۹۶/۴/۱۱، ۱۲:۱۸ عصر
چرا باید راهنمای سبک طراحی درست کنیم؟
وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کردهاند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.
طراحی لوگو
اگه به رهنمای سبک اپل و Eve نگاه کنید، میبینید که لوگو رو در اندازه مختلف ارائه دادند تا بشه تو زمینه های مختلف ازشون استفاده کرد. یه راهنمای سبک باید حداکثر و حداقل اندازه رو برای لوگو عرضه کنه، چون جزئیات در لوگوهای کوچیک حذف میشه که سریعتر لود بشن. بنابراین اگه لوگویی که استفاده میکنیم، نسبت به اندازه مورد نیاز زیادی بزرگ باشه، سنگین میشه و دیر لود میشه و اگه اندازه لوگو نسبت به اونچه که باید باشه زیادی کوچک باشه، جزئیات رو نشون نمیده و وضوح پایینی داره. تو راهنمای سبک باید مثالهایی آورده بشه که به روشنی نشون بده چه کارهایی نباید با لوگو انجام داد.
گزینه های پیش روی طراح سایت خیلی متنوع تر از طراح گرافیکیه. مثلا برای لوگوی آنلاین میشه انیمیشن بکار برد، اما نسخه چاپی باید ثابت باشه. اما نباید اجازه بدیم امکانات محیط آنلاین ما رو از راهنمای سبک برند غافل کنه. یه راهنمای سبک خوب باید نسخه های آنلاین هم داشته باشه که برای طراحی های بیشتری بشه ازش استفاده کرد.
سورس:طراحی سایت دارکوب darkoob.co.ir
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کردهاند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.
طراحی لوگو
اگه به رهنمای سبک اپل و Eve نگاه کنید، میبینید که لوگو رو در اندازه مختلف ارائه دادند تا بشه تو زمینه های مختلف ازشون استفاده کرد. یه راهنمای سبک باید حداکثر و حداقل اندازه رو برای لوگو عرضه کنه، چون جزئیات در لوگوهای کوچیک حذف میشه که سریعتر لود بشن. بنابراین اگه لوگویی که استفاده میکنیم، نسبت به اندازه مورد نیاز زیادی بزرگ باشه، سنگین میشه و دیر لود میشه و اگه اندازه لوگو نسبت به اونچه که باید باشه زیادی کوچک باشه، جزئیات رو نشون نمیده و وضوح پایینی داره. تو راهنمای سبک باید مثالهایی آورده بشه که به روشنی نشون بده چه کارهایی نباید با لوگو انجام داد.
گزینه های پیش روی طراح سایت خیلی متنوع تر از طراح گرافیکیه. مثلا برای لوگوی آنلاین میشه انیمیشن بکار برد، اما نسخه چاپی باید ثابت باشه. اما نباید اجازه بدیم امکانات محیط آنلاین ما رو از راهنمای سبک برند غافل کنه. یه راهنمای سبک خوب باید نسخه های آنلاین هم داشته باشه که برای طراحی های بیشتری بشه ازش استفاده کرد.
سورس:طراحی سایت دارکوب darkoob.co.ir
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.