لطفاً توجه داشته باشید که ارسالهای جدیدی که در این انجمن ثبت میشوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
مرور موضوع (اولین پاسخ، جدیدترین پاسخ است) |
ارسال کننده saberi - ۹۴/۱۱/۱۳، ۱۲:۲۰ صبح |
خسارت خدمات اینترنت بر اساس کیفیت یا سرعت نامناسب بر اساس قرارداد، پس از سالها انتظار بالاخره به مشترکان پرداخت میشود. بر اساس اعلام رئیس رگولاتوری تاکنون مقادیری از این جرایم به صورت نقدی و حجمی به کاربران اینترنت شرکتها پرداخت شده است. پس از سالها ارائه اینترنت بدون کیفیت یا با سرعت کمتر از سرویس مقرر، ظاهرا قرار است که جرایم مشخص شده در موافقتنامهی سطح خدمات (SLA) به کاربران شرکتهای اینترنتی پرداخت شود. بر اساس اظهار نظر رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، این خسارت مطابق با شرایط موافقتنامهی سطح خدمات (SLA) از سوی اپراتورهای ارائهدهنده اینترنت به صورت نقدی و حجمی به کاربران زیاندیده پرداخت میشود. علیاصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره اعلام کرد: با نظارت بر اجرای مصوبه ۱۷۷ كمیسیون درخصوص «ضوابط و چارچوب موافقتنامههای سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات دادهها» از سوی رگولاتوری، در شش ماههی اول سال ۹۴ حدود ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و حدود ۷ هزار و ۴۰۹ گیگابایت بصورت حجمی از سوی اپراتورهای PAP و Wimax در قالب موافقتنامهی سطح خدمات به کاربران این شرکتها پرداخت شده است. به گفته عمیدیان، برای اجرائی شدن مصوبه ۱۷۷ كمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در بخش سرویسهای فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورها را ملزم كرده است تا سامانه سنجش سرعت را در پایگاه اطلاعرسانی خود ایجاد كنند. البته امكان دسترسی به سامانه سنجش سرعت تمام اپراتورها بصورت متمركز در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز فراهم شده است. عمیدیان تصریح کرد: «با توجه به تعیین شاخصهای كیفی سرویس مشتركان از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گمشدن بستهها در داخل و خارج شبكه، در سامانه سنجش سرعت، امكان نظارت مطلوبتر بر ارائه خدمات اینترنتی از سوی اپراتورها فراهم شده است.» بر این اساس، تمامی اپراتورها ملزم شدهاند ضمن اطلاعرسانی دقیق درباره میزان مجاز شاخصهای كیفیت سطح خدمات و مراحل اندازهگیری آن به مشتركان، سامانهای را جهت ثبت خسارت از سوی مشتركان براساس مقادیر اندازهگیری شده، در پورتال خود ایجاد كنند. این مورد در حال حاضر از سوی شركتهای آریا رسانه تدبیر(شاتل)، داده گستر عصر نوین(هایوب)، پارسان لین ارتباطات(پارس آنلاین)، انتقال دادههای آسیاتك، نداگستر صبا(صبانت)، رهام داتك و لایزر اجرا شده است و سایر شركتها نیز در حال پیادهسازی این سامانه هستند. امید میرود با ایجاد این سامانهها در سایت شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از میزان افت سرعت و کاهش کیفیت خدمات اینترنتیها کاسته شود. آیا شما تاکنون خسارتی از سوی شرکت ارائه دهنده اینترنت خود دریافت کردهاید؟ |