ کاراکتری هستند؛ توییتر ۲۰ کاراکتر باقیمانده را برای نام کاربری افراد نگه داشته بود. مانند اغلب فضاهایی که با خلاقیت افراد سر و کار دارند، کاربران توییتر نیز بهطور خلاقانهای، از این فضای محدود برای ارسال پیام استفاده میکنند. بهطوری که توییتر به مکانی برای رساندن اخبار کوتاه، نوشتن لطیفه و بهگونهای تفریح خاص تبدیل شده است.
توییتر سالها است که در اندیشهی بیشتر کردن تعداد کاراکترها بوده است. طبق گفتهی برخی منابع درون این شرکت، در سال ۲۰۱۵، توییتر در آستانهی ارائهی محدودیت ۱۰ هزار کاراکتری بود. این شرکت همچنین توسعهی یک تایملاین ترتیبی را در نظر داشت که متفاوت از تایملاین زمانی بود و بهترین توییتها را قبل از باقی توییتها به کاربران نشان میداد.
اما در درون این شرکت، چنین تغییراتی تناقض برانگیز بودند. توییتر با پیامهای سریع و کوتاهش شناخته میشود و پیامهای ۱۰ هزار کاراکتری و نمایش آنها در تایملاینی مشابه صفحهی اصلی فیسبوک، ماهیت توییتر را به چالش میکشید. در سال ۲۰۱۶، این شبکهی اجتماعی تایملاین ترتیبی انتخابی را ارائه کرد که به کاربران اجازه میداد ابتدا بهترین توییتها را مشاهده کنند و پس از آن باقی توییتها را به ترتیب زمانی (البته بهطور معکوس) مشاهده کنند. همچنین پس از آن، توییتر فایلهای رسانهای را جزو محدودیت کاراکتری توییتها بهحساب نمیآورد.
تغییر محدودیت کاراکترها به ۲۸۰ کلمه یک تغییر قابل توجه است؛ هرچند در مقایسه با تغییراتی که پیش از این توییتر در اندیشهی انجام آنها بوده چندان تغییر بزرگی نیست (لازم به ذکر است که برخی سرویسهای مشابه توییتر پا را از این فراتر گذاشتهاند؛ برای مثال، در سرویس میکروبلاگینگ Mastodon، امکان ارسال پیامهای ۵۰۰ کاراکتری نیز وجود دارد).
با این وجود، توییتهای طولانیتر میتوانند موجب تغییر ماهیت این شبکهی اجتماعی شوند؛ چرا که باعث میشوند افراد بیشتری و به اشکال متفاوتی از آنها استفاده کنند. آیا آن پیامهای چندگانه، موسوم به tweetstorm در قالب توییتهای کمتری بیان خواهند شد؟ آیا این فضای بیشتر افراد را تشویق میکند تا بیشتر بنویسند؟ چه لطیفههایی را میتوان با ۲۸۰ کاراکتر گفت که نمیشد آنها را با ۱۴۰ کاراکتر بیان کرد؟ آیا با ۲۸۰ کلمه، امکان بیان مفاهیم و پیامهای دیپلماتیک بیشتری وجود خواهد داشت تا بتوان از جنگ هستهای جلوگیری کرد؟
بهزودی پاسخ این سؤالها را پیدا خواهیم کرد. اغلب اپلیکیشنهای توییتر، به لطف API که سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد، هماکنون نیز میتوانند توییتهای طولانیتر را نمایش دهند. اگر میخواهید بدانید امکان ارسال توییتهای بلندتر برای شما نیز فراهم شده، کافی است شمارندهی کاراکترها را چک کنید تا ببینید شمارش از ۲۸۰ شروع میشود یا خیر.
توییتر در بلاگ خود اعلام کرده است:
میدانیم از آنجا که برخی از شما سالها است مشغول توییت کردن هستید، احتمالا نوعی ارتباط احساسی با این محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برقرار کردهاید؛ ما هم همینطور. اما تلاش کردیم قدرت این محدودیت جدید را ببینیم و باید بگوییم عاشق این محدودیت جدید و همچنان کوتاه شدهایم. ما هیجان زدهایم که امروز این محدودیت جدید را با شما به اشتراک میگذاریم و شما را از تحولات بعدی نیز مطلع خواهیم ساخت.
جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز توییتی در رابطه با این تغییر منتشر کرده است:
این یک تغییر کوچک، اما حرکتی بزرگ برای ما است. محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را خودمان انتخاب کرده بودیم که بر اساس محدودیت کاراکترهای پیامک تلفن همراه بود. افتخار میکنم که تیم ما در مسیر حل مشکلات افرادی که سعی در توییت کردن دارند، متفکرانه عمل میکند و درعینحال، کوتاه بودن، سرعت و ماهیت توییتر را حفظ میکند.
قرار است توییتهایی که در تایملاین خود میبینید بهمراتب طولانیتر شوند. توییتر اعلام کرد که آزمایش توییتهای ۲۸۰ کاراکتری را شروع کرده است تا به کاربران اجازه دهد راحتتر پیامهایشان را بیان کنند؛ این تعداد به معنی دوبرابر شدن حداکثر طول توییتها در این شبکهی اجتماعی است.
به نقل از بلاگ توییتر:
تحقیقات ما نشان داده که محدودیت تعداد کاراکترها یک عامل اصلی ناراحتی کاربرانی است که توییتهایی به زبان انگلیسی ارسال میکنند. وقتی افراد مجبور نباشند ایدههای خود را در ۱۴۰ کاراکتر جای دهند و محدودیت کمتری داشته باشند، شاهد خواهیم بود که افراد بیشتری به توییت کردن خواهند پرداخت؛ این فوقالعاده است.
طبق اعلام توییتر، ۹ درصد از توییتهای فعلی دقیقا ۱۴۰ کاراکتری هستند؛ این مسئله تصادفی نیست و نشان میدهد که کاربران بهطور مکرر مجبور به ویرایش ایدههای اولیهشان هستند تا بتوانند آنها را در قالب ۱۴۰ کاراکتر جای دهند. اکنون توییتر امیدوار است با دوبرابر کردن این تعداد، مشکلی که آن را «جملات متاثر از محدودیت» مینامد کاهش یابد. این افزایش تعداد کاراکترها برای تمام زبانها بهجز زبانهای ژاپنی، چینی و کرهای اعمال میشود.
دلیل منطقی عدم بهرهمندی زبانهای جدید از این بهبود در توییتر، این است که در این زبانها بهطور طبیعی میتوان افکار بیشتری را در قالب تعداد کمتری از حروف بیان کرد. به گفتهی توییتر، میانگین طول توییتها در زبان ژاپنی ۱۵ کاراکتر است و تنها ۰.۴ درصد توییتهای ژاپنی به مرز ۱۴۰ کاراکتر میرسند. با این وجود، این شرکت اعلام کرد در صورت رسیدن به یافتههای جدید، ممکن است در تصمیم خود در مورد این زبانهای آسیایی نیز تجدید نظر کند.
مقایسهی طول توییتها در زبان انگلیسی و ژاپنی
محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتها مشابه محدودیت کاراکترها در پیامک تلفن همراه (SMS) است و به دورانی بازمیگردد که اپلیکیشنهای ویژهی گوشیهای هوشمند توسعه پیدا نکرده بودند. پیامکها دارای محدودیت ۱۶۰ کاراکتری هستند؛ توییتر ۲۰ کاراکتر باقیمانده را برای نام کاربری افراد نگه داشته بود. مانند اغلب فضاهایی که با خلاقیت افراد سر و کار دارند، کاربران توییتر نیز بهطور خلاقانهای، از این فضای محدود برای ارسال پیام استفاده میکنند. بهطوری که توییتر به مکانی برای رساندن اخبار کوتاه، نوشتن لطیفه و بهگونهای تفریح خاص تبدیل شده است.
