شما عضو این انجمن نبوده یا وارد نشده اید. لطفا برای مشاهده کامل انجمن و استفاده از آن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

لطفاً توجه داشته باشید که ارسال‌های جدیدی که در این انجمن ثبت می‌شوند، ابتدا باید توسط یکی از مدیران تأیید شوند و پس از تأیید مدیر، قابل دیدن خواهند بود.
ارسال پاسخ جدید‌
پاسخ به موضوع: رسیدگی وزیر ارتباطات به تخلف ایرانسل درباره تعرفه آزاد اینترنت با
نام کاربری:
عنوان ارسال:
نماد ارسال:
پیام شما:
شکلک‌ها
gol like think wink
laugh right left happy
Sad Heart Huh cofee
love hi new  
[شکلک‌های بیش‌تر]
گزینه‌های ارسال:
اشتراک در موضوع:
نوع اطلاع رسانی و نحوه‌ی اشتراک در این موضوع را تعیین کنید. (ویژه‌ی اعضای انجمن)




تایید انسان بودن کاربر
لطفاً جعبه زیر را تیک بزنید. این فرآیند از فعالیت ربات‌ها جلوگیری می‌کند.


مرور موضوع (اولین پاسخ، جدیدترین پاسخ است)
ارسال کننده soraya - ۹۷/۲/۱۷، ۰۸:۱۰ عصر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات توییتری یکی از کاربران، دستور رسیدگی به تخلف احتمالی شرکت ایرانسل را داد.


[تصویر:  do.php?img=4913]

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری از صفحه مربوط به مقررات استفاده از اینترنت همراه یکی از اپراتورهای تلفن همراه و خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر نوشت: «آقای وزیر خبر دارید چه اتفاقی در ایرانسل و احتمالا سایر سرویس‌ ها در حال افتادن است؟!»
وی در تشریح این اتفاق گفت: ایرانسل اعلام کرده «در صورت استفاده از فیلترشکن، با وجود خریداری بسته اینترنت، هزینه بر اساس تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد». در سکوت دولت، به راحتی به خود حق می‌ دهند که حقوق مصرف‌ کننده را خدشه‌ دار کنند.
گفتنی است؛ با وجود اینکه بند مذکور در بخش نکته‌ های مربوط به خرید آنلاین بسته‌ های اینترنت همراه ایرانسل روی سایت این اپراتور در حال حاضر وجود ندارد، اما وزیر ارتباطات خبر از پیگیری این موضوع داد.

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به این موضوع طی توییتی اعلام کرد: ضمن تشکر از اطلاع‌ رسانی شما، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم شکایت شما را از شرکت ایرانسل تا پایان روز یکشنبه رسیدگی کند و در صورت تخطی از مقررات، حقوق مصرف‌ کنندگان اعاده گردد. گزارش رسیدگی تخلف احتمالی شرکت ایرانسل تا پایان روز یکشنبه طی اطلاعیه‌ ای منتشر خواهد شد.

به روز رسانی:
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر رسیدگی به حقوق مصرف‌ کنندگان و پیگیری رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی شرکت ایرانسل دریافت شد.
حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار اخبار و شکایات دریافتی مبنی بر اعمال تعرفه آزاد اینترنت برای مشترکین دارای بسته‌ های فعال در استفاده از فیلترشکن و VPN در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عنوان کرد: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رسیدگی به حقوق مصرف‌ کنندگان و پیگیری رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی شرکت ایرانسل دریافت شد.
بر اساس توضیحات ارایه شده از سوی این اپراتور، اطلاعیه مورد استناد در شکایت کاربران مربوط به سال گذشته بوده است. ضمن آنکه در اطلاعیه مورد نظر اشاره شده در صورت استفاده مشترکین از نرم‌ افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسائی سایت مورد استفاده، حتی در صورت استفاده از سایت‌ های داخلی، محاسبه تعرفه بر اساس تعرفه عادی بین‌ الملل انجام شده و تعرفه ترجیحی برای سایت های داخلی اعمال نخواهد شد و این موضوع به هیچ عنوان به معنای محاسبه بر اساس تعرفه آزاد نبوده است.

توضیحات اپراتور در مورد نحوه محاسبه درست بوده و بررسی سیستم های صورتحساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌ دهد محاسبه هزینه مشترکین دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌ های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است.
جوشقانی با اشاره به اینکه حقی از مشترکین اپراتور در استفاده از بسته‌‎ های اینترنتی پایمال نشده است، تصریح کرد: اپراتورها لازم است در ارائه سرویس‌ های خود توجه لازم را به حقوق مشترکین داشته باشند.