توییتر سالها است که در اندیشهی بیشتر کردن تعداد کاراکترها بوده است. طبق گفتهی برخی منابع درون این شرکت، در سال ۲۰۱۵، توییتر در آستانهی ارائهی محدودیت ۱۰ هزار کاراکتری بود. این شرکت همچنین توسعهی یک تایملاین ترتیبی را در نظر داشت که متفاوت از تایملاین زمانی بود و بهترین توییتها را قبل از باقی توییتها به کاربران نشان میداد.
اما در درون این شرکت، چنین تغییراتی تناقض برانگیز بودند. توییتر با پیامهای سریع و کوتاهش شناخته میشود و پیامهای ۱۰ هزار کاراکتری و نمایش آنها در تایملاینی مشابه صفحهی اصلی فیسبوک، ماهیت توییتر را به چالش میکشید. در سال ۲۰۱۶، این شبکهی اجتماعی تایملاین ترتیبی انتخابی را ارائه کرد که به کاربران اجازه میداد ابتدا بهترین توییتها را مشاهده کنند و پس از آن باقی توییتها را به ترتیب زمانی (البته بهطور معکوس) مشاهده کنند. همچنین پس از آن، توییتر فایلهای رسانهای را جزو محدودیت کاراکتری توییتها بهحساب نمیآورد.
تغییر محدودیت کاراکترها به ۲۸۰ کلمه یک تغییر قابل توجه است؛ هرچند در مقایسه با تغییراتی که پیش از این توییتر در اندیشهی انجام آنها بوده چندان تغییر بزرگی نیست (لازم به ذکر است که برخی سرویسهای مشابه توییتر پا را از این فراتر گذاشتهاند؛ برای مثال، در سرویس میکروبلاگینگ Mastodon، امکان ارسال پیامهای ۵۰۰ کاراکتری نیز وجود دارد).
با این وجود، توییتهای طولانیتر میتوانند موجب تغییر ماهیت این شبکهی اجتماعی شوند؛ چرا که باعث میشوند افراد بیشتری و به اشکال متفاوتی از آنها استفاده کنند. آیا آن پیامهای چندگانه، موسوم به tweetstorm در قالب توییتهای کمتری بیان خواهند شد؟ آیا این فضای بیشتر افراد را تشویق میکند تا بیشتر بنویسند؟ چه لطیفههایی را میتوان با ۲۸۰ کاراکتر گفت که نمیشد آنها را با ۱۴۰ کاراکتر بیان کرد؟ آیا با ۲۸۰ کلمه، امکان بیان مفاهیم و پیامهای دیپلماتیک بیشتری وجود خواهد داشت تا بتوان از جنگ هستهای جلوگیری کرد؟
بهزودی پاسخ این سؤالها را پیدا خواهیم کرد. اغلب اپلیکیشنهای توییتر، به لطف API که سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد، هماکنون نیز میتوانند توییتهای طولانیتر را نمایش دهند. اگر میخواهید بدانید امکان ارسال توییتهای بلندتر برای شما نیز فراهم شده، کافی است شمارندهی کاراکترها را چک کنید تا ببینید شمارش از ۲۸۰ شروع میشود یا خیر.
توییتر در بلاگ خود اعلام کرده است:
میدانیم از آنجا که برخی از شما سالها است مشغول توییت کردن هستید، احتمالا نوعی ارتباط احساسی با این محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برقرار کردهاید؛ ما هم همینطور. اما تلاش کردیم قدرت این محدودیت جدید را ببینیم و باید بگوییم عاشق این محدودیت جدید و همچنان کوتاه شدهایم. ما هیجان زدهایم که امروز این محدودیت جدید را با شما به اشتراک میگذاریم و شما را از تحولات بعدی نیز مطلع خواهیم ساخت.
جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز توییتی در رابطه با این تغییر منتشر کرده است:
این یک تغییر کوچک، اما حرکتی بزرگ برای ما است. محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را خودمان انتخاب کرده بودیم که بر اساس محدودیت کاراکترهای پیامک تلفن همراه بود. افتخار میکنم که تیم ما در مسیر حل مشکلات افرادی که سعی در توییت کردن دارند، متفکرانه عمل میکند و درعینحال، کوتاه بودن، سرعت و ماهیت توییتر را حفظ میکند.